  • 11. Data: 2003-01-11 14:03:06
    Temat: Re: kredyt na mieszkanie
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Fri, 10 Jan 2003 09:22:40 +0100, Magge <m...@p...onet.pl>
    wrote:
    >Niestety nigdzie , nawet przy najwiekszym okresie splaty nei
    >wystarcza ten moj udokumentowany 1100 brutto, a osoby
    >trzecie nie wchodza w gre ( poprostu nie mam nikogo takiego)

    Nie ma chyba banku, ktory udzielajac kredytu nie patrzy na zdolnosc
    kredytowa a jedynie na zabezpieczenie.
    Glowy nie dam, ale cos mi sie wydaje, ze nawet prawnie bank jest
    zobowiazany do weryfikacji zdolnosci kredytobiorcy (jakis prawnik mam
    nadzieje mnie poprawi :))
    A juz na pewno bank nie zadowoli sie hipoteka bez zdolnosci
    kredytowej. Nieruchomosc to w prawdzie zabezpieczenie pewne ale nie
    takie latwe do wygzekwowania i do uplynnienia.
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl GG 212730

  • 12. Data: 2003-01-11 15:08:16
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    Użytkownik "Wojtek Frabinski" <w...@a...net.pl> napisał

> [...]
    > kredytowej. Nieruchomosc to w prawdzie zabezpieczenie pewne ale nie
    > takie latwe do wygzekwowania i do uplynnienia.

    Art. 70. 1. Bank uzależnia przyznanie kredytu od zdolności kredytowej
    kredytobiorcy. Przez zdolność kredytową rozumie się zdolność do spłaty
    zaciągniętego kredytu wraz z odsetkami w terminach określonych w umowie.
    Kredytobiorca jest obowiązany przedłożyć na żądanie banku dokumenty i informacje
    niezbędne do dokonania oceny tej zdolności.
    2. Osobie fizycznej, prawnej lub jednostce organizacyjnej nie mającej osobowości
    prawnej, o ile posiada zdolność prawną, które nie mają zdolności kredytowej,
    bank może udzielić kredytu pod warunkiem:

    1) ustanowienia szczególnego sposobu zabezpieczenia spłaty kredytu,

    2) przedstawienia niezależnie od zabezpieczenia spłaty kredytu programu naprawy
    gospodarki podmiotu, którego realizacja zapewni - według oceny banku - uzyskanie
    zdolności kredytowej w określonym czasie.

    --
    Pozdrawiam,
    Witek

  • 13. Data: 2003-04-28 20:19:52
    Od: y...@p...onet.pl

> [...]
    po
    > studiach lub student chce wziąść kredyt mieszkaniowy, jej dochody są np.
    > zerowe. Występuje o kredyt z jednoczesną prośbą aby przy wyliczaniu zdolnosci
    > uwzględnić jego rodziców, lub krewnych. Wtedy mimo, że np. nie mieszkacie
    razem
    > do wyliczenia zdolności traktuje się Was wspólnie. W kolei "instytucja"
    > żyrantów, jest dodatkowym zabezpieczeniem kredytu i formalnie nie ma nic
    > wspólnego z opisaną powyżej mozliwością; przy wyliczaniu zdolności bierze się

    to wcale nie tak, zdolnośc kredytowa jest liczona dla każdego osobno, z
    wyjątkiem małżeństw pozostających we wspólnocie majątkowej.

  • 14. Data: 2003-04-29 10:55:22
    Od: t...@p...onet.pl

    > to wcale nie tak, zdolnośc kredytowa jest liczona dla każdego osobno, z
    > wyjątkiem małżeństw pozostających we wspólnocie majątkowej.
    >
    > --

    Bzdura. Moja znajoma (rok po studiach) wzieła kredyt łącznie z rodzicami. Jej
    dochody są aktualnie zerowe.

  • 15. Data: 2003-04-29 11:15:48
    Od: "Darek" <g...@p...fm>

    Czesc.
    Wlasnie zamierzam dzis zlozyc papiery do Kredyt Banku. Ile czekales na
    wstepna decyzje a ile na ostateczne zalatwienie sprawy?
    Ktory to byl oddzial?

  • 16. Data: 2003-04-29 12:16:15
    Od: t...@p...onet.pl

    > Czesc.
    > Wlasnie zamierzam dzis zlozyc papiery do Kredyt  Banku. Ile czekales na
    > wstepna decyzje a ile na ostateczne zalatwienie sprawy?
    > Ktory to byl oddzial?

    Ja brałem kredyt pod koniec 2002. Wtedy jeszcze nie mieli scoringu. Całość
    trwała do trzech tygodni. Scoring polega na tym, że pracownik kredytowy
    wprowadza dane do odpowiedniego programu komputerowego, który następnie
    podejmuje decyzje o udzieleniu kredytu; dotychczas robił to człowiek (a
    dokładniej analityk kredytowy). Pozdrowienia Tensor1.

    PS1. Domagaj się prowizji 0,9% (niektóre Oddziały proponują wstępnie większą).
    Jak pewnie wiesz oprocentowanie WIBOR3M+1,5% (wkład własny od 5% do 40%) oraz
    WIBOR3M+1% (wkład własny od 40%). WIBOR3M obowiązujący w maju będzie poniżej
    5,80%. Do czasu wpisu do hipoteki ubezpieczenie w wysokości 0,07%/miesiecznie.
    Ubezpieczenie na życie darmowe (płaci bank).

  • 17. Data: 2003-04-29 12:25:30
    Od: "Darek" <g...@p...fm>

    wiem wiem. wszystko to wiem. chodzilo mi jedynie o czas.
    wielkie dzieki.
    Ale sredni wibor zmienia ci sie co kwartal??

  • 18. Data: 2003-04-29 12:47:29
    Od: t...@p...onet.pl

    > wiem wiem. wszystko to wiem. chodzilo mi jedynie o czas.
    > wielkie dzieki.
    > Ale sredni wibor zmienia ci sie co kwartal??

    Jak wezmiesz kredyt to dla Ciebie będzie zmieniał się rzeczywiście co kwartał.
    Przykładowo ten z maja (wyliczony na bazie ostatnich 10 dni roboczych kwietnia)
    będzie obowiązywał w czerwcu i lipcu. Nowy wyliczony na bazie 10 dni lipca
    będzie obowiązywał dla Ciebie przez sierpień, wrzesień i pażdziernik itd.

    Jednakże dla klienta biorącego kredyt np. czerwcu oprocentowanie jest oparte na
    Wiborze wyliczonym na bazie 10 dni maja i będzie dla niego obowiazywało przez
    lipiec i sierpień.