  • 51. Data: 2002-10-22 20:59:31
    Temat: Re: karty
    Od: p...@p...onet.pl

    > PKO BP jest jedynym akcjonariuszem eService ?

    Obecnie tak, choć powstała jako wspólne przedsiewzięcie PKO BP i Banku
    Śląskiego (oba banki maiły udziały po 50%). Pozdrawiam

  • 52. Data: 2002-10-22 21:30:12
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    > Obecnie tak, choć powstała jako wspólne przedsiewzięcie PKO BP i Banku
    > Śląskiego (oba banki maiły udziały po 50%). Pozdrawiam

    ;O Ciekawe ;-))
    Ten kto kupi PKO BP zrobi dobry biznes, skoro zaraz jeszcze beda sprzedawac
    obligacje...

  • 53. Data: 2002-10-23 06:36:29
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Tue, Oct 22, 2002 at 07:50:05PM +0200, Wojciech Nawara wrote:

    > Kilka dni temu moja matka placila Maestro Banku Slaskiego w Tesco w Rudzie
    > Slaskiej. Musiala sie podpisac... Widzialem na wlasne oczy...

    Musi terminal bezpinpadowy jest i poszlo APACSem 30-tym ;-)

    --

    --w

  • 54. Data: 2002-10-23 07:50:21
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    > ;O Ciekawe ;-))
    > Ten kto kupi PKO BP zrobi dobry biznes, skoro zaraz jeszcze beda
    sprzedawac
    > obligacje...

    PKO BP nie beda sprzedawac. Dokapitalizujga go sprzedajac 20-30% akcji na
    gieldzie i juz. Pewnie jeszcze nierobom z banku cos sie dostanie i juz :)
    Pisze nierobom - bo bank byl dokapitalizowywany akcjami - czyli posrednio
    pracownicy za frajer dostana to, co powinni dostac np lekarze ;)

  • 55. Data: 2002-10-23 09:09:28
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    > sprzedawac
    >
    > PKO BP nie beda sprzedawac. Dokapitalizujga go sprzedajac 20-30% akcji na
    > gieldzie i juz.

    Tak wiem, ale docelowo (jesli bedzie jeden inwestor) ten akcjonariusz i tak
    bedzie dazyl do objecia kontroli...

  • 56. Data: 2002-10-23 09:20:25
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    > Tak wiem, ale docelowo (jesli bedzie jeden inwestor) ten akcjonariusz i
    tak
    > bedzie dazyl do objecia kontroli...

    Ale w planach nie ma opcji sprzedania tak jak PZU jednemu inwestorowi nawet
    portfelowemu :)
    A co bedzie - zobaczymy

  • 57. Data: 2002-10-24 08:19:21
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Wojtek Piecek wrote:

    > Do wyboru masz:
    >
    > . eservice

    W tym przypadku to jest odpowiedź prawidłowa.

    pzdr

    Tomek

  • 58. Data: 2002-10-24 20:57:01
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    > Tak a jeszcze wg papierowego nowego Profit-a wypowiedz goscia z DM Banku
    > Handlowego to ma gwarancje skarbu państwa, moze to OT ale nie moglem sie
    > powstrzymac (artykul dotyczacy zmian w Inteligo)
    > Alek

    To musieli cos pokrecic. Zarowno BGZ jak i PKO BP - nie maja juz zadnych
    rzadowych gwarancji - maja takiesame jak inne czyli BFG.
    Inna sprawa - czy rzad dalby mu upasc :) Badz co badz byl program naprawczy
    i NBP dosc bardzo pomoglo.
    Mimo wszystko jednak - tegoroczny wynik jest jak najbardziej zasluzony!

  • 59. Data: 2002-10-24 21:41:42
    Od: "kto to" <k...@o...pl>

  • 60. Data: 2002-10-26 10:04:54
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Mon, 21 Oct 2002 22:58:01 +0200, "JaKi" <j...@g...pl> wrote:

    >Użytkownik "berdycz" <p...@b...pl> napisał w wiadomości

    >Latwo dostepny kredyt i mozliwosc placenia nawet jesli w danej chwili nie
    >dysponujesz gotowka a spodziewasz sie jej w bliskim okresie. Takie sa dla
    >mnie zalety KK w porownaniu do debetowych wypuklych.

    Oprocz tego po prownniu - debetowa lub obciazeniowa karta wypulka/
    karta kredytowa okazuje sie, ze paradoksalnie karta kredytowa okazuje
    sie dla wielu klientow latwiej dostepna. Do debetowej lub charge
    trzeba miec zwykle przez odpowiedni czas ROR w danym banku, a nawet
    jak sie juz ta karte ma to ROR trzeba miec nadal. Czasem karta jest
    calkiem dobra, ale ROR do ktorego jest podlaczona juz niekoniecznie.
    A dla KK mozna wejsc z ulicy i po przedstawieniu odpowiednich
    papierkow dostac KK bez zakladania RORu.
    Poza tym w tej chwili chyba juz wiecej na rynku jest kart kredytowych
    niz debetowych kart wypuklych.

    Jesli chodzi o ceny to tez przewaga na korzysc kart wypuklych
    debetowych/ charge jest coraz mniejsza. Karty debetowe kosztuje zwykle
    ok 50% ceny KK. Charge podobnie, ale najczesciej maja prowizje od
    bezgotkwoych transakcji (a taki shell np prowizji nie ma a kosztuje
    tyle co dobra kredytowka).
    Dodaktowo jak sie zalapie na jakas promocje mozna miec KK taniej nawet
    niz niejedna debetowa (np. Multi teraz).
    Oprocz tego w standardzie do kart kredytowych zwykle dolaczane sa
    calkiem sensowne ubezpiecznenia, ktorych najczesciej nie ma przy
    innych kartach lub trzeba za nie dodatkowo placic.

    Oszczednosc z tytulu grace periodu nie jest juz tak wazna jak kiedys
    ale nadal istotna - szczegolnie jesli ktos zyje non stop na kredyt w
    ROR. Wtedy "zysk" z grace peridu wynosi nie 4-6% a 12-20% w zaleznosci
    od banku, w ktorym lokujemy/kredytujemy sie).

    No i jeszcze krotkoterminowe poprawnie plynnosci bez dodaktowych
    kosztow - jesli brakuje np pieniedzy teraz ale wiem, ze za tydzen bede
    je na pewno mial to moge spokojnie poszalec KK na krotkoterminow,
    nieoprocentowny kredyt.

    Tyle zalet dla ludzi swiadomych. A dla wiekszosci klientnow i tak
    najwazniejszy jest kredyt (gotowkowy i bezgotkowy) oprocentowany mimo
    wszytko nizej niz provident czy popularne raty w sklepach :-).
    Owszem mozna korzystac z kredytu w ROR ale co zrobic jak juz tam limit
    wyczerpany :).

    PS, zeby uniknac pomowien :D zaznaczam, ze ja i moja odpowiednio
    przeszkolona przeze mnie mama :) korzystamy z KK od 1,5 roku i jedyne
    koszty jakie ponieslismy to oplata za uzytkowanie karty w drugim roku
    (wydanie bylo w promocji za darmo).
    Mam jeszcze jakies kredytowki, za ktorych wydanie w prawdzie
    zaplacilem, ale nie uzywam :).
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl GG 212730