  • 1. Data: 2016-09-02 20:49:49
    Temat: Re: kredyt na cudze dane
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 2 września 2016 19:50:02 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > http://www.msn.com/pl-pl/finanse/najpopularniejsze-a
    rtykuly/umowa-podpisana-w-kebabie-czyli-jak-wygl%C4%
    85da-branie-po%C5%BCyczki-na-cudze-dane/ar-AAioVu9

    > I jak myslicie:
    > -pismak zmysla i pomija,
    Coś tam stworzył dla gawiedzi bo z wierszówki żyje
    Sytuacja teoretycznie możliwa ale nie na masową skalę.
    Skoro kurier byle komu umowę wydał i potwierdził podpisanie to pewnie i dowodu nie
    widział bo i skąd.
    To coś jak z komornikami- jeden cóż tam z ciągnikiem namieszał i poszło że komornicy
    kradną a przemilczany jest fakt że rocznie egzekucji mają z 5mln min. wiec te
    "ciągniki" to jakiś ułamek promila

    > -opisuje sytuacje sprzed lat ... ale to potwierdzenie przelewem z
    > banku, to chyba dosc nowy proceder,
    > -to wcale nie jest tak, jak sie niektorym wydaje. I jednak najpierw
    > komornik zajmie konta, a potem sie bedzie odkrecac - latami ...
    Wg pismaka tak jest. W praktyce to jakiś promil pewnie i proste do odkręcenia. Tylko
    odkręcanie od pismaka się nie zaczyna.
    > Elektroniczne dowody wprowadzic ? Beda pokazywaly jakis jednorazowy
    > kod autoryzujacy ...
    Ale przyjmując że opisany przypadek jest prawdziwy to tam dowód nie był nikomu
    potrzebny pewnie. Kurier nic nie sprawdzał tylko w kebabie umowe podpisał. Jeśli to
    prawda.
    Kurierzy czasami i 50 doręczeń dziennie robią to i do takich sytuacji dojść może. Ale
    szybko za takie co wylatują.
    > Czy zlikwidowac e-sady ?
    A czemu niby?

  • 2. Data: 2016-09-02 21:38:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kris" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:
    rtykuly/umowa-podpisana-w-kebabie-czyli-jak-wygl%C4%
    85da-branie-po%C5%BCyczki-na-cudze-dane/ar-AAioVu9
    >Coś tam stworzył dla gawiedzi bo z wierszówki żyje

    Jak to pismak.

    >Sytuacja teoretycznie możliwa ale nie na masową skalę.
    >Skoro kurier byle komu umowę wydał i potwierdził podpisanie to pewnie
    >i dowodu nie widział bo i skąd.

    No, te "dowody kolekcjonerskie" jakby sa.
    A kurierowi niekoniecznie zalezy na dokladnym sprawdzaniu.

> [...]
    >poszło że komornicy kradną a przemilczany jest fakt że rocznie
    >egzekucji mają z 5mln min. >wiec te "ciągniki" to jakiś ułamek

    Ale tez nie wiesz ile tych ciagnikow sie przydarza.
    Ciagnik za to imo swietnie dowodzi, ze komornicy sa bezkarni ...

    >Wg pismaka tak jest. W praktyce to jakiś promil pewnie i proste do
    >odkręcenia. Tylko odkręcanie od pismaka się nie zaczyna.

    No, rok trwalo.
    W/g pismaka ... ale na przykladzie ciagnika widzisz jakie to proste.
    Nie powinno zajac wiecej niz 15 minut, a trwalo rok.

    >Ale przyjmując że opisany przypadek jest prawdziwy to tam dowód nie
    >był nikomu potrzebny pewnie.
    >Kurier nic nie sprawdzał tylko w kebabie umowe podpisał. Jeśli to
    >prawda.

    A czemu mialby nie podpisac ?
    Ma na zleceniu imie, nazwisko, adres, dostarcza i podpisuje. Skad ma
    wiedziec, ze w kebabie nie wolno ?
    A moze ktos kredyt na kebab bierze ?

    Taki elektroniczny podpis pomoglby w wielu sprawach ustalic jak bylo
    ... no chyba, ze go zhackuja :-)

    >Kurierzy czasami i 50 doręczeń dziennie robią to i do takich sytuacji
    >dojść może. Ale szybko za takie co wylatują.

    A komornicy maja 800 tys spraw rocznie :-)

    >A czemu niby?
    Bo jakby od nich sie zaczelo.
    Bo na nic nie patrza, tylko akceptuja.

    Choc prawde mowiac, to i w zwyklym sadzie moze byc dokladnie tak samo.

    J.

  • 3. Data: 2016-09-06 13:37:41
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 57c9d525$0$12549$6...@n...neostrada.pl

    > No, te "dowody kolekcjonerskie" jakby sa.
    > A kurierowi niekoniecznie zalezy na dokladnym sprawdzaniu.

    Nie ma wglądu w bazę PESEL?!
    To oburzające! ;)

    > Ale tez nie wiesz ile tych ciagnikow sie przydarza.

    Mało, bardzo mało -- zutylizowanie tak małej liczby asesorów czy
    komorników nie obciąży podatników zbyt mocno a sytuację oczyści
    wydajnie. Wprawdzie w USA kara śmierci jest kosztowna, ale póki
    co nie obowiązują nas amerykańskie standardy, dlatego rządowy
    program Szubienica+ nie jest groźny dla społeczeństwa.

    > Ciagnik za to imo swietnie dowodzi, ze komornicy sa bezkarni ...

    > A komornicy maja 800 tys spraw rocznie :-)

    Nie obsługuje tego jeden człowiek.

    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/......

  • 4. Data: 2016-09-06 15:20:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >"J.F." 57c9d525$0$12549$6...@n...neostrada.pl

    >Nie ma wglądu w bazę PESEL?!
    >To oburzające! ;)

    No, tak prawde mowiac, to dziwie sie, ze pewnego ograniczonego wgladu
    w baze panstwo nie wprowadzilo.
    Np wpisuje imie, nazwisko, nr dowodu, pesel, i wyskakuje mi "obywatel
    istnieje" czy "dowod skradziony".
    I nie ujawnia to nic innego niz to, co sprawdzajacy juz wie.

    (no, teoretycznie moge generowac losowo dane i dzieki temu znalezc
    istniejace kombinacje ... szansa mala).

    >Nie obsługuje tego jeden człowiek.

    jedna kancelaria.
    To ciekawe ilu ludzi zatrudnia.

    Choc w dobie komputeryzacji zajac konta to pare minut roboty ...

    J.

  • 5. Data: 2016-09-06 21:50:06
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06-09-16 o 15:20, J.F. pisze:

    > jedna kancelaria.
    > To ciekawe ilu ludzi zatrudnia.

    Ale to nadal jeden komornik.

  • 6. Data: 2016-09-07 12:08:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    W dniu 06-09-16 o 15:20, J.F. pisze:

    >Ale to nadal jeden komornik.

    I setka asesorow.

    J.

  • 7. Data: 2016-09-07 14:03:18
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 7 września 2016 12:08:38 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    to nadal jeden komornik.

    > I setka asesorow.
    Tam asesorzy niepotrzebni.
    Te duże kancelarie nie bawią się w zajmowania ruchomości itp. więc tam potrzebni sa
    tylko ludzie do obsługi technicznej typu wysyłka korespondencji, zajęcia ZUS, zajęcia
    rachunków itp.
    Komornik z takiej hurtowej kancelarii sporadycznie na zewnątrz wyłazi.
    Co innego małe kancelarie z kilkoma asesorami którzy łażą po domach i zajmują
    ruchomości.

  • 8. Data: 2016-09-07 14:05:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-09-07 o 14:03, Kris pisze:
> [...]
    > Co innego małe kancelarie z kilkoma asesorami którzy łażą po domach i zajmują

    Są też takie kancelarie, które i mają dużo spraw, i dokonują zajęć i
    licytacji ruchomości (pewnie tylko niewielkiego ułamku z tych
    przykładowych 800 tysięcy, ale i tak patrząc na całą liczbę licytacji w
    mieście - mają spory w nich udział).

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2016-09-27 10:15:09
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Dokładnie tak, zlikwidować (!!)
    Jak można prawnie dopuścić składanie pozwów bez załączania dowodów i wydawanie
    orzeczeń???

    -----

  • 10. Data: 2016-09-27 10:18:53
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-09-27 o 10:15, ąćęłńóśźż pisze:
    > Dokładnie tak, zlikwidować (!!)
    > Jak można prawnie dopuścić składanie pozwów bez załączania dowodów i wydawanie
    orzeczeń???

    Przecież tak można w każdym sądzie (trzeba wskazać dowód, ale nie trzeba
    go dołączać).

    Jak zwykle nie radzisz sobie w najprostszych sprawach, to i nie
    ogarniasz trochę bardziej złożonego tematu - problemem są błędne
    awizacje, a nie to, czy pozew ma załączniki, czy nie. Jak pozwany
    dostaje pozew, to bez załączników wie, czy roszczenie jest zasadne, czy nie.

    --
    Liwiusz