  • 1. Data: 2003-07-21 12:20:45
    Temat: kursy walut stosowane przez Mastercard
    Od: a...@p...onet.pl

    Wtajcie
    Swracam sie z bardzo konkretnym pytsniem: w jaki sposob dotrzec do informacji o
    kursach walut stosowanych przez Mastercard do przeliczania transakcji karta
    Maestro dokonywanych za granica (w tym przypadku chodzi mi o Slowacje i Wegry).
    Najprosciej mowiac: skad mam sie dowiedziec, ile zaplace ze swojego ROR-u za
    wyplacone w wegierskim lub slowackim bankomacie forinty lub korony, pomijajac
    wszelkie prowizje.

  • 2. Data: 2003-07-21 13:47:53
    Temat: Re: kursy walut stosowane przez Mastercard
    Od: "Karol Żwiruk" <p...@k...net>

> [...]
    za
    > wyplacone w wegierskim lub slowackim bankomacie forinty lub korony,

    Przeliczenie w tym wypadku nastąpi dwuetapowo, najpierw z waluty lokalnej na
    Euro, a później z Euro na złotówki. Kurs przeliczeniowy waluty lokalnej na
    Euro będzie kursem Mastercarda, drugi kurs będzie kursem twojego banku,
    wystawcy karty Maestro. Do tego twój bank może sobie w momencie przeliczania
    waluty, pobrać niewielka prowizję (najczęściej do 3 % wartości transakcji).
    Wszystkie informacje o kursach powinieneś uzyskać w swoim banku.

    Skomplikowane?
    Więcej o przeliczeniach w artykule "Szara strefa przeliczeń, czyli ile
    zapłacisz za transakcje za granicą?":
    http://www.kartyonline.net/art_4.html

    Zachęcam do lektury i dyskusji.
    --
    Karol Żwiruk
    Świat Kart: http://kartyonline.net

  • 3. Data: 2003-07-21 15:09:38
    Temat: Ranking kursow kart on-line? (Bylo: kursy walut stosowane przez Mastercard)
    Od: MiKo <m...@n...wp.pl>

    Użytkownik Karol Żwiruk napisał:

    > Skomplikowane?
    > Więcej o przeliczeniach w artykule "Szara strefa przeliczeń, czyli ile
    > zapłacisz za transakcje za granicą?":
    > http://www.kartyonline.net/art_4.html

    Ciekawe. W zwiazku z tym mam wakacyjna propozycje, zeby w jakims
    serwisie dodac ranking on-line roznych kart VE / ME / VC / MC. Wyobrazam
    to sobie tak, ze kazdy moglby dopisac do formularza wyniki
    przeprowadzonych przez siebie testow (data, typ karty, kwota, kraj), a
    inni mogliby zobaczyc (na wspolnym zestawieniu/porownaniu) jakimi
    kartami najlepiej placic w danym kraju.

    Sa chetni na udostepnienie takiego serwisu? Mysle ze zwlaszcza w okresie
    wakacyjnym bylby przydatny.

    Miko

  • 4. Data: 2003-07-22 07:00:05
    Od: s...@p...onet.pl (Sebastian Ramatowski)

    Radoslaw Dabrowski wrote:

    > Super pomysl. Byloby super, gdyby mozna bylo dodac obok danej
    > transakcji kurs sredni NBP danej waluty z dnia rozliczenia
    > transakcji i odchylenie procentowe kursu rozliczenia od tego
    > sredniego NBP.

    Proponuje wziac pod uwage kurs kupna NBP a nie sredni, bedzie na pewno
    mniejsze odchylenie od kursu wlasciwego. Banki nie sprzedaja waluty przy
    rozliczeniu po kurskie srednim a wlasnie po kursie sprzedazy - to
    instytucje komercyjne :-)))

    Pozdrawiam,
    Sebastian Ramatowski

  • 5. Data: 2003-07-22 07:06:26
    Od: Radoslaw Dabrowski <r...@f...pl>

> [...]

    kurs sredni NBP danej waluty z dnia rozliczenia transakcji i odchylenie
    procentowe kursu rozliczenia od tego sredniego NBP.

    Pozdrawiam
    Radek

  • 6. Data: 2003-07-22 07:13:44
    Od: s...@p...onet.pl (Sebastian Ramatowski)

    Sebastian Ramatowski wrote:

> [...]
    > waluty przy
    > rozliczeniu po kurskie srednim a wlasnie po kursie sprzedazy - to

    Oczywiscie chodzilo o kurs kupna OD NBP, czyli sprzedazy ;-)

    Pozdrawiam,
    Sebastian Ramatowski

  • 7. Data: 2003-07-22 10:27:12
    Od: a...@p...onet.pl

    Oczywiscie, pierwsze, co zrobilem, to telefon do Biura Obslugi Klienta. A tam
    panienka powiedziala, ze nie maja informacji o kursach Mastercarda i nawet
    pracownicy banku tych kursow nie znaja. Jak przypuszczam, znaja je doskonale,
    tylko nie ujawniaja klientom z jakiegos powodu. Stad moj post tutaj!
    Dzieki za informacje, jesli wiesz cos wiecej na ten temat - odezwij sie.
    Pozdrawiam
    Maciek

  • 8. Data: 2003-07-22 16:11:35
    Od: Michalkun <b...@y...com>

    a...@p...onet.pl wrote in

> [...]
    > jakiegos powodu. Stad moj post tutaj! Dzieki za informacje, jesli
    > wiesz cos wiecej na ten temat - odezwij sie. Pozdrawiam

    Najlepiej zadzownic do samego MasterCarda i sie zapytac.