  • 1. Data: 2002-03-09 12:35:16
    Temat: jak chronic karte i pin
    Od: "---------- aqua ----------" <a...@s...pl>

    czy ktos z Was widzial gdzies na sieci jakies
    zbiory wskazowek jak chronic karte i pin ?
    co robic a czego nie robic ? kiedys gdzies
    widzialem cos takiego ale nie bardzo wiem
    jak tego szukac ...

  • 2. Data: 2002-03-09 20:31:34
    Temat: Re: jak chronic karte i pin
    Od: "Daniel Jablonski" <d...@N...topnet.pl>

    Użytkownik "---------- aqua ----------" <a...@s...pl> napisał w
    wiadomości news:a6cv6b$7qu$1@news.tpi.pl...
    > czy ktos z Was widzial gdzies na sieci jakies
    > zbiory wskazowek jak chronic karte i pin ?
    > co robic a czego nie robic ?

    PIN to bardzo latwo chronic. Nauczyc sie na pamiec i nigdzie nie zapisywac.
    A jesli juz to w ciagach wielu innych liczb lub cyfry PIN'u zapisac w innej
    kolejnosci. Wtedy jednak trzeba pamietac jak odczytac prawdziwy PIN :-)

    Daniel

  • 3. Data: 2002-03-10 11:14:45
    Od: <m...@p...onet.pl>

    Na przyklad tu:

    http://www.karty.pl/wiedza/faq/index.htm
    http://www.gazeta.pl/alfa/sekwencja.jsp?xx=336989&dz
    ial=030277

> [...]
    > kolejnosci. Wtedy jednak trzeba pamietac jak odczytac prawdziwy PIN :-)

    Dokladnie, zgadzam sie. Jak masz duzo PIN-ow, to mozesz np. wpisac sobie w
    telefon komorkowy abonenta Maksymilian Wrona, numer telefonu 022 1234567 (gdzie
    4567 to Twoj PIN) albo zastosowac metode skojarzeniowa typu krzeselko, haczyk
    itp :-)

    Co do karty, to przy transakcjach niech sie kasjer/kelner nie ulatnia z karta
    zeby jej czasem nie zeskimowal (tzn. nie zgral paska magnetycznego). Idz za nim
    albo niech przyniesie POS-a.
    Nie da sie uniknac wydruku numeru karty na slipach, ale nie podawaj numeru w
    dziwnych sklepach w sieci.
    PIN-u nie zapisuj na karcie (powaznie) :-)
    Na koncie a'vista do karty miej tylko tyle kasy, ile potrzebujesz na biezaco (a
    reszte na jakies lokaty, subkonta itp.)

    Poczytaj tez http://www.faq4pbb.prv.pl/ - kopalnia praktycznej wiedzy, chwala
    autorom.

    Przypomniala mi sie historyjka o kliencie (starszej daty), ktory przyszedl do
    oddzialu banku i zrobil karczemna awanture, bo odnowiono budynek. Chodzilo o to
    ze na scianie przy bankomacie zapisal sobie PIN, a tu robotnicy mu zamalowali :-
    ))

    pozdrawiam
    maksymilian