  • 1. Data: 2008-11-18 12:40:04
    Temat: kredyt we frankach szwajcarskich
    Od: "Argonn" <a...@v...pl>

    Witam grupę,
    jak sądzicie, czy opłaca się przewalutować kredyt na złotówki. Frank podrożał-
    moja rata też i sam nie wiem jak mam się zachować. Znajomy bankier powiada,
    ze należy zachować spokój i przeczekać- ale On z natury jest spokojny więc nie
    do końca mu wierzę. Oporocentowanie 2,39% dwa lata temu, a wczoraj szok- pismo
    od DOM-BANK..3,27 ! Aż boję się liczyc jaka będzie następna rata ;(
    Pocieszeniem jest może to, że taskich jak ja jest w Polsce wielu, choć dla
    mnie nie jest to żadne pocieszenie.

    Za poodpowiedzi góry dziękuję

    Argonn

  • 2. Data: 2008-11-18 12:47:58
    Temat: Re: kredyt we frankach szwajcarskich
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    Argonn pisze:
> [...]
    > ze należy zachować spokój i przeczekać- ale On z natury jest spokojny więc nie
    ma rację, po ile miałeś przeliczony ten kredyt?

    > Oporocentowanie 2,39% dwa lata temu, a wczoraj szok- pismo
    > od DOM-BANK..3,27 ! Aż boję się liczyc jaka będzie następna rata ;(
    3,27% to niby wysokie oprocentowanie?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2008-11-18 13:38:05
    Od: Maverick <k...@N...pl>

    Argonn wrote:
    > Witam grupę,
    > jak sądzicie, czy opłaca się przewalutować kredyt na złotówki.

    Kiedy i po jakim kursie brales

    > Frank podrożał-

    Jak teraz przewalutujesz to bedziesz mial wiekszy kapital do splacenia w
    PLN.

    > moja rata też

    A policz ile bedziesz mial w zlotowkach - nie znam kredytu dla ktorego w
    PLN wyjdzie mniejsza rata niz w CHF (nawet te brane po 1.99 wychodza
    znacznie nizej) - problem jest tylko z spreadem.

    > i sam nie wiem jak mam się zachować. Znajomy bankier powiada,
    > ze należy zachować spokój i przeczekać- ale On z natury jest spokojny więc nie
    > do końca mu wierzę.

    Teraz jest dobry cas aby przewalutowac - ale na franki (tzn o ile bank
    na to pozwala) - im slabszy zloty tym wiecej mozesz zyskac na tym.

    > Oporocentowanie 2,39% dwa lata temu, a wczoraj szok- pismo
    > od DOM-BANK..3,27

    Serio? to chyba tylko LIBOR Ci podali, bez swojej marzy. Srednia rynkowa
    to obecnie ok 4,5%

    ! Aż boję się liczyc jaka będzie następna rata ;(

    Policz o ile nizsza bedzie niz dla kredytu w PLN.

    > Pocieszeniem jest może to, że taskich jak ja jest w Polsce wielu, choć dla
    > mnie nie jest to żadne pocieszenie.

    Pozdr.

    --
    Regards,
    Maverick

  • 4. Data: 2008-11-18 13:38:06
    Od: a...@v...pl

    > 3,27% to niby wysokie oprocentowanie?
    >
    > --
    > pozdrawiam
    > RobertS

    To w skali roku w tych frankach to mało ?
    Sory, ale rata była 450 zł a teraz będzie ok.600 zł ;(

    Argonn

  • 5. Data: 2008-11-18 13:44:49
    Od: a...@v...pl

> [...]
    > to obecnie ok 4,5%
    >
    > ! Aż boję się liczyc jaka będzie następna rata ;(
    >
    > Policz o ile nizsza bedzie niz dla kredytu w PLN.

    Spojrzałem teraz na pismo -LIBOR 3M 3,27 %
    -Kwota kredytu to otroszkę ponad 100 000 zł
    -30 latek płacenia
    -wyszło jakieś 49,500 franków o ile dobrze pamiętam

    Argonn

  • 6. Data: 2008-11-18 13:46:03
    Od: a...@v...pl

    A brałem w marcu 2007 r . kurs chyba 2,35 al egłowy nie dam uciąć

    Argonn

  • 7. Data: 2008-11-18 13:50:42
    Od: Maverick <k...@N...pl>

    a...@v...pl wrote:

    > Spojrzałem teraz na pismo -LIBOR 3M 3,27 %
    > -Kwota kredytu to otroszkę ponad 100 000 zł
    > -30 latek płacenia
    > -wyszło jakieś 49,500 franków o ile dobrze pamiętam

    Tak na szybko:

    http://www.comperia.pl/kredyty_hipoteczne/index.php?
    p=2&typ_=1&rynek_=2&przedmiot_=2&wartosc_=200000&kwo
    ta_kredytu_=100000&kkk_=&waluta_=1&raty_=2&okres_kre
    dytu_=30&wiek_=25

    ew www.comperia.pl i tam kredyty hipoteczne:

    kredyt 100k w pln, na 30 lat (wzialem 200k wartosc nieruchomosci aby
    odrzucic wplyw niskiego wkladu)

    Najnizsza mozliwa rata to ponad 700pln

    Rata Prowizja Oproc. rzecz.
    703.33 PLN 1.20 % 7.96 %
    713.65 PLN 0.00 % 8 %

    Przy przewalutowaniu dostaniesz gorsza oferte - bo wchodzi w gre spread.
    - wiec rata bedzie troche wyzsza. Tyle ze mniej bedzie papierkologii niz
    dla nowego kredytu.
    --
    Regards,
    Maverick

  • 8. Data: 2008-11-19 04:02:29
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "RobertS" gfudi5$1en2$...@o...icpnet.pl

    natury jest spokojny więc nie do końca mu wierzę.

    > ma rację, po ile miałeś przeliczony ten kredyt?

    I ja tak myślę. :)

    boję się liczyc jaka będzie następna rata ;(
    > 3,27% to niby wysokie oprocentowanie?

    Dla kogoś, kto chciał mieć mieszkanie za freeko -- na pewno tak.

    Warto zauważyć, że kredyty mieszkaniowe są brane na kilkadziesiąt
    lat i zakładanie, że w tym czasie będzie stale korzystna sytuacja
    jest błędem. :) Wiele osób uważało do niedawna, że złotówka nadal
    będzie umacniała się a wynajem mieszkań będzie drogi i mieszkanie
    spłaci się samo. No i teraz te osoby są w szoku...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 9. Data: 2008-11-20 13:15:52
    Od: "Greg" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Argonn" <a...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > powiada,
    > ze należy zachować spokój i przeczekać- ale On z natury jest spokojny więc

    To zależy jak szybko chcesz spłacić ten kredyt.
    Jesli będzie to rzeczywiście całe 30 lat, to w tak długim okresie, suma
    sumarum, kredyt w CHF będzie się opłacał.
    Jasne, że będą okresy, w których rata będzie drożała, aż włos na głowie
    będzie się jeżył (przygotujcie się na franka po 4 PLN), ale po nich nastapia
    okresy takie jak jeszcze niedawno.
    Średnia rata płacona przez te 30 lat wyjdzie niższa niż dla kredytu w PLN.
    Ale coś za coś. Taniość (CHF) za niepokój. Spokój (PLN) za "drogość".

    > Oporocentowanie 2,39% dwa lata temu, a wczoraj szok- pismo
    > od DOM-BANK..3,27 !

    Ten LIBOR na poziomie 3,27% jest wzięty z maxów wrześniowych. W najbliższym
    zcasie wyższy już nie będzie.
    Teraz LIBOR spadł do poniżej 2%.
    http://libor.pox.pl/
    Tak więc wzrost kursu CHF/PLN zniwelowany będzie przez spadek LIBORu.

    --
    Kredyt hipoteczny? http://kredyt.ogar.pl/

  • 10. Data: 2008-11-20 17:05:59
    Od: "Greg" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Greg" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Teraz LIBOR spadł do poniżej 2%.
    > http://libor.pox.pl/
    > Tak więc wzrost kursu CHF/PLN zniwelowany będzie przez spadek LIBORu.

    O przepraszam. Pojawiło się nowe info:
    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Szwajcaria-obnizyla-
    stopy-procentowe-o-100-pkt-bazowych-1866391.html

    Szwajcarski Bank Narodowy nieoczekiwanie obniżył docelową cenę pieniądza o
    100 pkt. bazowych, sprowadzając ją do poziomu 1,00%.
    SNB od dzisiaj stawia sobie za cel utrzymanie trzymiesięcznego Liboru dla
    franka szwajcarskiego w przedziale 0,5% - 1,5%.

    Miodzio.

    --
    Kredyt hipoteczny? http://kredyt.ogar.pl/