  • 1. Data: 2005-09-06 08:33:49
    Temat: kredyt mieszkaniowy a umowa o pracę
    Od: "salas" <s...@o...pl>

    Witam,
    Mam umowę o pracę (na czas nieokreślony) taką że dostanę kredyt mieszkaniowy
    ok 200 000 PLN. Chciałbym wziąć większą pożyczkę. Będzie to możliwe ze względu
    na to że mam dodatkową pracę, a z pracodawcą co miesiąc podpisuje umowę o
    dzieło. W związku z tym mam dwa pytania.
    1. Jak w takiej sytuacji zwiększa się zdolność kredytowa. Podejrzewam że 100 PLN
    zarabiene na umowie o pracę to nie to samo co 100 PLN na umowę odzieło.

    2. Po jakim czasie (ilu umowach) bank wogóle stwierdzi że umowa o dzieło może
    podnieść zdolność kredytowa?

    Z góry dzięki za pomoc

    Salas

  • 2. Data: 2005-09-06 09:42:45
    Temat: Re: kredyt mieszkaniowy a umowa o prac
    Od: "Elvis" <n...@n...tpi.pl>

> [...]
    > zarabiene na umowie o pracę to nie to samo co 100 PLN na umowę odzieło.
    >
    > 2. Po jakim czasie (ilu umowach) bank wogóle stwierdzi że umowa o dzieło

    Gdy brałem kredyt 2 lata temu w PKO BP, to 80% moich zarobków pochodziło z
    umowy o dzieło (miałem również umowę o pracę na czas nieokreślony) - problem
    z dostaniem kredytu był spory, za którymś razem się udało. Generalnie banki
    coraz przychylniej patrzą na tego typu dochody, jednak takie umowy muszą być
    w miarę regularne i przynajmniej od kilku lat. Ja dodatkowo miałem od
    pracodawcy takie zaświadczenie, że zobowiązuje się w przyszłości kontynuować
    współpracę na zasadzie umowy o dzieło (nie wiem czy to coś pomogło).

    Jak liczą się takie dochody to już rozmowa indywidulna w banku, nie ma na to
    zasady.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 3. Data: 2005-09-06 15:25:40
    Temat: Re: kredyt mieszkaniowy a umowa o pracę
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

    > 2. Po jakim czasie (ilu umowach) bank wogóle stwierdzi że umowa o dzieło
    > może
    > podnieść zdolność kredytowa?

    W BPH jeżeli umowa o dzieło jest dodatkowym zarobkiem musi ona trwać co
    najmniej 6 miesięcy a jezeli jest jedynym zarobkiem - co najmniej 12
    misięcy.

    Darek