  • Data: 2019-03-04 19:56:42
    Temat: Re: krolewny
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Olin" 5sg8jkmm407g$....@4...net

    > Dba również - i nawet bardziej - o swego syna, którego do pracy w Banku
    > Światowym wydelegował Glapiński.

    > https://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/syn-marius
    za-kaminskiego-w-centrali-banku-swiatowego,885130.ht
    ml

    Wzór do naśladowania!!! [ciekawe, czy i o siebie dba...]

    Miłowanie bliźniego należy zaczynać od miłowania siebie:

    miłuj bliźniego swego jak siebie samego

    Znam komunistę, który wzorowo dbał o swego syna.
    Syn ów urodził się z wadami wzroku, co ojciec mu
    wynagradzał obficie, dbając o bardzo dobre (miejscami
    też kosztowne -- z oczywistej konieczności) wychowanie
    pociechy... [dziś wiem, że niestety syn niezbyt mocno
    doceniał starania ojca]

    Akurat rodzina owego syna bardzo dobrze też traktowała
    mnie, jako kolegę owego syna -- być może dobrze traktowała
    także wszystkich znajomych...

    IMO rodzice powinni dbać o finansowe potrzeby swych dzieci, nie:
    państwo; organizacje pozarządowe; Cerkwie/Kościoły/Synagogi/Zbory...

    Cerkwie/Kościoły/Synagogi/Zbory/itp. powinny dbać o moralność;
    szkoły -- o przystosowanie zawodowe; ulica (przykładowo Usenet)
    powinna ;) deprawować. Niestety ulica niekoniecznie pełni swe
    powinności wzorowo... ;)

    > "Znam ja ich wszystkich, same łajdaki. Całe miasto takie: łajdak na łajdaku
    > jedzie i łajdakiem pogania. Jeden tam tylko jest porządny człowiek:
    > prokurator, ale i ten - prawdę mówiąc - świnia"
    > Nikołaj Gogol

    <r...@g...com> b...@g...co

    : Proszę tu jest: podaję z pamięci, ale raczej dokładnie

    Z wyżyn autorytetu swego
    Zganił mnie pewien moralista
    Że lubię kopać leżącego,
    A oto moich ofiar lista:

    Pierwszy - klasyczne wielbił dzieła
    I z drżeniem serca czcił Norwida
    Lecz sucha rączka mu nie drgnęła
    Gdy rozkaz do strzelania wydał

    Chciałem ugodzić z całej duszy
    Jemu i z kliczki tej psubratom
    Lecz humanista się obruszył:
    Niech się tym zajmie prokurator!

    Drugi, jak sprytnie to wyjaśnił
    Położył zasług wielkich krocie
    Postawił za to pałac z baśni
    Wannę w marmurze, sraczyk w złocie

    Oskarżyć chciałem go, że dziejów
    Parowóz nasz na ślepy pcha tor
    Lecz humaniści chórem pieją:
    Niech się tym zajmie prokurator!

    Kolejny gość z mojego spisu
    Nie musiał żyć o suchym chlebie.
    Wyciągnąć miał nasz kraj z kryzysu
    Wyciągnął, ile mógł - dla siebie

    Chciałem ugodzić, skurwysyna,
    Że dla postępu stworzył zator
    Lecz humanista upomina:
    Niech się tym zajmie prokurator!

    Ten miał uosobienie gnidzie
    Bił słabych, przed mocnym się płaszczył
    Tamten doktorat zrobił w tydzień
    Ów mało robił, dużo wrzaszczył

    Łajdactw ich wszystkich nie ogarnie
    Do dna goryczy nie wychyli
    A żyli tyle lat - bezkarnie!
    Prokuratorze, gdzieście byli?

    Chciałem prawnikom bobu zadać
    Dla wielu toga była szmatą
    Lecz humanista znów ujada:
    Niech się tym zajmie prokurator!

    Cóż można odpowiedzieć na to -
    Gogola tekst się przypomina:
    "W naszym miasteczku jedyny porządny człowiek to prokurator,
    a i on, prawdę powiedziawszy - świnia".

    --

    Męczy mnie lekko (na ~1mm) odstająca u dołu ramka klapki laptopa -- efekt złej
    kolejności zmontowania tejże klapki...
    Już wiem, że powinienem był wszystko poskładać bez sklejania a skleić (ewentualnie)
    znacznie później...
    (klejenie tak sobie wpływa na zwartość i wytrzymałość konstrukcji)