  • Data: 2021-05-19 11:53:18
    Temat: Re: kredyt w PLN
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    środa, 19 maja 2021 o 05:00:00 UTC+2 Budzik napisał(a):

    > Tak czy siak wychodzi mi ze ta specjalna oferta dla pracowników banku
    > nie jest ani specjalna, ani szczegolnie dobra...

    Dla pracowników INNYCH banków niż skarbonka! ;>
    Choć kto wie, może dla swoich mają jeszcze lepsze warunki?
    Cóż, jak kupować mieszkanie na kredyt to tylko zatrudnić się w banku - pytanie
    jeszcze, czy trzeba w banku pracować aż do końca kredytu, bo inaczej marża w górę? ;>
    Aha, jeszcze pozostaje pytanie, co zrobi bank-pracodawca, jak się dowie, że pracownik
    wziął KH w innym banku - a pewnie się dowie, bo na bank (nomen omen ;) jest warunek
    przelewu wynagrodzenia.
    No chyba że ten bank też ma jeszcze lepsze warunki dla własnych pracowników (np.
    przed kopanymi MŚ w Brazylii w 2014 visa i santander miały promo KK - jak się wzięło
    visę platinum, to dawali piłkę adidasa, taką samą jak grali na MŚ, a jak visę silver
    to taką zwykłą, tylko że z logo mistrzostw oraz visy - a że wtedy jeszcze był wymóg
    na visę platinum dochodu min. 10k/mc, to mamy tylko tą zwykłą - ale i tak jest dobra,
    nadal nią gramy - zaś pani w banku opowiadała żonie, że kolega wziął sobie visę
    platinum - no i piłkę adidasa - a jako pracownik banku był zwolniony z tego wymogu
    10k/mc).

    A oferta jak na warunki rynkowe niezła - 0,5% prowizji i marża 1,5% - nic lepszego
    nie znajdziesz, a i nawet takich troszkę tylko gorszych nie.
    Chyba że skarbonka dziczy na ubezpieczeniu i/lub opłatach dodatkowych.
    Jeśli nie, to właściwie jest to propozycja prawie na poziomie najlepszych, jakie były
    dostępne przez ostatnie 10 lat (no chyba że ktoś miał farta i trafił na promo 0,99%
    bez prowizji albo na 1,2%).

    Bo na rynku jak marża 1,79% to prowizja 2% - a i tak wymóg bycia "klientem select"
    (min. 10k/mc dla jednej osoby lub min. 15k/mc dla 2 osób) oraz obrotów na KK (tu do
    przeżycia, wymagają tylko 500/mc).
    Albo marża 1,99%, prowizja 1% - ale wymóg ponad 8k dochodu.
    Dla "szaraków" minimalne marże to 2% z prowizją 1,5-2% - a jak bez prowizji, to min.
    2,2% - i już robi się kredyt droższy o jakieś 30k przy 300k na 30 lat - czyli
    mieszkanie "drożeje" o 10%.
    I warto też zwrócić uwagę na wymagane ubezpieczenie - potrafi kosztować od 0,005% aż
    do 0,1% wartości nieruchomości rocznie - i to od całej wartości, a nie, jak w
    przypadku marży, tylko od sumy pozostałej do spłaty.