    From: "Bogdan" <b...@h...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: kurs przeliczeniowy...
    Date: Mon, 1 Apr 2002 18:19:14 +0200

    > Jak zatem wyglada sytuacja w wypadku platnosci karta platnicza w obcej
    > walucie (np. za granica, powiedzmy w Euro). Czy bank do przeliczenia kwoty
    > stosuje wlasny kurs przeliczeniowy, czy tez jest to kurs NBP (jaki?).
    Jesli
    > wlasny to z tego co sie zdazylem zosrientowac, najkorzystniejsze kursy
    > oferuje PKO SA.

    Każdy bank ma własne kursy sprzedaży walut. Czy PKO BP albo Pekao SA
    mają najlepsze, to rzecz do indywidualnego sprawdzenia.
    Co do euro: uważaj na płatności kartami systemu Visy. Euro Visa
    International
    (po bliżej mi nieznanym kursie) przeliczy na dolary, a potem bank wystawca
    karty sprzeda je tobie. Efekt jest taki że płacąc Visą za euro dałem 3,81 zł
    przy kursie kantorowym około 3,60 zł. Jeżeli masz kary Europay czyli
    Maestro albo Mastercard to używaj ich.