  • 21. Data: 2003-02-06 23:56:58
    Temat: Re: karty kredytowe dzialajace jak debetowe
    Od: Mok <m...@p...onet.pl>

    On Thu, 6 Feb 2003 22:46:56 +0100, "ciekawski" <c...@c...ciekawski>
    wrote:

    >wazna uwaga, jako, ze miedzy innymi to mnie intresuje :-)
    >"ciekawski"

    Problem wystąpił (podobno) pod koniec grudnia (u mnie na początku stycznia,
    wcześniej nie było okazji). Sklepy/serwisy, które do tej pory akceptowały
    kartę Inteligo, przestały to robić. Wg Inteligo winny jest Euronet (jakieś
    ichniejsze modernizacje systemu). Ostatnia wersja jaką mi podano na infolinii
    - problem ma być rozwiązany 14 lutego. Wcześniej przez jakieś pół roku nie
    miałem problemów z zakupami w sieci (nie w Polsce, tu nigdy nie próbowałem).

    -Mok

  • 22. Data: 2003-02-07 08:07:20
    Od: "Gello" <g...@g...pl>

    I stala sie jasnosc...
    bo oto Wilczek <w...@a...net.pl> oznajmil(a):
    > - BPHPBK (chyba wydaja jeszcze?)
    już tylko kredytówki... stare debetowe można było za free
    wymienić...
    G.

  • 23. Data: 2003-02-08 14:14:14
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Thu, 6 Feb 2003 16:42:31 +0100, "Wilczek" <w...@a...net.pl>
    wrote:

    >A jednak wydaje Ci sie :-)
    >Chodzi Ci po prostu o karte embossowana debetowa.

    >j.w.
    >Karty wypukle np. VC albo EC/MC umozliwiaja transakcje bez fizycznej obecnosci
    >karty czyli np. przez internet albo przez telefon. O taka karte Ci chodzi,
    >jednak chcialbys aby zakupy byly dokonywane w poczet srodkow na koncie a
    >nie kredytu przyznanego do karty.

    >Karty embossowane debetowe procz Pekao SA wydaja jeszcze:
> [...]

    VW wydaje jeszcze VC
    VC debetowe ma tez GBG i Raiffeisen
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl GG 212730

  • 24. Data: 2003-02-08 14:14:23
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Thu, 6 Feb 2003 16:52:32 +0100, "JaKi" <j...@g...pl> wrote:

    >Użytkownik "Wilczek" <w...@a...net.pl> napisał w wiadomości

    >PKO BP nie mialo kiedys w ofercie VC debetowej?

    Nie, maja obciazeniowke.

  • 25. Data: 2003-02-08 15:53:53
    Od: "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org>

    > a czym rozni sie VC kredytowa od debetowej?
    > tj. czym dokladnie rozni sie proces autoryzacji?

    W ogolnym przypadku niczym. Moga byc jednak jakies niuanse zakodowane na
    karcie (np. wprowadzenie PIN-u). To jednak zalezy od wystawcy karty.
    Dlatego tez ogolne amerykanskie pojecie Credit Card dotyczy w zasadzie
    kazdej karty wypuklej.

    M.