  • Data: 2021-11-30 11:44:43
    Temat: Re: kredyty ze "stałym" oprocentowaniem?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    poniedziałek, 29 listopada 2021 o 20:35:46 UTC+1 Robert_DF napisał(a):

    > marże się nie zmieniły, ale w czerwcu np. było 2% (marża) + wibor ~0,2 a
    > teraz marża taka sama, ale wibor już 1,9...

    Czyli teraz można mieć zmienne (przyjmując marżę 2%) ~4%, a stałe (na 5 lat) ~5-6%?

    > marżę znasz już na początku, możesz wziąć od razu wibor + marża lub
    > oprocentowanie stałe

    To jak to jest wpisane w umowę?
    "Oprocentowanie wyliczane jest WIBOR3M + 2%, ale przez pierwsze pięć lat jest to
    stałe 3% + 2%, a potem też może być stałe, tylko inne, + 2%"?

    W sumie jak patrzeć na te % to rzeczywiście w czerwcu był to znakomity interes - ale
    taka sytuacja se ne vrati.
    Stopy były praktycznie zerowe więc mniejsze być nie mogły (sprawdzić czy nie
    Szwajcaria - i euro? ;) - a historia uczy, że to się długo nie utrzymuje (sprawdzić,
    czy nie Japonia - i euro? ;).

    A właściwie skąd się wziął ten stały %? Kto kazał tak oferować? Unia czy rząd?
    I od kiedy to się pojawiło?

    Bo tak się zastanawiam, czemu w tym czerwcu było tak tanio - czy są jakieś
    ograniczenia, że drożej nie mogło być?
    Bo coś ostatnio wpadło mi w oko, nie wiem, czy to prawda, że stawkę do wyliczenia
    WIBOR bank może sobie podać taką, jaką chce, ale jest jeszcze Henry Ford w postaci,
    że musi to być między stopą referencyjną (a może depozytową?) a lombardową - to
    prawda?
    Ten wibor ~0,2% z czerwca to by się zgadazł, ale ten 1,9% podobno obecny to już nie
    (większy od lombardowej).