    From: "kashmiri" <k...@i...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: konto bankowe za granicš - pomocy!
    Date: Mon, 3 Mar 2008 20:14:05 -0000
    <aqKvj.5247$582.3465@newsfe4-gui.ntli.net> <fpp4qk$hsk$1@news.interia.pl>
    <l%_vj.15775$%W6.7755@newsfe2-gui.ntli.net>
    <fpqdts$5ir$1@news.interia.pl> <fprp36$cfk$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <Jcewj.4888$ay3.2804@newsfe5-win.ntli.net>
    <fprumc$7a$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <qjfwj.3473$ab5.1452@newsfe1-win.ntli.net>
    <fps108$ft4$1@nemesis.news.tpi.pl> <fpu5rj$j5q$1@news.interia.pl>
    <fq1r17$ifm$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <Hi1xj.8601$ay3.151@newsfe5-win.ntli.net>
    <fq39ue$rj0$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <nYlxj.22260$%W6.12721@newsfe2-gui.ntli.net>
    <fq4t3o$jdu$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <oPoxj.22274$%W6.19982@newsfe2-gui.ntli.net>
    <fq9lce$hsv$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <00eyj.6983$r%3.2140@newsfe4-win.ntli.net>
    <fqf4n6$l2q$1@atlantis.news.neostrada.pl>

    Użytkownik "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl> napisał w wiadomości
    news:fqf4n6$l2q$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "swen" <n...@n...com> napisał w wiadomości

    > Tutaj coś takiego zadziała w niewielu bankach. W Citi zadziała. I chyba
    > Lukas (jeden z banków typu hiperowego) ma coś takiego w regulaminie
    > zawarte, że raz można się bezkarnie spóźnić. To są te wyjatki. W
    > pozostałych bankach raczej trzeba składać w tym celu pisemną reklamację i
    > jak się "ma gadane" w tym pismie bank zapewne ją uzna przy niewielkim
    > spóźnieniu. Choć u nas przy 3 sesjach na dobę trzeba używać bardziej
    > wyszukanych argumentów niż to, że przelew poszedł za późno. W regulaminach
> [...]
    /.../

    Z tego co wiem, niespłacenie raty w terminie właściwie nie skutkuje niczym
    (poza notką w BIK-u). Owszem, wiele banków ma w regulaminie zapisane jakieś
    "kary za nieterminową płatność". Jednak zdaje się, że takie coś jest
    bezprawne w świetle zapisów Kodeksu karnego (karą umowną niewykonanie
    świadczenia finansowego nie może być dodatkowe świadczenie finansowe - czy
    coś w tym stylu).

    Kiedyś nie spłaciłem KK Citi w terminie (tzn myślałem że spłaciłem, bo
    przelałem kasę na KK przez Moneybookers.com - ale okazało się że w
    Moneybookers cwaniacy księgują takie przelewy jako zwrot transakcji, co nie
    liczy się za spłatę). Po jednym telefonie na infolinię cofnęli tę "opłatę
    karną". Jednakże, mimo że wpłaciłem im kasę następnego dnia w okienku,
    dranie odnotowali tę sprawę w BIK-u...