eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankijak odzyskac pieniadze skradzione z bankomatu? › Re: jak odzyskac pieniadze skradzione z bankomatu?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!newsfeed.pionier.net
    .pl!newsfeed.silweb.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: "rsa127" <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: jak odzyskac pieniadze skradzione z bankomatu?
    Date: Sun, 5 Nov 2006 20:29:51 +0100
    Organization: Onet.pl
    Lines: 23
    Message-ID: <eile3g$ajg$1@news.onet.pl>
    References: <eik464$jfu$1@inews.gazeta.pl> <eikeho$5ko$1@news.onet.pl>
    Reply-To: "rsa127" <r...@p...onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 213-238-74-26.adsl.inetia.pl
    X-Trace: news.onet.pl 1162754992 10864 213.238.74.26 (5 Nov 2006 19:29:52 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...onet.pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 5 Nov 2006 19:29:52 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2962
    X-Sender: BTVLt03Vq/nJs4hu7XZvWLuvlwVF2GhK
    X-RFC2646: Format=Flowed; Response
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2869
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:399936
    [ ukryj nagłówki ]


    > A wracając do głównego tematu. Chyba wszystkie umowy o kartę debetową
    > zawieraja klauzle o braku odpowiedzialności banku za transakcje dokonane
    > przy użyciu własciewgo PINu (tak uogólniając). Trzeba wieęc wykazać że
    > posiadacz karty nie spełnił kryterium w którym bank nie odpowiada za
    > transakcje.
    > Regulamin kart płatniczych
    > http://www.bph.pl/res/docs/det/karty/1240pdf.pdf (umowa chyba też zawiera
    > te zapisy) mówi::

    ......

    > Darek

    To, że umowy tak mówią to jedna strona medalu. Warto zwrócić natomiast uwagę
    na Ustawę o Elektronicznych Instrumentach Płatniczych. Mówi ona wyraźnie, że
    użycie właściwego PINu nie jest wystarczające, aby obciążyć
    odpowiedzialnością klienta. Potrzebny jest dodatkowy dowód (np. zapis z
    kamery). Udowodnienie tego spoczywa na banku, a nie na kliencie. Jesli nie
    ma takiego dowodu to sprawa jest spokojnie do wygrania. Warto nie odpuścić
    po pierwszej reklamacji i/lub zwrócić się do arbitra bankowego.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1