  • 1. Data: 2007-07-05 14:15:01
    Temat: kredyt w CHF
    Od: j...@w...pl

    Czy opłaca się jeszcze brać kredyt mieszkaniowy w CHF. Ostatnio w banku
    pracownica odradzała mi, mówiąc, że mogę na tym stracić.

  • 2. Data: 2007-07-05 17:53:47
    Temat: Re: kredyt w CHF
    Od: Populares <n...@g...pl>

    j...@w...pl wrote:

    > Czy opłaca się jeszcze brać kredyt mieszkaniowy w CHF. Ostatnio w banku
    > pracownica odradzała mi, mówiąc, że mogę na tym stracić.

    Kiedy brałem parę miesięcy temu też mi panienka w banku odradzała.
    Odradzał też poważnie prezentujący się doradca. Posłuchałem i wziąłem w
    złotówkach i jestem już parę ładnych tys. w plecy w stosunku do tego, co
    bym miał biorąc w CHF.
    Ale jasnowidzem nie jestem i odpowiedzialności za to, co będzie jutro
    nie kcem brać.

  • 3. Data: 2007-07-06 06:03:00
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Populares porozsypywal nastepujace haczki:
> [...]
    > Odradzał też poważnie prezentujący się doradca. Posłuchałem i wziąłem w
    > złotówkach i jestem już parę ładnych tys. w plecy w stosunku do tego, co

    A jesli bys wzial CHFy a zlotowka stracilaby na wartosci, to bylbys
    'bardziej' kilka tys. w plecy.
    IMHO zalezy co kto lubi - jesli ktos lubi troszke niepewnosci, bierze
    CHF, jesli lubi swiety spokoj - PLN.
    --
    badzio

  • 4. Data: 2007-07-06 07:57:35
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > Czy opłaca się jeszcze brać kredyt mieszkaniowy w CHF. Ostatnio w banku
    > pracownica odradzała mi, mówiąc, że mogę na tym stracić.
    >
    > --

    zwolennikow za PLN i CHF jest mw. tyle samo

    CHF to spread, ryzyko kursowe, ale tez sporo nizsze raty (co sie moze
    zmienic)
    PLN to brak spreadu i ryzyka kursowego, ale tez raty sa wyzsze i ostatnio
    rowniez rosna ze wzgledu na wzrost stop procentowych NBP

    wybralem CHF gdyz:
    za kilka lat bedziemy w strefie euro, a korelacja miedzy EUR i CHF jest
    dosc znaczna i roznice kursowe sa niewielkie (wystarczy spojrzec na
    wykresy), poza tym aby rata w CHF zrownala sie z tymi w PLN to frank
    musialby podrozec kilkadziesiat groszy na co sie raczej nie zapowiada, no i
    na koniec NBP czesciej ostatnio podwyzsza stopy procentowe niz szwajcarski
    bank narodowy...

    pozdr.
    RobertS

    p.s.
    mnie wszyscy doradcy proponowali CHF i kredyt na 100% nieruchomosci, a
    zaoszczedzona kase sugerowali inwestowac w fundusze...tak wlasnie robie
    chociaz kredytu na 100% nieruchomosci nie wzialem ;-)

  • 5. Data: 2007-07-07 01:11:58
    Od: MrMrooz <m...@s...gazeta.pl>

    Populares wrote on 2007-07-05 19:53:

> [...]
    > Odradzał też poważnie prezentujący się doradca. Posłuchałem i wziąłem w
    > złotówkach i jestem już parę ładnych tys. w plecy w stosunku do tego, co
    Parę ładnych tysięcy przez parę miesięcy? Czy masz na myśli raty? To
    musi być bardzo duży kredyt. Jeżeli natomiast kapitał - to nie jesteś w
    plecy jeżeli nie spłacałeś wcześniej.

    RobertS pisze że CHF musiałby podrożeć kilkadziesiąt groszy. Ok 2 lata
    temu brałem kredyt po 2,75 (wydawało mi się i tak nisko bo wcześniej był
    ponad 3), teraz jest ok 2,30 - te 45 groszy to chyba kilkadziesiąt.
    Myślisz że w przyszłości frank nie może zdrożeć do prawie 3 PLNów? Nie
    mówię że tak będzie, ale to możliwe.

    Mi się wydaje, że z każdym groszem, o który frank jest tańszy, rośnie
    szansa, że w przyszłości zdrożeje :-)

    Ale to wciąż prawie wróżenie z fusów.

    Pozdrawiam
    Michał M

  • 6. Data: 2007-07-07 09:28:01
    Od: Populares <n...@g...pl>

    MrMrooz wrote:

    > Parę ładnych tysięcy przez parę miesięcy? Czy masz na myśli raty? To
    > musi być bardzo duży kredyt. Jeżeli natomiast kapitał - to nie jesteś w
    > plecy jeżeli nie spłacałeś wcześniej.

    Chcąc być ścisłym należałoby powiedzieć "byłbym parę ładych tysięcy
    lepiej niż jestem".

> [...]
    > mówię że tak będzie, ale to możliwe.
    >
    > Mi się wydaje, że z każdym groszem, o który frank jest tańszy, rośnie

    Otórz to, fakty są takie jakie są, a nie takie, jakie by były lub jakie
    mogłyby być.

    (Parę miesięcy temu) doradca doradził mi, żeby brać kredyt w złotówce,
    bo frank ma podrożeć i wtedy, jeżeli będę chciał, to się przewalutuję.
    Posłuchałem się jak ta sierota, bo ja przecież laik, a on doradca, więc
    się zna. No i gdybym go nie posłuchał i wziął kredyt we franku, to (na
    chwilę obecną) wyszedłbym na tym lepiej.

  • 7. Data: 2007-07-07 09:37:14
    Od: Populares <n...@g...pl>

    badzio wrote:

    > A jesli bys wzial CHFy a zlotowka stracilaby na wartosci, to bylbys
    > 'bardziej' kilka tys. w plecy.

    Gdyby straciła, to bym był. Ale nie straciła, lecz zyskała.