    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: kredyty frankowe - podstawy
    Date: Thu, 1 Jun 2017 16:46:20 +0200
    <592d6933$0$15196$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <592d9189$0$640$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <ogls9a$nfk$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <X...@1...0.0.1>
    <s...@p...org>
    <X...@1...0.0.1>
    <ogoh23$oq2$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <ogohb0$j32$1@node1.news.atman.pl>
    <ogolga$qlq$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <X...@1...0.0.1>

    W dniu 2017-06-01 o 12:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Piotr Gałka p...@c...pl ...

    > Cofnij sie jeszcze ze dwa posty to zobaczysz na co odpowiadałem.
    > Zreszta masz tu:
    >
    > <cytrat>

    > </cytat>
    >
    > I dopiero tu napisalem jaka jest mozliwośc zareagowania...
    >
    > nie moja wina Piotrze ze wyciałes za duzo cytatu a potem nie pamietasz na
    > co odpowiadasz...

    Są kwestie bezdyskusyjne (jak np. temat nie można sprzedać) z którymi
    wszyscy się zgadzają i o tym szkoda gadać.

    Dyskusyjne było to, że Ty bardzo jesteś przekonany, że jak frank
    podskoczył to banki powinny namolnie dzwonić i proponować przewalutowanie.
    Nie dopuszczałeś do siebie argumentów typu, a co by było jakby ludzie
    przewalutowali i potem podskoczyłby wibor.

    Wyglądało, że bardzo bagatelizujesz możliwości straty wynikającej z
    podniesienia wiboru - nie wiedziałem dlaczego. Dlaczego tak jest, według
    mnie, stało się jasne, gdy pokazałeś, że uważasz, że obciążenie kredytem
    wzrośnie o tyle ile podrośnie wibor, zapominając, że to działa latami i
    się kumuluje a na ratę przekłada się od razu w już skumulowanym stopniu.
    Każdy na podstawie błędnych przesłanek może wyciągać błędne wnioski, ale
    jak się zorientuje w błędności przesłanek to powinien zastanowić się
    jeszcze raz nad wnioskami.

    Jestem przekonany, że jakby banki postąpiły tak jak proponujesz i udało
    by im się przekonać np 50% kredytobiorców frankowych na przewalutowanie
    a potem podskoczyłby wibor to dopiero byłby krzyk, jakie to banki złe -
    straciłem bo mnie namówili na przewalutowanie w najgorszym momencie a
    teraz rata mi wzrosła 2 x bo wibor podskoczył i głoduję.

    Teraz wiedząc, że wibor spadł, a franek podrożał łatwo przyjmować, że
    coś takiego byłoby niemożliwe i źli ONI na pewno o tym wiedzieli.
    P.G.