  • 11. Data: 2003-07-07 10:52:14
    Temat: Re: kredyt w pormocji PKOSA...czemu taki zly ?
    Od: t...@p...onet.pl

    > a teraz powiedz czy na haslo "Tensor1" zaplace mniejsza prowizje a Ty
    > dostaniesz np. 0,25 % wartosci kredytu;))))))))))))
    > moze warto zebys wynegocjowal z nimi takie warunki;))
    > pozdrawiam
    > Ryszard

    Udzieliłem Ci, zgodnie z moja wiedzą na ten temat zaczerpniętą z
    1. własnych doświadczeń (niedawno brałem kredyt mieszkaniowy w KB)
    2. lektury stron internetowych poszczególnych banków oraz
    3. lektury wątków pojawiających się na grupie
    dość wyczerpujących informacji. Ty jednak wypowiadasz się w sposób szczególnie
    dla mnie nieprzyjemny. Wszystko wskazuje na to, że tak naprawde nie jesteś
    zainteresowny kredytem. Na tym moja korespondencja z Tobą się kończy. Bez
    pozdrowień Panie Ryszardzie, Tensor1.

    PS. Prowizja w KB wynosi od 0,9% i ten dolny poziom (0,9%) z regułu ludzie
    dostają. Zależy to jednak od Oddziału, w którym bierze się kredyt, niektóre
    potrafią wziąźć 1% i wiecej; o tym też wielokrotnie na grupie pisano.

  • 12. Data: 2003-07-07 11:15:16
    Od: "Ryszard Kadow" <r...@p...com.pl.a.to.powinienes.wyciac>

> [...]
    > naprawde nie jesteś zainteresowny kredytem. Na tym moja korespondencja z
    > Tobą się kończy. Bez pozdrowień Panie Ryszardzie, Tensor1.

    przykro mi, ze mnie zrozumiales :(
    mialo to byc w formie zartu
    stad te usmieszki

    Bo zaslugujesz na jakies gratyfikacje od KB.

    Czytam liste uwaznie juz od dobrego miesiaca i Twoje wypowiedzi sa
    najbardziej wyczerpujace temat.
    Jestem pelen podziwu ze zawsze chce Ci sie odpowiedziec na pytania "nowych
    userow" dotyczace tych samych zagadnien.

    Jesli Cie urazilem (a tak wynika z tego posti) to publicznie PRZEPRASZAM.

    A kredytem naprawde jestem zainteresowany (jesliby tak nie bylo to bym nie
    podal tylu szczegolow).

    pozdrawiam
    Ryszard

  • 13. Data: 2003-07-07 11:19:55
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    >
    > A kredytem naprawde jestem zainteresowany (jesliby tak nie bylo to bym nie

    Przeprosiny przyjmuję. Sprawy nie było. Tensor1

  • 14. Data: 2003-07-09 06:26:21
    Od: "boxik" <b...@p...gazeta.pl>

    Moja siostra i szwagier w tamtym tygodniu podpisywała umowę o taki kredyt w
    Pekao SA
    Wyciągnąłem od niej podstawowe warunki
    - Oprocentowanie 5,55 %
    - po dwóch latach dostaje Wibor 3m + 1,5 marzy
    - prowizja za udzielenie kredytu 1,5
    - opłata za złożenie wniosku 100,- PLN
    - Przy wcześniejszej spłacie (ale tylko całości) płaci się prowizje 2,5 %,
    ale miły pracownik poinformował ją że jeżeli zechce spłacić część kapitału
    (np 99%) to zapłaci prowizje 50,- pln za tzw zmiane innych warunków umowy na
    wnioske kredytobiorcy. Jest to wyraźnie wyszczególnione w taryfie pekao (sam
    sprawdzałem). Zgodnie z powyzszym należy traktować że prowizja za
    wcześniejszą spłatę wyniesie 50,- pln (niebo)
    - na okres przejsciowy ubezpieczają spłatę kredytu - 1,2 więcej w
    oprocentowaniu
    - kwota kredytu 110.000,-, wkładu własnego musiała mieć 25 % miała 40.000,-
    więc było ok
    - okres spłaty 15 lat
    - wyceny nie chcieli
    - cesji praw z polisy na życie nie chcieli

    W związku z powyższym dajcie mi przykład tańszego kredytu na rynku. NIE MA.
    Sam sprawdzałem bo chcę spłacić mój kredyt w PKO BP tym właśnie kredytem. No
    jedyny minus to to że musze założyć u nich jakieś Eurokonto Plus.
    Właśnie siedzę i wypełniam wniosek. Wstępne warunki udzielenia kredytu już
    ustaliłem z pracownikiem (pod warunkiem że złożę wniosek), ale mam zamiar
    się jeszcze trochę potargować może obniża mi marże po tych 2 latach.
    Podpobno jak założe Eurokonto VIP to wszystkie opłaty i marże spadają o 1 %,
    chyba warto założyć rachunek na pół roku a później zamknąć, albo zamienić na
    tańszy.

    pozdrawiam
    a.p.

  • 15. Data: 2003-07-09 06:32:26
    Od: "Ryszard" <r...@p...com.pl.a.to.powinienes.wyciac>

> [...]

    > (np 99%) to zapłaci prowizje 50,- pln za tzw zmiane innych warunków umowy

    zeby w umowie o kredyt byla zapisana taka informacja ze slowem "calosci"
    to byloby ok

> [...]
    > - okres spłaty 15 lat
    > - wyceny nie chcieli
    > - cesji praw z polisy na życie nie chcieli

    bardzo ciekawe
    przy takich warunkach to moze sie warto jeszcze zastanowic nad pozostaniem w
    PekaO SA

    w poniedzialek ide do banku,wiec zobaczymy jakie mi na pocztaku warunki
    zaproponuja

  • 16. Data: 2003-07-09 07:15:31
    Od: "Darek" <g...@p...fm>

    Użytkownik "boxik" <b...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    na
    > wnioske kredytobiorcy. Jest to wyraźnie wyszczególnione w taryfie pekao
    Po pierwsze mily Pan w oddziale moze wygadywac rozne dyrdymaly aliczy sie to
    co na papierze czyli w umowie.
    Po drugie TOiP moze sie zmienic z dnia na dzien wiec to malutka pociecha ze
    teraz tak jest. Bank na lapie klientow na promocje a pozniej zmieni w TOiP
    oplate za wczesniejsza splate na np. 4% a czemu nie.
    Cdn.

  • 17. Data: 2003-07-09 07:21:56
    Od: "Darek" <g...@p...fm>

> [...]
    > Wyciągnąłem od niej podstawowe warunki
    > - Oprocentowanie 5,55 %
    > - po dwóch latach dostaje Wibor 3m + 1,5 marzy
    Mam pytanie: Czy mozesz dowiedziec sie jak w umowie jest zapisane wyliczanie
    WIBOR3M sredniego? Bardzo mnie to ciekawi.

  • 18. Data: 2003-07-09 08:39:26
    Od: "Darek" <g...@p...fm>

> [...]
    > - cesji praw z polisy na życie nie chcieli
    >
    > W związku z powyższym dajcie mi przykład tańszego kredytu na rynku. NIE
    Nie badz taki pewien.
    Porownanie oferty KB i PeKaO SA dla podanych wartosci.
    Zakladam ze WIBOR 3M sredni w PeKaO liczy sie tak samo jak w KB ale pewnie
    to wyliczenie jest mniej korzystne (ale nie widzialem umowy, jesli
    widzieliscie bede wdzieczny za podanie tego punktu umowy).
    Zakladam ze WIBOR 3m sredni bedzie spadal w sposob nastepujacy: (moim
    zdaniem sa to zalozenia bardzo umiarkowane)
    Zakladam ze ubezpieczenie kredytu bedzie platne przez 12 miesiecy.
    W pierwszym roku co kwartal o 0,25%,
    w drugim roku co kwartal o 0,2%
    w trzecim roku co kwartal o 0,15%
    a pozniej bedzie stale.
    Twoja znajoma w KB dostalaby nastepujace warunki:
    Marza: 1,5%
    Prowizja: 0,9%
    Zadnej oplaty za rozpatrzenie wniosku
    Ubezpieczenie kredytu do czasu ustanowienia hipoteki: 0,07% miesiecznie
    (0,84% rocznie) platne co miesiac razem z rata
    Dodatkowo ubezpieczenie na zycie na kwote kredytu za darmo (bank oplaca
    skladke) przez 15 lat.
    Zadnych oplat za wczesniejsze splaty calosci lub czesci kredytu zapisane
    bezposrednio w umowie (dodali taki punkt na moje zyczenie).

    Wyniki: Calkowity koszt kredytu - raty, prowizja, ubezp, oplata za wniosek
    PeKaO SA = 157 146,97 PLN
    KB = 157 157,23 PLN
    Wniosek: przy takich zalozeniach obie oferty sa rownie dobre.
    Co moze przewazyc moim zdaniem szale na korzysc KB:
    1. Szybszy niz zalozony spadek WIBOR-u w ciagu pierwszych 2 lat (jest to
    bardzo prawdopodobne)
    2. Dluzszy okres do czasu ustanowienia prawomocnej hipoteki (tez dosc
    prawdopodobne, wszystko zalezy od tego w jakim stadium budowy jest ta
    nieruchomosc, kiedy bedzie KW, jakie to miasto, miejscowosc)
    3. Nieznany jest sposob liczenia WIBOR 3M sredni w PeKaO.

    Pozdrawiam Darek.

  • 19. Data: 2003-07-10 11:01:59
    Od: t...@p...onet.pl

    > Użytkownik "boxik" <b...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > na
    > (sam
    ALE CZY PRAWDZIWE.

    Jedna drobna uwaga. Jeżeli Twoja siostra dostała WIBOR3M+1,5% to jest Vipem,
    Patrz:
    http://www.pekao.com.pl/indywidualni9.xml?/sid=39/la
    ng=PL/600276-105987-32701

    W KB każdy dostaje tyle. Z tym że jeżeli ma wkład własny nie mniejszy niz 40$,
    to WIBOR3M+1,0% (oczywiście bez promocji w dwóch pierwszych latach). Informacja
    od miłego Pana o opłacie 50,PLN za wcześniejszą spłatę wyrażnie koliduje z
    opłatą w wysokości 2,5%. Radzę niech jej to zapiszą w UMOWIE.
    Pozdrowienia Tensor1.

  • 20. Data: 2003-07-11 19:59:43
    Od: "boxik" <b...@p...gazeta.pl>

    > Mam pytanie: Czy mozesz dowiedziec sie jak w umowie jest zapisane
    wyliczanie
    > WIBOR3M sredniego? Bardzo mnie to ciekawi.

    Wibor 3M jest liczony jako średnia z poprzedniego miesiąca z okresu od 1-25
    dnia miesiąca. Jeżeli wibor w tym okresie nie zmienie się górę lub w dół o
    0,25 % to jego wysokość nie zmienia się. Tak piszą w regulaminie kredytu.