  • 1. Data: 2003-01-02 09:09:45
    Temat: kredyty od 3,25% rocznie
    Od: "Yerry" <j...@g...pl>

    Ludziska, nie przepłacajcie.
    jak kredyt na dom/mieszkanie to tylko w banku hipotecznym. Odsetki w złotych
    tylko 8,2% rocznie , we Frankach szwajcarskich całe 3,26% rocznie !!!.
    Taniej nie było i już nie będzie.!!!
    Jest jedno ale. Potrzebne jest zabezpieczenie w postaci hipoteki.
    Wysokość kredytowania do 100% wartości nieruchomości!!!
    Można także wziąć kredyt na dowolny cel np. zakup samochodu, jednak min.
    wysokość kredytu to 50.000-zł a przy refinansowaniu innego kredytu 81.000-zł
    Warto zamienić (refinansować) kredyt uzyskany w innym banku. Dla przykładu:
    znajomy miał kredyt w BPH/PBK w CHF na 20 lat oprocentowanie LIBOR6M + 5%,
    kwota ok. 150 tys.zł.
    Zamienił go na kredyt w banku hipotecznym, tj. LIBOR6M + 2,5%, razem 3,26%.
    Teraz płaci 790-zł
    na miesiąc zamiast ponad 1000 zł, jak przedtem. Po opłaceniu wszystkich
    kosztów zaoszczędzi ok. 40.000 zł. Jak by ktoś był zainteresowany
    wyliczeniami to zapraszam. Proszę o podanie mailem kwoty kredytu, długości
    kredytowania ew. wysokości raty. Także czy w walucie CHF, EURO,USD, czy PLN.
    Pozdrawiam Yerry. zapytania proszę kierować na maila (j...@g...pl)

  • 2. Data: 2003-01-02 09:31:05
    Temat: Re: kredyty od 3,25% rocznie
    Od: "Robert Wicik" <R...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Yerry" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Ludziska, nie przepłacajcie.
    > jak kredyt na dom/mieszkanie to tylko w banku hipotecznym.

    Tylko, że aby dostać tam kredyt, nieruchomość trzeba już posiadać :-))

    Pozdrawiam
    Robert Wicik

  • 3. Data: 2003-01-02 11:53:48
    Od: "Marcin" <m...@w...pl>

> [...]
    złotych
    > tylko 8,2% rocznie , we Frankach szwajcarskich całe 3,26% rocznie !!!.

    Powtarzasz sie , a tak na przyszlosc zastanow sie co piszesz bo raz 3,25% a
    raz jest 3,26%

  • 4. Data: 2003-01-02 12:46:12
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > kredytowania ew. wysokości raty. Także czy w walucie CHF, EURO,USD, czy PLN.

    Powtarzasz się już 5-ty raz. Teraz dla odmiany nie ma nic o prowizji w
    wysokości ponad 2%. Oczywiście nie masz nawet zamiaru odpowiedzieć na uwagi
    krytyczne zawarte w poprzednich otworzonych przez Ciebie tematach. W
    konsekwencji Twoja wiarygodność jest zerowa.
    Tensor1.
    PS. Czy już znalazłeś odpowiednią stronę Kredyt Banku!!!!!

  • 5. Data: 2003-01-02 14:38:57
    Od: "Yerry" <j...@g...pl>

> [...]
    > konsekwencji Twoja wiarygodność jest zerowa.
    > Tensor1.
    > PS. Czy już znalazłeś odpowiednią stronę Kredyt Banku!!!!!

    Odpowiadam tylko na konkretne pytania a nie dywagacje. Mam naprawdę dużo
    maili w tej sprawie.
    Jak Cię to nudzi to daj sobie spokój i poszukaj czegoś ciekawszego. Nie
    jesteś jedyną osobą, która zgląda na tę stronę. A jak ktoś może zoszczędzić
    spore pieniądze to mu pozwól poczytać.

    Stronę znalazłem,ale warunki ni jak nie są konkurencyjne.
    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2003-01-02 14:41:38
    Od: "Yerry" <j...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Yerry" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    > złotych
    >
    > Powtarzasz sie , a tak na przyszlosc zastanow sie co piszesz bo raz 3,25%
    > raz jest 3,26%

    Sorry, że się powtrarzam ale sporo ludzi się tym interesuje.
    Jeśli chodzi o oprocentowanie, to dzisiaj wynosi ono dokładnie 3,12%
    (Libor6M =0,6233 dla CHF plus marża banku 2,5%).
    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2003-01-02 14:45:32
    Od: "Yerry" <j...@g...pl>

    Ludzie, jak nie wiecie to zapytajcie.
    A Ty kolego nie pisz bzdur. Chyba sam z siebie się tak uśmiałeś.
    Nie jest prawdą, że trzeba posiadać nieruchomość,aby wziać kredyt tylko
    nieruchomość musi posiadać księgę wieczystą z czystą hipoteką. żeby mozna
    było użyć jej jako zabezpieczenie kredytu.
    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2003-01-02 15:21:07
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > spore pieniądze to mu pozwól poczytać.
    >
    > Stronę znalazłem,ale warunki ni jak nie są konkurencyjne.

    No to jaką bierzesz prowizję dla kredytów w PLN: 2% czy więcej?. W Kredyt Banku
    0,9%, w PKOBP 1,2 %. Oprocentowanie około 8% u wszystkich. I gdzie tu
    konkurencyjne warunki w kredytach mieszkaniowych w PLN (zabezpieczonych
    hipoteką). Proszę o konkretną odpowiedź. Tensor1.
    PS. Kredyt denominowany ma wiele zagrożeń. Czy informujesz o tym swoich
    potencjalnych klientów!!!!!!!!

  • 9. Data: 2003-01-02 16:54:41
    Od: "Yerry" <j...@g...pl>

    OK masz rację, złotowe są lepsze niż u mnie.Jest jeszcze kwestia minimalnej
    i maxymalnej wysokości kredytu, okresu kredytowania, udziału własnego,
    minimum socjalnego na osobę w rodzinie itp. Wiem, że różnie to wygląda w KB
    i PKO BP, nie koniecznie ich warunki odpowiadają wszystkim klientowm.
    Natomiast walutowe są całkiem z innej bajki. A że istieje ryzyko kursowe, no
    fakt, tyle że rezygnacja z niego słono kosztuje a biorąc pod uwagę politykę
    NBP nie jest ono zbyt duże. Zresztą sam mówiłeś, że tu są ludzie
    zorientowani w temacie, wiec o rzeczach oczywistych raczej nie powinno się
    mówić.
    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2003-01-02 19:00:24
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > NBP nie jest ono zbyt duże. Zresztą sam mówiłeś, że tu są ludzie
    > zorientowani w temacie, wiec o rzeczach oczywistych raczej nie powinno się

    Teraz mogę się z Tobą zgodzić. Ja nigdy nie twierdziłem, że proponowane przez
    Ciebie kredyty denominowane nie są atrakcyjne. Nie jest to jednak prawdą,
    jeżeli chodzi o kredyty w PLN. I teraz wreszcie zgoda. Sam uważam, że decyzja
    czy wziąść kredyt w PLN czy w CHF (trochę powyżej 3%) jest trudna. Nie mam
    natomiast żadnych wątpliwości jeżeli kredyt denominowany jest oprocentowany na
    poziomie 5% - wtedy tylko w PLN. Zalecam jednak zainteresowanym, zapoznanie się
    z wcześniejszymi dyskusjami na tej liście. Co więcej proponuje nie korzystać z
    żadnych pośredników tylko brać kredyt bepośrednio w banku. Zawsze mniejsza
    prowizja. Tensor1.

    PS LUDZIE UWAŻAJCIE NA RÓŻNICE W KURSACH KUPNA I SPRZEDAŻY.
    Wasz kredyt denominowany na dzień dobry zwiększy się kilka procent. Dokładniej
    o 100*(kurs_sprzedaży-kurs_kupna)/kurs_kupna. Z reguły dotyczy to kursów dewiz
    nie pieniądza. Jest to ważne ponieważ w większości bankach
    kkp < kkd < ksd < ksp,
    gdzie
    kkp - kurs kupna pieniądza
    kkd - kurs kupna dewiz
    ksd - kurs sprzedaży dewiz
    ksp - kurs sprzedaży pieniądza
    Wszystkie te kursy sa ustalane indywidualnie przez poszczególne banki.