  • 1. Data: 2002-04-24 08:22:32
    Temat: kurs euro w citibanku
    Od: "Jacek" <j...@p...onet.pl>

    Witam

    Ostatnio poruszony był problem kursu Euro.
    Płaciłem kartą Visa Citibanku w Niemczech pod koniec marca. Z wydruku, który
    ostatnio dostałem wynika, że policzono mi 3,84zł/EUR. Skąd taki kurs?

    Jacek

  • 2. Data: 2002-04-24 08:42:17
    Temat: Re: kurs euro w citibanku
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Jacek"
> [...]
    marca. Z wydruku, który
    > ostatnio dostałem wynika, że policzono mi 3,84zł/EUR. Skąd

    z niepublikowanych przelicznikow organizacji VISA z EUR na
    USD
    oraz kursu kupna USD przez citi
    *** blad ***

  • 3. Data: 2002-04-24 08:43:44
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > oraz kursu kupna USD przez citi

    Bogus mial na mysli oczywiscie kurs sprzedazy :).

    Maciej

    --
    FAQ news://pl.biznes.banki => http://www.faq4pbb.prv.pl

  • 4. Data: 2002-04-24 09:00:02
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "MK"
    > Bogus mial na mysli oczywiscie kurs sprzedazy :).
    >
    > Maciej

    moj blad
    oczywiscie mialem na mysli kurs mniej korzystny dla klienta ;-))
    bank bierze twoje zlotowki i sprzedaje ci USD na pokrycie zadluzenia w
    VISIE
    po kursie sprzedazy, zapewne dewiz
    *** blad ***

  • 5. Data: 2002-04-24 09:09:22
    Od: <p...@p...com>

    > po kursie sprzedazy, zapewne dewiz
    > *** blad ***

    No właśnie, nigdy nie udało mi się dowiedzieć skąd się biorą dwie tabelki przy
    kursach (dewizy i pieniądze) i który do czego służy. W wielu bankach tak jest,
    chociaż chyba nie we wszystkich. Może tym razem ktoś mnie oświeci.

    Przemek

  • 6. Data: 2002-04-24 09:19:20
    Od: "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org>

> [...]
    > tabelki przy kursach (dewizy i pieniądze) i który do czego służy. W
    > wielu bankach tak jest, chociaż chyba nie we wszystkich. Może tym

    A sa gdzies jeszcze takie pojecia?

    W tzw. przeszlosci dewizy dotyczyly rozliczen bezgotowkowych, a pieniadze
    gotowkowych.

    Pzdr,

    Maciej

  • 7. Data: 2002-04-24 09:28:17
    Od: <p...@p...com>

    > A sa gdzies jeszcze takie pojecia?
    >
    > W tzw. przeszlosci dewizy dotyczyly rozliczen bezgotowkowych, a pieniadze
> [...]

    1. Dzięki za info

    2. Widziałem niedawno w necie taką tabelę, chyba w którymś pko

    Przemek

  • 8. Data: 2002-04-24 09:30:33
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik <
> [...]
    > kursach (dewizy i pieniądze) i który do czego służy. W wielu bankach tak jest,
    > chociaż chyba nie we wszystkich. Może tym razem ktoś mnie oświeci.

    dewizy jesli przeliczanie jest w komputerze
    a pieniadze jesli ktoras strona operacji to zywa gotowka

    Przy okazji - w naszych bankach jak ktos pwplaca na rachunek walutowy 100 USD
    a potem je wyplaca to dostaje do lapki 100 USD
    Nasze banki jeszcze nas tu nie skubia ale moga to zrobic bardzo prosto - w
    Niemczech
    jak wplacasz 100 USD to bank kupuje od ciebie pieniadze, sprzedaje ci dewizy
    i na rach. masz np 97 USD w dewizach, a jak chcesz je wyjac to
    bank kupuje od ciebie dewizy i spzedaje ci pieniadze - logiczne?
    tyle ze do lapki dostajesz juz np 95 USD :(((
    *** blad ***

  • 9. Data: 2002-04-24 11:32:07
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

    Dziękujemy ci bardzo.
    Banki napewno postarają sie skorzystać z "dobrych" (złodziejskich) przykładów z
    Niemiec.
    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 10. Data: 2002-04-24 11:43:43
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Grzegorz"
    > Dziękujemy ci bardzo.
    > Banki napewno postarają sie skorzystać z "dobrych" (złodziejskich) przykładów
    > Niemiec.

    nie martw sie - jak to w Niemczech widzialem w 1985 roku - czyli juz 17 lat temu
    i banki pewnie juz o tym od dawna wiedza
    *** blad ***