    From: "Karol Żwiruk" <p...@k...net>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: kursy walut stosowane przez Mastercard
    Date: Mon, 21 Jul 2003 15:47:53 +0200
    Sender: u...@o...pl@waw-k11-w08-mp1-51.netlandia.pl

    > Najprosciej mowiac: skad mam sie dowiedziec, ile zaplace ze swojego ROR-u
    za
    > wyplacone w wegierskim lub slowackim bankomacie forinty lub korony,
    pomijajac
    > wszelkie prowizje.

    Przeliczenie w tym wypadku nastąpi dwuetapowo, najpierw z waluty lokalnej na
    Euro, a później z Euro na złotówki. Kurs przeliczeniowy waluty lokalnej na
    Euro będzie kursem Mastercarda, drugi kurs będzie kursem twojego banku,
    wystawcy karty Maestro. Do tego twój bank może sobie w momencie przeliczania
    waluty, pobrać niewielka prowizję (najczęściej do 3 % wartości transakcji).
    Wszystkie informacje o kursach powinieneś uzyskać w swoim banku.

    Skomplikowane?
    Więcej o przeliczeniach w artykule "Szara strefa przeliczeń, czyli ile
    zapłacisz za transakcje za granicą?":
    http://www.kartyonline.net/art_4.html

    Zachęcam do lektury i dyskusji.
    --