  • 31. Data: 2005-12-09 22:33:05
    Temat: Re: kredyty tylko w złotówkach
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl> writes:

    > ale z jakiegos powodu powiada sie "kredyt bierze sie w walucie, w
    > ktorej sie zarabiac" Ciekawe dlaczego? ;)

    Na szczescie staram sie nie robic roznych rzeczy tylko dlatego ze
    "tak sie powiada" - a zwlaszcza podejmowac waznych decyzji na
    takiej podstawie :-)
    --
    Krzysztof Halasa

  • 32. Data: 2005-12-09 22:56:49
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:
    > Na szczescie staram sie nie robic roznych rzeczy tylko dlatego ze
    > "tak sie powiada" - a zwlaszcza podejmowac waznych decyzji na
    > takiej podstawie :-)

    Wiesz - to tak samo jak w USA czy we Wloszech czy Holandii, itp.
    Takie same byly pewnie rozmowy - przed a to szokiem naftowym, a to
    oslabieniem waluty danego kraju. Przyjrzyj sie historii - to wcale nie bajki
    o zelaznym wilku. Banki nauczone doswiadczeniem nie chca ryzykowac, a przy
    okazji nie chca, zeby ich konkurencja wyprzedzila - wiec zmuszaja te
    mniejsze banki do zrezygnmowania z pomyslu na biznes. No coz - duzy moze
    wiecej...
    Miejmy nadzieje, ze to jakos ludzko przeprowadzi Nadzor...

    --
    Michał 'Amra' Macierzyński || http://PRNews.pl
    Szukasz pracy w banku? Zobacz http://praca.prnews.pl

  • 33. Data: 2005-12-10 01:04:41
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    za: ONET.PL

    Propozycja Związku Banków Polskich dotycząca wprowadzenia
    bezwzględnego zakazu udzielania hipotecznych kredytów walutowych nie
    jest rozważna przez Komisję Nadzoru Bankowego - poinformował w
    piątkowym komunikacie NBP.

    "Nie została jeszcze podjęta decyzja, czy i ewentualnie kiedy
    ograniczenie zostanie wprowadzone. Otwartą pozostaje również kwestia,
    na jakich zasadach miałoby być oparte ewentualne ograniczenie tj. czy
    wprowadzone zostaną np. limity odnoszące się do funduszy własnych lub
    udziału kredytów walutowych w portfelu kredytowym lub aktywach ogółem"
    - napisano w komunikacie.

  • 34. Data: 2005-12-10 01:07:47
    Od: "XYZ" <x...@x...wp.pl>

    Użytkownik "pitos" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Właśnie przeczytałem ten artykuł:
    > http://banki.onet.pl/1209428,wiadomosci.html
    >
    > To chyba tylko w Polsce może się zdarzyć, no przecież to byłoby chyba
    > chore...

    To co tam pisza to bzdury. Jak bank musi czekac az mu nie beda pozwalac
    oferowac kredytow walutowych ??

    Jak bank niechce oferowac to robi poprostu koniec oferty / promocji i niema
    juz franka lub euro.

    Banki moze i chca ale sytuacja na to jeszcze dlugo nie pozwoli.

  • 35. Data: 2005-12-10 08:58:36
    Od: "łach" <m...@g...pl>

    Kredyty w jedynie słusznej walucie sterowanej z drukarni sejmowej.
    W zamian funtów szwajcarskich planuje sie zastępczy produkt w postaci Bonów
    Szwajcarskich.

  • 36. Data: 2005-12-12 09:53:05
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    Krzysztof Halasa wrote:

    > Hmm... No nie wiem. Zawsze mniejsza rata to mniejsza rata, a ryzyko
    > kursowe istnieje zawsze.

    Tyle, że jeżeli "siła nabywcza" pozwala Ci wziąć kredyt tylko w innej
    walucie, to nie masz wyjścia - na kredyt w złotówkach po prostu Cie nie
    stać.

    przyszłość/ Woody Allen

  • 37. Data: 2005-12-12 13:42:29
    Od: "gg" <d...@d...d.>

    Użytkownik "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "gg" <d...@d...d.> napisał w wiadomości

    > Kredyty walutowe NIE SA zagrozone kiedy zloty sie umacnia...
    > Moze warto sie zastanowic co sie kryje za ta "dobrocia" rzadu...
    > Moze jednak jakies plany emisji pieniadza na becikowe itp. przez co
    > zloty
    > sie oslabi...

    Nieprecyzyjnie się wyraziłem... Zastosowałem zbyt duży skrót myślowy.
    Oczywiście pisałem o _nowo_ udzielanych obecnie i w przyszłości kredytach
    walutowych.
    Jeżeli bierze sie taki kredyt przy tak silnym złotym to można wdepnąć w...
    niezły pasztet. Jeżeli złoty zacznie się osłabiać przy rosnącym Liborze.

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 38. Data: 2005-12-12 21:37:54
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Glenn" <g...@b...pl> writes:

    > Tyle, że jeżeli "siła nabywcza" pozwala Ci wziąć kredyt tylko w innej
    > walucie, to nie masz wyjścia - na kredyt w złotówkach po prostu Cie nie
    > stać.

    To oczywiscie takze ale roznica w ratach od tego nie zalezy, nawet jesli
    mnie stac na drozszy kredyt to nie ma sensu go brac (jesli oczywiscie
    istotnie jest drozszy, co nie jest oczywiste i czesto mozna to
    stwierdzic tylko z pewnym prawdopodobienstwem).
    --
    Krzysztof Halasa