    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Sat, 1 Nov 2014 01:11:09 -0700 (PDT)
    Subject: Re: jak w banku - ubezpieczenia
    From: Zibo <z...@g...com>

    On Thursday, October 30, 2014 1:44:21 PM UTC+1, k...@g...com wrote:
> [...]
    przez te lata, ale jeśli dożyję, to wg wyjaśnień nic mi nie wypłacą.
    wyliczenia, odsetki, oprocentowania i premie), to w tej opcji jest wyższa
    składaka/opłata miesięczna?
    czegokolwiek po przeżyciu okresu ubezpieczanego, owych 20 lat?

    > Po prostu jedno to ubezpieczenie na zycie a drugie to ubezpieczenie na dozycie.
    Pierwsze z reguly oferuje wyzsze SU ale w przypadku braku skorzystania jest to zawsze
    gra na minus.

    > Ubezp na dozycie polega na zawarciu go na okreslony czas (np 20 lat) lub do
    okreslonego wieku (np do 50 r.z.). Jak nie dozyjesz wyplaca sie dotychczasowe wplaty
    + ew. wypracowany z nich zysk. Jak dozyjesz wyplaca sie sume ubezpieczenia.

    > W dobrym ubezp na dozycie SU znacznie przekracza sume skladek jest wiec ono
    jednoczesnie inwestycja, na dodatek jesli jest odpowiednio skonstruowane (zysk z
    inwestowania twoich skladek nie jest kalkulowany na podstawie wyceny jednostki
    uczestnictwa), jest nieobelkowany.

    A gdzie szukać zysku ubezpieczyciela w takim przypadku?