    From: Krzysztof Kosminski <k...@n...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: jaki ror dla rolnika?
    Date: Wed, 8 Dec 2004 08:42:20 +0100

    Dnia Tue, 7 Dec 2004 23:22:40 +0100, Krzys napisał(a)
    w <news:cp5afe$j2d$1@news.onet.pl>:

    > ale skoro niczym to niech sie nazywa konto dla prowadzacych dzialalnosc tak
    > po prostu
    > a nie KONTO DLA ROLNIKOW :)
    > bo jesli tak dalej pojdzie to niedlugo w ofercie bedziemy mieli konta
    > specjalnie dla:
    > - nauczycieli
    > - kierowcow
    > - gornikow
    > - tumaczy
    > - i babci klozetowych
    > i tez niczym sie nie beda roznic

    A ja sobie tak myślę, że fajnie by było, żeby się różniły. Bo na razie
    banki chyba nie za bardzo rozumieją, na czym polega specyfika pracy
    niektórych zawodach.

    Np. tłumacz raczej nie przedstawi umowy o pracę, a wiele umów o dzieło
    na drobne kwoty. Potem dochodzi do takich paranoi, że przy łącznych
    dochodach ok. 7000 PLN / m-c przez ok. rok bank nie przyzna kredtu
    odnawialnego 1000 PLN. Bo nie ma umowy o pracę albo innej na okres iluś
    tam miesięcy. Albo, że w dochodach uwzględnia tylko wpływy na ROR a nie
    na konta walutowe (dochody z zagranicy).

    Babcia klozetowa powinna mieć możliwość darmowych wpłat gotówkowy
    ch w bilonie. W przypadku nauczyciela - sprawnie działające i darmowe
    wpłaty gotówkowe w bankomacie. W obu grupach: przy przyznawaniu kredytów
    traktowanie wpłat gotówowych podobnie jak udokumentowanych dochodów.

    Kierowca - darmowe wypłaty ze wszystkich bankomatów. Podobnie rolnik -
    tu dodatkowo darmowe karty dla rodziny - żeby nie musiał sam jeździć do
    najbliższego bankomatu.

    To wszystko dotyczy oczywiście kont prywatnych.

    Krzysztof