  • 1. Data: 2003-07-07 08:14:51
    Temat: kredyt w pormocji PKOSA...czemu taki zly ?
    Od: "Ryszard Kadow" <r...@p...com.pl.a.to.powinienes.wyciac>

    Witam!

    Chcialbym sie zapytac czmeu kredyt w promocji PeKaO SA uwazacie za zly?
    Obecnie wynosi chyba 5,5% czyli praktycznie stawka WIBOR3M.
    Procent jest staly przez dwa lata!

    Czy naprawde WIBOR spadnie przez te dwa lata tak, aby marza tego banku plus
    wibor byla mniejsza niz 5,5%?

    Jesli jest napisane w umowie ze potem kredyt bedzie na poziomie WIBOR3m plus
    marza 2% to chyba nie jest tak zle?

    Jesli sie myle to prosze o skorygowanie moich kalkulacji i rozumowania.

    Dodam jeszcze ze konto w tym banku posiadam od kilku lat (EUROKONTO PLUS) i
    konczy mi sie okres oszczedzania w KasieMieszkaniowej, i nie wiem czy jest
    sens zmieniac bank. Ile na tym strace, a ile zyskam.

    Aha...chyba nie bede bral kredytu kontratkowego z KM tylko wyplace
    zaoszczedzona kwote i przeznacze na cel mieszkaniowy (bo jest zbyt krotki
    okres do splaty tego kredytu).

    Jesli powiecie ze faktycznie PKO SA jest beeeee..no chyba pojde do PKO BP,
    bo jakos do Kredytbanku nie mam zaufania :)

    pozdrawiam
    Ryszard

    --
    -----
    www.niebieska.com/foto/ - galeria zdjęć

  • 2. Data: 2003-07-07 08:17:34
    Temat: Re: kredyt w pormocji PKOSA...czemu taki zly ?
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    beba8q$hqd$...@n...onet.pl,
    Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>:

    > Nie wiem do konca jak jest z ta stopa, trzebaby przejrzec archiwum,
    > ale calkiem wysoka prowizja za przyznanie, 2,5% za wczesniejsza
    > splate. I cos z tym WIBORem nie jest halo okazuje sie. Moze to ktos
    > potwierdzic?

    tensor1, o ile pamietam, dosc szczegolowo i wnikliwie juz to przeanalizowal

    > trzebaby przejrzec archiwum,
    no wlasnie :)

    --
    Robert

  • 3. Data: 2003-07-07 08:19:56
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

  • 4. Data: 2003-07-07 08:24:43
    Od: "Darek" <g...@p...fm>

    A na jaka kwote chcialbys ten kredyt i na ile lat?
    Jaki bedzie twoj wklad wlasny?

  • 5. Data: 2003-07-07 08:56:44
    Od: "Ryszard Kadow" <r...@p...com.pl.a.to.powinienes.wyciac>

    > A na jaka kwote chcialbys ten kredyt i na ile lat?
    > Jaki bedzie twoj wklad wlasny?

    z KM dostane ok 35 tys zwrotu moich oszczednosci
    kredyt max wezme ok 50 tys na max 20 lat (moze mniej 12-15)

    wiec?

  • 6. Data: 2003-07-07 09:34:06
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > Jesli powiecie ze faktycznie PKO SA jest beeeee..no chyba pojde do PKO BP,
    > bo jakos do Kredytbanku nie mam zaufania :)

    Może po kolei. Rzeczywiście w Pekao oprocentowanie przez pierwsze dwa lata
    wynosi 5,55%, A potem w zależności jakie masz Eurokonto:
    VIP - WIBOR3M+1,50%
    Plus - WIBOR3M+1,75%
    Standard - WIBOR3M+2,00%
    Pozostali - WIBOR3M+2,50%
    Za wczesniejszą spłatę - 2,5% (dla wszystkich)

    ***************
    Dla porównania w Kredyt Banku nie ma żadnej promocji i oprocentowanie zalezy od
    wkładu własnego
    do 40% - WIBOR3M+1,5%
    od 40% - WIBOR3M+1,0%.
    Za wczesniejszą spłatę - bez opłat
    **************
    Aktualny WIBOR3M wynosi 5,24%; na początku TEGO roku był na poziomie 6,70%.
    Oznacza to spadek w ciągu pół roku o 1,5%. Ja przewiduje, że do konca roku
    spadnie co najmniej jeszcze o 0,5%. Co bedzie dalej. Tego naprawde nikt nie
    wie. Istnieje jednak duże prawdopodobieństwo, że będzie spadał az do poziomu
    EURIBOR3M, czyli do poziomu 2%.

    Reasumując w każdej sytuacji (nawet jeżeli jesteś Vipem) kredyt w Pekao nie
    jest (z bardzo dużym prawdopodobieństwem) konkurencyjny w stosunku do kredytu
    w KB.

    W Twojej sytuacji (Eurokonto Plus oraz wkład rzędu 40% z zaoszczędzonych
    środków w KM):

    Pekao:
    Przez dwa lata płacisz 5,55% a potem WIBOR3M+1,75%
    KB:
    Zawsze WIBOR3M+1,00%; (aktualnie 5,24%+1,00%=6,24%).

    Jeżeli w ciagu dwóch lat WIBOR3M spadnie do poziomu 4,55% (bardzo mozliwe, że
    taki juz bedzie na początku 2004) to na KB zarobisz w pierwszych dwóch latach.
    Ale to jest pryszcz. Najważniejsze będzie dalej. Biorąc kredyt na np. 15-20
    lat, przez 13-18 lat oprocentowanie w Pekao będzie o 0,75% wyższe niz KB. W
    konsekwencji strata bedzie wielokrotnie WYŻSZA niz ewentualny zysk w ciagu
    pierwszych dwóch lat. Zmianę banku skutecznie Ci będzie hamowała opłata za
    wcześniejszą spłatę w wysokości 2,5%.

    Pozdrowienia Tensor1.

    PS1. Wazne jest także jak liczy się WIBOR3M do wzoru na oprocentowanie. W KB
    jest to średni WIBOR3M z ostatnich dziesięciu dni roboczych poprzedniego
    miesiąca. W Pekao nie wiem - a to jest bardzo ważne, bo np. może byc to średnia
    z jednego roku.

    PS2 Z czego bierze się Twój brak zaufania do KB. Na tej liście raczej nikt
    jeszcze nie krytykował ich kredytu mieszkaniowego zwanego EKSTRALOKUM a sporo
    ludzi tam brało. Kredyt Własny Kąt w PKOBP jest troszeczkę mniej opłacalny, ale
    też znacznie lepszy niz w Pekao.

  • 7. Data: 2003-07-07 09:36:27
    Od: t...@p...onet.pl

    > z KM dostane ok 35 tys zwrotu moich oszczednosci
    > kredyt max wezme ok 50 tys na max 20 lat (moze mniej 12-15)
    >
    > wiec?

    Dobrze więc zgadłem, że będziesz miał ponad 40% wkładu własnego - patrz moja
    wcześniejsza odpowiedz. Tensor1.

  • 8. Data: 2003-07-07 09:50:43
    Od: "Ryszard Kadow" <r...@p...com.pl.a.to.powinienes.wyciac>

    > Dobrze więc zgadłem, że będziesz miał ponad 40% wkładu własnego - patrz
    > moja wcześniejsza odpowiedz. Tensor1.

    wielkie dzieki za tak szczegolowo odpowiedz;)

    a teraz powiedz czy na haslo "Tensor1" zaplace mniejsza prowizje a Ty
    dostaniesz np. 0,25 % wartosci kredytu;))))))))))))

    moze warto zebys wynegocjowal z nimi takie warunki;))

    pozdrawiam
    Ryszard

  • 9. Data: 2003-07-07 10:17:56
    Od: "Darek" <g...@p...fm>

    napisał w wiadomości news:bebcjo$7a8$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > z KM dostane ok 35 tys zwrotu moich oszczednosci
    > kredyt max wezme ok 50 tys na max 20 lat (moze mniej 12-15)

    Zalozenia:
    Kredyt na 50 tys. na 15 lat, 35 tys.wklad wlasny = 85 tys. wartosc
    inwestycji. Czyli masz 43,75 % udzialu wlasnego
    Raty rowne.
    WIBOR bedzie malal - 0,1 p.p. w pierwszym roku (zmiana o 0,25 p.p. co
    kwartal)
    0,8 p.p w drugim roku (zmiana o
    0,20 p.p. co kwartal)
    0,6 p.p w trzecim roku (zmiana o
    0,15 p.p. co kwartal)
    a pozniej sie ustabilizuje

    1. W PKO SA przez 2 lata 5,55% a pozniej zalozmy ze jest tak jak w ofercie
    na stronie www. WIBOR 3M + 2% (radze zmienic konto na EuroKonto Plus - marza
    1,75%). Przyjmijmy ze wybierzesz zmiane konta i wariant korzystniejszy. Nie
    wiadomo jak jest liczony WIBOR3M sredni brany do obliczenia stopy na kolejne
    3 miesiace. Przyjmijmy ze tak jak w PKO BP czyli na starcie wyniesie: 5,39%
    (oprocentowanie = 7,14%)
    Przez pierwsze 2 lata: rata miesieczna = 409,87 PLN
    Razem przez 2 lata: 9 836,88 PLN
    Razem Rok 3: 4 824,07 PLN (w 1 kwartale oprocentowanie 5,34% i dalej: 5,19%,
    5,04%, 4,89%)
    Od 4 roku raty stale i procentowanie: 4,74%. Rata miesieczna: 393,74 PLN
    czyli przez kolejne 12 lat razem: 56 698,56 PLN
    RAZEM raty przez 15 lat: 71 359,51 PLN
    Prowizja minimalna 1% czyli 500 PLN a pewnie nie dadza ci taka tylko ok.
    1,2% czyli 600 PLN
    Za rozpatrzenie wniosku: 100 PLN
    Do tego dochodzi 2,5% za wczesniejsza splate (ROZBOJ!!!!)

    2. W KB dostaniesz 6,36% na poczatek, 0,9% prowizji (nic nie zaplacisz za
    wczesniejsza splate calosci lub czesci kredytu-bez problemu na moje zyczenie
    dodali taki punkt do umowy; standardowo jest odwolanie do TOiP)
    Rok 1: oprocentowanie (6,36%, 6,11%, 5,86%, 5,61%); RAZEM: 5 061,48 PLN
    Rok 2: oprocentowanie (5,36%, 5,16%, 4,96%, 4,76%); RAZEM: 4 782,28 PLN
    Rok 3: oprocentowanie (4,56%, 4,41%, 4,26%, 4,11%); RAZEM: 4 582,64 PLN
    Od 4 roku oprocentowanie 3,96%: Rata miesieczna = 373,90 PLN; RAZEM: 53
    841,60 PLN
    RAZEM raty przez 15 lat: 68 268,00 PLN
    Prowizja 0,9% = 450 PLN (dostaniesz taka)
    Jestes do przodu: 3 341,51 PLN

    3. W PKO BP podobnie 6,39% (nie wiem jak z wczesniejsza splata, pewnie TOiP,
    na razie bez prowizji ale kto wie co pozniej)
    Jest klauzula ze zmiana nastapi jesli kwartalnie WIBOR zmieni sie wiecej niz
    wartosc progowa-obecnie 0,2 p.p. Przy obliczeniach pominalem te klazule, ale
    gdybym ja zastosowal to w 3 roku zmiany oprocentowania nastepowalyby co 6 a
    nie 3 miesiace i raty byly wyzsze).
    Rok 1: oprocentowanie (6,39%, 6,14%, 5,89%, 5,64%); RAZEM: 5 071,20 PLN
    Rok 2: oprocentowanie (5,39%, 5,19%, 4,99%, 4,79%); RAZEM: 4 791,65 PLN
    Rok 3: oprocentowanie (4,59%, 4,44%, 4,29%, 4,14%); RAZEM: 4 591,79 PLN
    Od 4 roku oprocentowanie 3,99%: Rata miesieczna = 374,65 PLN; RAZEM: 53
    949,60 PLN
    RAZEM raty przez 15 lat: 68 404,24 PLN
    Prowizja ok. 1,4% = 700 PLN a moze da sie nizsza?
    Jestes do przodu: 2 955,27 PLN

    Wniosek: obecnie najkorzystniejsza jest oferta KB jak by nie liczyc.
    PROMOCJA W PKO SA to jedna wielka sciema.

  • 10. Data: 2003-07-07 10:28:04
    Od: "Darek" <g...@p...fm>

    Ja tez wzialem kredyt w KB i polecam go wszystkim. Bynajmniej nie dostane od
    tego zadnej prowizji. W wiekszosci ludzie marudza na rozne sytuacje na tej
    liscie wiec nie dziwie sie ze pozytywne opinie sa odbierane w taki sposob.
    Ale moja rada idz do oddzialu tych 3 bankow i sprawdz zanim zaczniesz kogos
    posadzac o nierzetelnosc.
    W PKO BP slyszalem juz o przypadkach zadania dodatkowo zyrantow mimo ze to
    kredyt hipoteczny.
    A od PeKaO SA najlepiej w ogole trzymac sie z daleka nie tylko jesli chodzi
    o obecne promocje kredytow.
    Taka sama sciema w PKO SA jest z kredytami samochodowymi w PLN. Promocja
    przez pierwszy rok 9,99% a obecnie normalnie byloby ponad 14% a w innych
    bankach mozna dostac na ok.12 %
    Jednym slowm totalni zlodzieje a wlasciwie wyzyskiwacze tych ktorzy sa
    leniwi albo maja zbyt mala wiedze.
    Jesli chcesz umoczyc kase prosze bardzo. To twoje pieniadze.