  • 1. Data: 2007-11-07 22:08:15
    Temat: kursy walut - głupie pytanie :-)
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    Witam PT Grupowiczów :-)

    Mam głupie pytanie dotyczące kursów walut. Zwykle banki mają osobną
    tabelę dla "pieniędzy" i osobną dla "dewiz".
    "Pieniądze" są dla transakcji gotówkowych, a "dewizy" dla bezgotówkowych.

    Zatem niech ktoś potwierdzi, albo mnie poprawi, jeśli gadam głupoty.

    - wypłata gotówki z bankomatu - kurs "pieniądze"
    - płatność kartą - kurs "dewizy"
    - przewalutowanie z rachunku w PLN na walutowy i odwrotnie - kurs "dewizy"
    - przewalutowanie waluty w gotówce na PLN w przypadku bezpośredniej
    wpłaty na rachunek w PLN - kurs "pieniądze"
    - przewalutowanie waluty w gotówce na PLN "podzielone" na dwa kroki -
    najpierw wpłata na rachunek walutowy, następnie przewalutowanie na
    rachunek w PLN - kurs "dewizy"

    Tak jest, czy ja czegoś nie rozumiem?

    Pzdr,
    WN

  • 2. Data: 2007-11-08 04:36:34
    Temat: Re: kursy walut - głupie pytanie :-)
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 07 Nov 2007 23:08:15 +0100,
    osoba podpisana: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>
    napisała:
> [...]
    >
    > Zatem niech ktoś potwierdzi, albo mnie poprawi, jeśli gadam głupoty.
    >
    > - wypłata gotówki z bankomatu - kurs "pieniądze"
    Tu nie byłbym taki pewien. Bank dostaje jakieś obciążenie , i z jego
    punktu widzenia nie różni sie to od obsługi "dewiz". Niema fizycznie
    gotówki.

    KJ

    DOS: n., A small annoying boot virus that causes random spontaneous system
    crashes, usually just before saving a massive project. Easily cured by
    UNIX. See also MS-DOS, IBM-DOS, DR-DOS.
    -- David Vicker's .plan

  • 3. Data: 2007-11-08 08:29:31
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2007-11-08 05:36, Kamil Jońca stwierdził, że:

    Transakcja gotówkowa - "pieniądze".

    --
    Marcin Nowakowski
    MCR@IRC, ICQ UIN: 53375070, GG: 1824096, GSM: +48 722 099970,

  • 4. Data: 2007-11-08 08:41:16
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 08 Nov 2007 09:29:31 +0100,
    osoba podpisana: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>
    napisała:
    > Dnia 2007-11-08 05:36, Kamil Jońca stwierdził, że:

    > Transakcja gotówkowa - "pieniądze".

    Ok. Ale w archiwum można chyba znaleźć posty, że bodajże Inteligo
    traktuje jako "dewizy".
    KJ

    PS. Nie chce sie kłócić, dla mnie to też jest "gotówkowa", próbuję byc
    tylko tutaj awokatem diabła ;)

    yo-yo, n.:
    Something that is occasionally up but normally down.
    (see also Computer).

  • 5. Data: 2007-11-08 13:17:24
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    Wojciech Nawara pisze:

    > Mam głupie pytanie dotyczące kursów walut. Zwykle banki mają osobną
    > tabelę dla "pieniędzy" i osobną dla "dewiz".
    > "Pieniądze" są dla transakcji gotówkowych, a "dewizy" dla bezgotówkowych.
    [ciach]
    I specjalny przypadek - GE Money Bank:
    - spłata kredytu hipotecznego walutowego (ściślej: denominowanego w
    walucie obcej - można spłacać tylko w złotówkach po kursie banku) -
    pieniądze.

    A dokładniej: w umowie jest zapis, że obowiązujący kurs jest wyznaczany
    raz w miesiącu jako średni kurs 5 największych polskich banków. I biorą
    pod uwagę kurs "pieniędzy", a nie "dewiz". Ot, taka drobna sztuczka
    marketingowa: przed podpisaniem umowy "konsultant" obiecuje, że bank
    jest fair i grzeczny, bo kurs jest jak najbardziej rynkowy - nie
    ustalają go arbitralnie. Co z tego, skoro i tak zawsze jest wyższy niż w
    każdym innym banku (standardowo banki przelewy złotówkowe księgują na
    kontach walutowych - również kredytowych - po kursie dewiz).

    --
    Marek

  • 6. Data: 2007-11-08 13:27:23
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Kamil Jońca"

    > Tu nie byłbym taki pewien. Bank dostaje jakieś obciążenie , i z jego
    > punktu widzenia nie różni sie to od obsługi "dewiz". Niema fizycznie
    > gotówki.

    masz rację - z bankomatami nie wiadomo jak bank policzy.
    Podczas testów wypłat bankomatowych kwoty 20 EUR w 2003 roku
    - Bank PKO BP przeliczył dla VE po kurise sprzedaży pieniądza z dnia
    transakcji
    - ten sam Bank PKO BP dla karty VE przeliczył po kursie sprzedaży
    dewiz z dnia księgowania
    - Millennium dostał od Visa plik transakcyjny już z równowartością w

    - Fortis nie ma kursów dewiz/pieniędzy ale do przeliczeń stosował i
    stosuje nadal jakiś gorszy kurs niż ten publikowany
    - Nordea przeliczyła po kursie sprzedaży (nie mają dwiz/pien),
    publikowanym na www
    - ING, BGŻ, BPH przeliczyły wypłaty bankomatowe po kursie sprzedaży
    dewiz

    i bądź tu mądry :-)
    *** blad ***

  • 7. Data: 2007-11-08 13:48:02
    Od: "Slavekk" <S...@g...pl>

    > Dnia Thu, 08 Nov 2007 09:29:31 +0100,
    > osoba podpisana: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    > Ok. Ale w archiwum można chyba znaleźć posty, że bodajże Inteligo
    > traktuje jako "dewizy".

    W moim archiwum transakcji jest że "pieniądze"

    Sławek

  • 8. Data: 2007-11-08 13:50:53
    Od: "Slavekk" <S...@g...pl>

    Użytkownik "Slavekk" <S...@g...pl> napisał w wiadomości

    > W moim archiwum transakcji jest że "pieniądze"

    powyższe dotyczy Inteligo

    Slawek

  • 9. Data: 2007-11-08 15:17:03
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "blad"

    Poprawka do moich informacji
    - zapomnialem podac, ktora z kart PKO BP to Inteligo, ponizej
    poprawnie:

  • 10. Data: 2007-11-08 15:34:47
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Slavekk pisze:
    > Użytkownik "Slavekk" <S...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > powyższe dotyczy Inteligo

    Którego? Bo to stoi w sprzeczności z tym co napisał blad :-P (i tym co
    pamiętałem)
    KJ