Finanse

Finanse - porady

1. Data: 2003-07-21 12:20:45
Temat:kursy walut stosowane przez Mastercard
Od:a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Wtajcie
Swracam sie z bardzo konkretnym pytsniem: w jaki sposob dotrzec do informacji o
kursach walut stosowanych przez Mastercard do przeliczania transakcji karta
Maestro dokonywanych za granica (w tym przypadku chodzi mi o Slowacje i Wegry).
Najprosciej mowiac: skad mam sie dowiedziec, ile zaplace ze swojego ROR-u za
wyplacone w wegierskim lub slowackim bankomacie forinty lub korony, pomijajac
wszelkie prowizje.

2. Data: 2003-07-21 13:47:53
Temat:Re: kursy walut stosowane przez Mastercard
Od:"Karol Żwiruk" <p...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
za
> wyplacone w wegierskim lub slowackim bankomacie forinty lub korony,

Przeliczenie w tym wypadku nastąpi dwuetapowo, najpierw z waluty lokalnej na
Euro, a później z Euro na złotówki. Kurs przeliczeniowy waluty lokalnej na
Euro będzie kursem Mastercarda, drugi kurs będzie kursem twojego banku,
wystawcy karty Maestro. Do tego twój bank może sobie w momencie przeliczania
waluty, pobrać niewielka prowizję (najczęściej do 3 % wartości transakcji).
Wszystkie informacje o kursach powinieneś uzyskać w swoim banku.

Skomplikowane?
Więcej o przeliczeniach w artykule "Szara strefa przeliczeń, czyli ile
zapłacisz za transakcje za granicą?":
http://www.kartyonline.net/art_4.html

Zachęcam do lektury i dyskusji.
--
Karol Żwiruk
Świat Kart: http://kartyonline.net

3. Data: 2003-07-21 15:09:38
Temat:Ranking kursow kart on-line? (Bylo: kursy walut stosowane przez Mastercard)
Od:MiKo <m...@n...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Karol Żwiruk napisał:

> Skomplikowane?
> Więcej o przeliczeniach w artykule "Szara strefa przeliczeń, czyli ile
> zapłacisz za transakcje za granicą?":
> http://www.kartyonline.net/art_4.html

Ciekawe. W zwiazku z tym mam wakacyjna propozycje, zeby w jakims
serwisie dodac ranking on-line roznych kart VE / ME / VC / MC. Wyobrazam
to sobie tak, ze kazdy moglby dopisac do formularza wyniki
przeprowadzonych przez siebie testow (data, typ karty, kwota, kraj), a
inni mogliby zobaczyc (na wspolnym zestawieniu/porownaniu) jakimi
kartami najlepiej placic w danym kraju.

Sa chetni na udostepnienie takiego serwisu? Mysle ze zwlaszcza w okresie
wakacyjnym bylby przydatny.

Miko

4. Data: 2003-07-22 07:00:05
Od:s...@p...onet.pl (Sebastian Ramatowski) szukaj wiadomości tego autora

Radoslaw Dabrowski wrote:

> Super pomysl. Byloby super, gdyby mozna bylo dodac obok danej
> transakcji kurs sredni NBP danej waluty z dnia rozliczenia
> transakcji i odchylenie procentowe kursu rozliczenia od tego
> sredniego NBP.

Proponuje wziac pod uwage kurs kupna NBP a nie sredni, bedzie na pewno
mniejsze odchylenie od kursu wlasciwego. Banki nie sprzedaja waluty przy
rozliczeniu po kurskie srednim a wlasnie po kursie sprzedazy - to
instytucje komercyjne :-)))

Pozdrawiam,
Sebastian Ramatowski

5. Data: 2003-07-22 07:06:26
Od:Radoslaw Dabrowski <r...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

kurs sredni NBP danej waluty z dnia rozliczenia transakcji i odchylenie
procentowe kursu rozliczenia od tego sredniego NBP.

Pozdrawiam
Radek

6. Data: 2003-07-22 07:13:44
Od:s...@p...onet.pl (Sebastian Ramatowski) szukaj wiadomości tego autora

Sebastian Ramatowski wrote:

> [...]
> waluty przy
> rozliczeniu po kurskie srednim a wlasnie po kursie sprzedazy - to

Oczywiscie chodzilo o kurs kupna OD NBP, czyli sprzedazy ;-)

Pozdrawiam,
Sebastian Ramatowski

7. Data: 2003-07-22 10:27:12
Od:a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Oczywiscie, pierwsze, co zrobilem, to telefon do Biura Obslugi Klienta. A tam
panienka powiedziala, ze nie maja informacji o kursach Mastercarda i nawet
pracownicy banku tych kursow nie znaja. Jak przypuszczam, znaja je doskonale,
tylko nie ujawniaja klientom z jakiegos powodu. Stad moj post tutaj!
Dzieki za informacje, jesli wiesz cos wiecej na ten temat - odezwij sie.
Pozdrawiam
Maciek

8. Data: 2003-07-22 16:11:35
Od:Michalkun <b...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

a...@p...onet.pl wrote in

> [...]
> jakiegos powodu. Stad moj post tutaj! Dzieki za informacje, jesli
> wiesz cos wiecej na ten temat - odezwij sie. Pozdrawiam

Najlepiej zadzownic do samego MasterCarda i sie zapytac.