    Date: Tue, 30 Nov 2021 16:38:09 +0100
    Subject: Re: kredyty ze "stałym" oprocentowaniem?
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    From: Robert_DF <k...@r...pl>

    > No dobra, wiadomo, że stałe na 5 lat droższe - ale ja się tylko, dlaczego TYLKO O
    TYLE droższe, a nie jeszcze droższe?
    > Czy jest jakieś odgórne ograniczenie - np. proponowane oprocentowanie stałe nie
    może być wyższe od np. wibor3m o np. 1,5pp?

    nie ma, banki same kształtują politykę cenową

    > Bo banki - jeśli nie są debilami - musiały wiedzieć, że taka sytuacja jak teraz -
    że stałe jest tańsze niż zmienne - nastąpi w ciągu pół do roku.
    najwidoczniej niedoszacowały albo knf nie chciały wkurzać

    > Nie chodzi o to, jak dany bank określa oprocentowanie na podstawie któregoś wiboru,
    tylko o to, jak ustalana jest sama stawka wibor.
    > Banki codziennie zgłaszają swoje propozycje, skrajne są odrzucane (pytanie jeszcze,
    jakie wartości są uznawane za "skrajne", w skokach narciarskich sprawa jasna, ale
    banków w PL mamy nie 5, a z 700) a z reszty wyliczana jest jakaś tam średnie.
    > Tylko kwestia w tym, czy bank może zgłosić dowolną wartość - najwyżej jako skrajna
    będzie odrzucona - czy też zgłaszane wartości są ograniczone przez jakieś widełki - w
    tym, co czytałem, pisali chyba, że powinno być między referencyjna (lub depozytową) a
    lombardową.
    > A może właśnie propozycje spoza tych widełek uznawane są za "skrajne"?
    > Ale tak czy siak 1,91% nie pasuje do powyższych teorii.

    jak liczony jest wibor?
    jest w necie pokazane jak to się liczy, może nie będę kopiował

    > I w sumie dopiero teraz ludzie odczują inflację - a ci z hipotekami szczególnie.
    > Do tej pory mieli wzrost cen łagodzony czy wręcz równoważony obniżkami stóp i, co
    za tym idzie, rat - a teraz skumulowane podwójne do góry będzie.

    ci co brali 'pod korek" na pewno odczują, a reszta? nawet jak hipo było
    oprocentowane 7% to też brali, bo jaka jest alternatywa?

    > Lepiej uważaj, bo jak klient sfrustrowany odbije się od banku, to może przyjść
    wyładować się na pośredniku. Tu nie USA, żeby z gunem przyszedł, ale i tak może nie
    być miło :(

    klient dostaje ode mnie pełną informację zgodnie z wytycznymi nadzoru,
    banków itp...

    cyrk jest wtedy jak klient chce sobie krzywdę zrobić i żadne argumenty
    do niego nie przemawiają, a ja nie mogę mu niczego zabronić

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje