    From: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: kredyty ze "stałym" oprocentowaniem?
    Date: Fri, 03 Dec 2021 11:22:48 +0100
    <61a6136c$0$539$65785112@news.neostrada.pl> <sochsc$28q$1@dont-email.me>
    <61a9cb6c$0$516$65785112@news.neostrada.pl> <socif9$55u$1@dont-email.me>
    <61a9ce39$0$535$65785112@news.neostrada.pl> <8...@a...kjonca>
    <61a9e6c6$0$527$65785112@news.neostrada.pl>

    Robert_DF <k...@r...pl> writes:

    > bo taki mają model biznesowy, zarabiają na kredytach a nie na
    > sprzedaży przejętych nieruchomości - to zawsze kłopot dla banku
    Wiem jaki jest model biznesowy bankow. I glupio się spytam: dlaczego mam
    się tym przejmować?
    Obecne podejście (możemy ścigać kredytobiorcę z całego majątku),
    prowokuje do dużo bardziej ryzykownych zachowań niż powinno.
    Bankowi "nie zależy" na ostrożności, bo jakby co to, oprócz mieszkania,
    zajmie się samochód i pensję, mimo, że jako profesjonalista ma o wiele
    lepsze narzędzia niż szary Kowalski.
    Efekty mamy: frankowicze zakredytowani pod korek, którzy teraz się burzą
    [1], i jest spora szansa, że reszta klientów za to zaplaci (bo przecież
    nie zarząd).

    KJ
    [1] - pomińmy tu dyskusję czy slusznie.