  • From: "RobertS" <b...@p...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: kredyt hipoteczny - ponownie...
    Date: Mon, 09 Jul 2007 23:22:39 +0200

    "1976" <1...@g...com> napisał(a):
> [...]
    > stanie deweloperskim).
    > Sytuacja rodzinna - 3 osoby , wiek 31 i 32 lata + dziecko - netto dochód
    > miesięczny 4200 zł netto (nie jesteśmy małżeństwem), kredyt potrzebuję
    > wziąć
    > na jedną osobę a druga jako żyrant(poręczyciel) albo współwłaściciel
    > kredytu
    > ale nie mieszkania, nie mamy wziętych żadnych kredytów ani pożyczek,
    > umowa o
    > pracę w przypadku osoby na którą ma być mieszkanie to jeszcze 11 miesięcy
    > potem przedłużona na kolejne 2,5 roku poręczyciel umowa na czas
    Czy jest szansa na dokument od pracodawcy, w ktorym zagwarantuje, ze umowa
    zostanie przedluzona?
    Niestety to tylko kolejne 2,5 roku...
    Lepiej byloby, aby kredyt wziela osoba majaca umowe na czas nieokreslony, a
    ewentualnie ta druga byla poreczycielem...
    Na pewno takie rozwiazanie bedzie sugerowal bank.

    > Potrzebuję wziąc kredyt na jak najdłuższy czas min. 30 lat w CHF.
    > Planowana
    > spłata 60%-70% kredytu w ciągu 2 lat.
    Kredyt mozna otrzymac na znacznie dluzej niz 30 lat, ale jezeli masz zamiar
    splacic go szybciej to wybierz bank, ktory nie bedzie liczyl prowizji za
    to.

    > Zależy mi na tym aby uzyskać kreydyt na rozsądnych warunkach (niska rata)
    > dobrze by było gdyby nie trzeba było do umowy wozić segregatora z
    > papierami,
    > pozwoleniami, zgodami, wypisami itd...
    Troche dokumentow bedzie potrzeba...

    > Za mieszkanie będzie płatność w 4 transzach.
    >
    > Pytanie moje czy jest możliwość wzięcia kredytu tak żeby płacić tylko
    > raty
    > za wykorzystaną transzę ?
    Tak. W przeciwnym wypadku nie mialoby to sensu.

    > A może jest możliwość wzięcia kredytu w całości i pieniądze byłyby
    > przelane
    > na moje konto nie developera i sam bym mu przesyłał wymagane kwoty za
    > transze ?
    nie ma takiej opcji, bo mozesz wyplacic kase i uciec gdzies daleko i z czym
    wtedy zostanie bank?

    ale jezeli znajdziesz bank, w ktorym wyplata w transzach nie bedzie
    oplacalna to pogadaj z developerem czy za wplate calej kasy od razu nie
    dostaniesz rabatu

    > Pytanie kolejne i najważniejsze jaki bank udzieli nam kredytu ?
    > te umowy o prace moga byc problemem, dlatego mozecie nie dostac kredytu w
    banku, ktory oferuje najnizsza prowizje i marze, najlepiej pojdzcie do
    expandera lub OF i zapytajcie doradce o mozliwe banki, a nastepnie SAMI
    zlozcie tam wnioski

    wniosek warto zlozyc na 60 dni przed planowanym terminem wyplaty - to
    bezpieczny termin

    pozdr.
    RobertS