  • 11. Data: 2014-12-15 00:26:20
    Temat: Re: kredyt hipoteczny - warunki
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    i jeszcze jedno, bank sam pobiera ratę z konta w PLN czy spłacają w EUR?

    spread w DB jest dość wysoki, też mam tam kredyt w walucie i miesięcznie
    jestem do przodu ok. 90 zł, bo kupuję walutę sam

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 12. Data: 2014-12-15 10:42:55
    Od: Zyga <z...@w...pl>

    W dniu 2014-12-15 00:21, RobertS pisze:

    > niektórzy klienci mają taki zapis

    > tak, bo jak pójdziesz i powiesz to podwyższą marżę i trzeba będzie
    > pomyśleć o refinansie (jak minie 5 lat od uruchomienia kredytu, bo
    > wcześniej prowizja)
    >

    > wniosek:
    > przelewajcie na to konto kwotę nie mniejszą niż wynika z punktu "c" + w
    > tytule przelewu oczywiście "wynagrodzenie"
    >
    > tak długo jak raty będą płacone terminowe nikt się nie powinien przyczepić

    OK, dzięki za rady.
    Spróbujemy przelewać z prywatnego konta i może się uda.

    A swoją drogą, jak rozumieć punkt c?
    https://www.dropbox.com/sc/k69vn1nlu60ei97/AAAQTvdzc
    CJiXRq42wAY6Kfza
    "Kredytobiorcy zobowiązani są do przelewania przynajmniej raz w miesiącu
    na ten rachunek wynagrodzenia od pracodawcy w wysokości nie mniejszej
    niż "x" przez cały okres kredytowania."

    1) Jak rozumieć "pracodawcę"? Czy zleceniodawca w przypadku działalności
    gospodarczej to "pracodawca"?
    2) Czy "x" musi być w jednym przelewie czy sumarycznie w miesiącu?

    pzdr

  • 13. Data: 2014-12-15 10:44:54
    Od: Zyga <z...@w...pl>

    W dniu 2014-12-15 00:26, RobertS pisze:
    > i jeszcze jedno, bank sam pobiera ratę z konta w PLN czy spłacają w EUR?
    >
    > spread w DB jest dość wysoki, też mam tam kredyt w walucie i miesięcznie
    > jestem do przodu ok. 90 zł, bo kupuję walutę sam

    Jest rachunek w EUR, skąd bank sam pobiera raty. Kredytobiorca zasila to
    konto z pomocą ratomatu.

    pzdr.
    Zyga

  • 14. Data: 2014-12-15 12:14:00
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Zyga" <z...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > na ten rachunek wynagrodzenia od pracodawcy w wysokości nie mniejszej niż

    Nie wiem gdzie szukać, ale jest podobno cała masa klauzul zakazanych. Na mój
    chłopski rozum gdyby chodziło o umowę na rok to założenie, że kredytobiorca
    przez rok będzie pracownikiem jest racjonalne. Ale zakładanie przez bank, że
    przez kilkadziesiąt lat kredytobiorca będzie cały czas pracownikiem i
    skłanianie go ekonomicznie (poprzez domiar w %) do nie podejmowania
    samodzielnej działalności gospodarczej jest co najmniej nie fair więc może
    znalazło się wśród zakazanych jako nieuzasadnione utrudnianie swobody
    działania słabszej strony umowy.
    Jeśli tak jest to da się podobno doprowadzić do stanu, że umowa dalej ważna
    ale tak jakby tego punktu nie było.

    Ale jak to jest praktycznie to pojęcia nie mam.

    > 1) Jak rozumieć "pracodawcę"? Czy zleceniodawca w przypadku działalności
    > gospodarczej to "pracodawca"?

    Według mnie nie.

    > 2) Czy "x" musi być w jednym przelewie czy sumarycznie w miesiącu?

    Sądzę, że bank z x porównuje sumę miesięczną przelewów, choć piszący nie
    popisał się jednoznacznością wypowiedzi.
    P.G.

  • 15. Data: 2014-12-15 15:57:31
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-12-15 12:14, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > kredytobiorca przez rok będzie pracownikiem jest racjonalne. Ale
    > zakładanie przez bank, że przez kilkadziesiąt lat kredytobiorca będzie

    Nie ma takiego założenia.

    > i skłanianie go ekonomicznie (poprzez domiar w %)

    No patrz, a ja to widzę zupełnie inaczej - na czas bycia pracownikiem
    jest rabat w marży.

> [...]
    > Jeśli tak jest to da się podobno doprowadzić do stanu, że umowa dalej
    > ważna ale tak jakby tego punktu nie było.

    Jak mniemam opcja droższego kredytu dla "niepracawonika" była dostępna,
    więc o co bicie piany?

    > Ale jak to jest praktycznie to pojęcia nie mam.

    Aha.

    > Według mnie nie.

    Rozumiem, że to twoje zdanie stanowi o definicji pracodawcy? ;)

    --
    Liwiusz

  • 16. Data: 2014-12-15 16:31:03
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > niż "x" przez cały okres kredytowania."
    >
    > 1) Jak rozumieć "pracodawcę"? Czy zleceniodawca w przypadku działalności

    inaczej jest przy umowie o pracę a inaczej przy DG

    zleceniodawca może być traktowany jako pracodawca, ale czy będzie
    przelewał na to konto?

    > 2) Czy "x" musi być w jednym przelewie czy sumarycznie w miesiącu?

    sumarycznie

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 17. Data: 2014-12-15 17:42:54
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > No patrz, a ja to widzę zupełnie inaczej - na czas bycia pracownikiem
    > jest rabat w marży.

    I bank oferował kredyt z tą wyższą marżą i czasowym rabatem?

    > Jak mniemam opcja droższego kredytu dla "niepracawonika" była dostępna,
    > więc o co bicie piany?

    Sądzisz, że w ulotkach banku była oferta "Dla pracowników." i druga "Dla
    niepracowników."

    > Aha.
    Wypowiedź obarczona pewnym poziomem ufności (nawet bardzo niskim) też może
    być przydatna pod warunkiem, że się ten poziom przybliży, co właśnie
    uczyniłem.

    > Rozumiem, że to twoje zdanie stanowi o definicji pracodawcy? ;)

    Nie wiem jak do tego doszedłeś.
    Jak piszę po polsku i nie jestem rozumiany kończę - szkoda czasu.
    P.G.

  • 18. Data: 2014-12-15 18:45:07
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-12-15 17:42, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > właśnie uczyniłem.

    > Nie wiem jak do tego doszedłeś.
    > Jak piszę po polsku i nie jestem rozumiany kończę - szkoda czasu.

    Cóż, jeśli ktoś ocenia warunki kredytu hipotecznego na podstawie ulotki
    reklamowej, albo dyskutując o definicji pracodawcy nie wie gdzie taką
    definicję znaleźć, to rzeczywiście szkoda czasu. W końcu jesteśmy na
    poważnej grupie, chyba.

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2014-12-15 20:22:14
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    klient, który zakłada konto, na które wpływa wynagrodzenie oraz bierze
    KK korzysta w DB z promocji, jeżeli nie spełnia warunków to bank
    podwyższa marżę

    w tym banku jak ktoś ma DG to ma inne warunki niż ten kto pracuje na
    umowie o pracę, taka specyfika banku

    poza tym w różnych okresach były różnego rodzaju oferty promocyjne

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 20. Data: 2014-12-16 18:09:48
    Od: Karol <c...@h...com>

    W dniu 2014-12-14 22:50, Zyga pisze:
    > Szacunkowa wartość nieruchomości - nie wiem. Szacuję że ta sama co 4
    > lata temu: 530tyś pln.

    Tylko żeby się kredytobiorca nie zdziwił, jeśli nie będzie ta sama co 4
    lata temu.