  • 1. Data: 2005-12-09 07:34:52
    Temat: kredyty tylko w złotówkach
    Od: "pitos" <p...@p...onet.pl>

    Właśnie przeczytałem ten artykuł:
    http://banki.onet.pl/1209428,wiadomosci.html

    To chyba tylko w Polsce może się zdarzyć, no przecież to byłoby chyba
    chore...

  • 2. Data: 2005-12-09 08:05:20
    Temat: Re: kredyty tylko w złotówkach
    Od: "Tomasz" <t...@g...net!!!>

    pitos wrote:
    > Właśnie przeczytałem ten artykuł:
    > http://banki.onet.pl/1209428,wiadomosci.html
    >
    > To chyba tylko w Polsce może się zdarzyć, no przecież to byłoby chyba
    > chore...

    jak dla mnie katastrofa :(

    czy ktos zna sposob na zablokowanie takich zmian? mozna sie gdzies skarzyc
    na takie bzdury? zadac odszkodowania za utracone korzysci? (bo niestety
    naleze do tej czesci spoleczenstwa ktora ma zdolnosc kredytowa na dom, ale
    tylko pod warunkiem ze bedzie to kredyt walutowy...)

    --
    Tomek

  • 3. Data: 2005-12-09 08:12:05
    Temat: Re: kredyty tylko w z
    Od: Michal M <w...@...pl>

    > To chyba tylko w Polsce mo?e si? zdarzyae, no przecie? to by?oby chyba
    > chore...

    bardzo chore - mysle ze jak to sie zdarzy to ostatni zgasi swiatlo...

  • 4. Data: 2005-12-09 08:28:13
    Od: "xviper" <v...@o...pl>

    Użytkownik "Tomasz" <t...@g...net!!!> napisał w wiadomości

> [...]
    > naleze do tej czesci spoleczenstwa ktora ma zdolnosc kredytowa na dom, ale
    > tylko pod warunkiem ze bedzie to kredyt walutowy...)

    spoko. Wezmiesz kredyt w banku poza granicami. Pazernosc bankow w Polsce nie
    ma granic.... I kto tu mowi o konkurencyjnosci i otwartym rynku ?

  • 5. Data: 2005-12-09 09:03:18
    Od: "gg" <d...@d...d.>

    Użytkownik "pitos" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > To chyba tylko w Polsce może się zdarzyć, no przecież to byłoby chyba
    > chore...

    Ciekawe kiedy PISiory wpadną na pomysła żeby zabierać obywatelom 95%
    wypłaty i dawać ją do ZUS w trosce o ich przyszłe emerytury.
    BTW Znałem człowieka który zmarł w miesiąc po przejściu na emeryturę
    (przepracował ustawowy okres). Tak się złożyło że zmarło mu się zanim
    dostał 1 w swoim życiu emeryturę. Niefart miał gościu... a ZUS zatarł
    łapki...

    a'propos topicu... Bo my obywatele jesteśmy tak głupi, że nie potrafimy
    liczyć i zadbać o swoje pieniądze sami. Popyt na kredyty w walutach obcych
    to tylko potwierdza. I jesteśmy tak głupi że chcemy kredyt w CHF. A jak
    powszechnie wiadomo w PLN to fajniejszy i bezpieczniejszy kredyt jest... i
    bankowcy pomogą nam wybrać jedyną słuszną walutę do kredytu....
    zaraz, zaraz, chyba jużcoś podobnego przerabialiśmy?
    :(

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 6. Data: 2005-12-09 09:16:00
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    gg <d...@d...d.> wrote:
> [...]
    > bezpieczniejszy kredyt jest... i bankowcy pomogą nam wybrać jedyną
    > słuszną walutę do kredytu.... zaraz, zaraz, chyba jużcoś podobnego

    Widzisz - to nie tak.
    Problem z tym, ze banki zaczely te kredyty zbyt lekka reka dawac czesto. A
    sam wiesz, ze dostepnosc bardzo sie zwiekszyla - nie dlatgo, ze lepiej
    zarabiamy - tylko, ze banki sa bardziej liberalne.
    Problem w tym, ze LIBOR CHF rosnie - i to szybko rosnie. To juz wplywa na
    wartosc miesiecznej raty.
    Dodaj do tego ryzyko polityczne.
    Jak masz te dwie rzeczy - pomysl o ludziach, ktorzy brali np kredyt w mBanku
    a nie w Millennium, bo w tym pierwszym nie trzeba bylo brac ubezpieczenia -
    i 50 zl w kieszeni.
    Jak im zdrozeje kredyt o 50 zl - zacisna pasa. O 100 zl - tez. Ale jak juz o
    200 zl w skali miesiaca - bo cale ryzyko zarowno stopy procentowej jak i
    kursu waluty jest na nich przerzucone, to po prostu moga nie dac sobie z tym
    rady. A czlowiek jak to czlowiek - bierzesz kredyt na 20 lat ale wg
    dzisiejszej swojej sily nabywczej.
    Problem jednego banku, ktory wystawia sie na zbyt duze ryzyko - nie dotyczy
    tylko jego. Bo w razie jego klopotow odpowiadaja wszyscy - w najwiekszej
    czesci - te dyuze banki, ktore ryzyko ograniczaja i udzielaja kredytpow
    jedynie w PLN. To one placilyby, gdyby komus podwinela sie noga.

    A kryzysy na rynku mieszkaniowym to niestety codziennosc - popatrz na
    zagraniczne rynki - co sie dzialo kiedys. Po prostu - kredyt w PLN jest
    bezpieczniejszy w skali makro. Dla klienta pojedynczego nie ma to
    znaczenia - dla calego sektora - a i owszem. A taki Nadzor ma obowiazek
    "opiekowania" sie bezpieczenstwem calego systemu, a nie pojedynczych
    klientow. Przeciez gdyby wzrosla sila nabywcza Polakow - nie byloby
    problemu. Popularnosc kredytow walutopwych to tylko skutek naszej malej sily
    nabywczej i stosunkowo wysokich stop procentowych. Banki beda musialy sie
    postarac - i zejsc z marzy. Fakt jest jednak faktem - ze wytna przy okazji
    czesc konkurencji...

    Ale - wiekszosc zagranicnzych bankow notyfikujacych swopja dzialnosc w
    Polsce chce udzielac kredytow hipotecznych. Ich takie ograniczenia nie beda
    obowiazywaly :)

    --
    Michał 'Amra' Macierzyński || http://PRNews.pl
    Szukasz pracy w banku? Zobacz http://praca.prnews.pl

  • 7. Data: 2005-12-09 09:38:27
    Od: "Flashka" <n...@p...onet.pl>

    mam teraz w PKO do wyboru kredyt w CHF i PLN, co wybrać ?

    - w CHF oprocentowanie prawie 2 razy mniejsze
    - okres do 10 lat max

    kredyt w CHF jest jeszcze dostepny
    co w mojej sytuacji zrobić...... ?

    pozdrawiam

  • 8. Data: 2005-12-09 09:41:19
    Od: "xviper" <v...@o...pl>

    napisał w wiadomości news:dnbi1j$jh$1@news.onet.pl...

> [...]
    > znaczenia - dla calego sektora - a i owszem. A taki Nadzor ma obowiazek
    > "opiekowania" sie bezpieczenstwem calego systemu, a nie pojedynczych

    tereferte. ZBP zamiast opiekowac sie bezpieczenstwem zajmuje sie lobbowaniem
    duzych i niesprawnie zarzadzanych bankow. Problem w tym ze wielkie banki
    typu PKO BP czy Pekao SA nie radza sobie ze sprzedaza kredytow zlotowych bo
    ludzie biora kredyty u konkurencji w walucie. Wszelkie pierdoly o
    "bezpieczenstwie klientow" to tylko mydlenie oczu ludziom, chodzi o zyski
    najwiekszych bankow w Polsce

  • 9. Data: 2005-12-09 10:27:34
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl> writes:

> [...]
    > nie byloby problemu. Popularnosc kredytow walutopwych to tylko skutek
    > naszej malej sily nabywczej i stosunkowo wysokich stop procentowych.

    Ale wlasciwie dlaczego kredyty obliczane w walucie zagranicznej (bo
    przeciez i tak chyba wyplaty i wplaty sa w zlotowkach?) sa (wciaz) o
    tyle tansze?

    Czy bank, zeby wyplacac kredyty "we frankach", zdobywa pieniadze na
    rynku szwajcarskim, a zeby wyplacac "w zlotowkach", na rynku polskim?
    Jakos niewydajemisie.

    Ja jestem zupelny laik i prosze mi to wyjasnic jak chlopu na roli.

    MJ

  • 10. Data: 2005-12-09 10:28:42
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Fri, 9 Dec 2005 10:16:00 +0100, Michał 'Amra' Macierzyński
    <m...@p...pl> wrote:

> [...]
    >zarabiamy - tylko, ze banki sa bardziej liberalne.
    >Problem w tym, ze LIBOR CHF rosnie - i to szybko rosnie. To juz wplywa na

    terefere.
    marże na kredyty walutowe stały się zbyt małe, więc trzeba coś z tym
    zrobić. jakże znamienne jest, że to ZBP wystąpił z taką inicjatywą do
    nadzoru.

    PG