  • 1. Data: 2014-07-11 18:42:29
    Temat: informacja w bankowości internetowej o czasie pozostałym do następnej sesji wychodzącej
    Od: Raff <r...@f...it>

    Który z banków wzorem Pocztowego informuje klienta ile czasu zostało mu do
    następnej sesji wychodzącej Elixir tak aby zdążyć zlecić przelew?
    W Pocztowym u góry ekranu jest licznik, który odlicza czas do następnej sesji
    wychodzącej, co jest dość wygodne i nie trzeba się zastanawiać, czy "załapię się
    na Elixir".
    Szczytem jakości obsługi w tym zakresie byłaby informacja przy zleceniu przelewu
    wieczorem z datą bieżącą, że przelew dzisiaj już "nie wyjdzie" i czy chcę
    zmienić datę na następny dzień roboczy. Ale czy któryś z banków coś takie ma,
    czy też wszystkie czekają na błąd klienta?

  • 2. Data: 2014-07-11 19:16:22
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Raff <r...@f...it> writes:

    > Który z banków wzorem Pocztowego informuje klienta ile czasu zostało
    > mu do następnej sesji wychodzącej Elixir tak aby zdążyć zlecić
    > przelew?
    smart
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 3. Data: 2014-07-14 09:16:15
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Fri, 11 Jul 2014 18:42:29 +0200, Raff <r...@f...it> wrote:

> [...]
    >zmienić datę na następny dzień roboczy. Ale czy któryś z banków coś takie ma,
    >czy też wszystkie czekają na błąd klienta?
    ING Business pokazuje godzinę graniczną do załapania się przelewu "na
    dziś" ale chyba ZTCP bez rozróżnienia na sesje.

    WAM
    --
    www.wpolskichgorach.pl
    www.spanienamazurach.pl

  • 4. Data: 2014-07-15 07:57:15
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Mon, 14 Jul 2014 09:16:15 +0200, WAM <n...@n...nopl.pl> wrote:

    >ING Business pokazuje godzinę graniczną do załapania się przelewu "na
    >dziś" ale chyba ZTCP bez rozróżnienia na sesje.
    Autokorekta.
    Dokładny komunikat, w zależności od typu przelewu, wygląda tak:

    1) przelewy krajowe:

    Zlecenia wysłane do godz. 08:10 zostaną przekazane do rozliczenia w
    ramach I sesji Elixir
    Zlecenia wysłane do godz. 11:35 zostaną przekazane do rozliczenia w
    ramach II sesji Elixir
    Zlecenia wysłane po godz. 11:35 zostaną przekazane do rozliczenia w
    następnym Dniu Roboczym w ramach I sesji Elixir
    Zlecenia SORBNET wysłane do godz. 14:30 zostaną przekazane do
    rozliczenia w tym samym Dniu Roboczym
    Zlecenia SORBNET wysłane po godz. 14:30 zostaną przekazane do
    rozliczenia w następnym Dniu Roboczym

    2) przelewy europejskie i przelewy walutowe:

    Godzina graniczna dla przelewu krajowego w walucie PLN z rachunku
    walutowego 15:30:00
    Godzina graniczna dla przelewu walutowego wewnętrznego - na rachunki w
    ING Banku 18:00:00
    Godzina graniczna dla przelewu walutowego 15:30:00

    3) przelewy wewnętrzne:

    Godzina graniczna dla przelewu walutowego wewnętrznego - na rachunki w
    ING Banku 18:00:00

    4) przelewy ZUS:

    Zlecenia wysłane do godz. 20:00 zostaną przekazane do rozliczenia w
    następnym Dniu Roboczym w ramach I sesji Elixir

    5) przelewy podatkowe:

  • 5. Data: 2014-07-15 08:44:48
    Od: mm <m...@n...net>

    Ja mogę tylko dodać, że co prawda w Deutsche Bank komunikatu nie ma, ale
    zlecenie przelewu wieczorem kończy się z automatu przestawieniem daty przelewu
    na dzień następny. Środki też ściągane są z konta w dniu następnym.

  • 6. Data: 2014-07-15 10:27:02
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org.tld>

    On 07/11/2014 06:42 PM, Raff wrote:
> [...]
    > i czy chcę zmienić datę na następny dzień roboczy. Ale czy któryś z
    > banków coś takie ma, czy też wszystkie czekają na błąd klienta?

    W Bank Smart jest licznik - ile godzin, minut zostalo do nastepnej sesji.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://www.sslrack.com

  • 7. Data: 2014-07-15 18:24:34
    Od: mx <m...@o...pl>

    On 15/07/2014 07:57, WAM wrote:

> [...]
    > Zlecenia wysłane po godz. 11:35 zostaną przekazane do rozliczenia w
    > następnym Dniu Roboczym w ramach I sesji Elixir

    Że też nie wstydzą się takiej godziny pokazać! 11:35 na jutro, są banki
    do 15:20 księgujące dziś. W tej sytuacji, mogą się ze swoimi
    komunikatami w du.. pocałowć.

  • 8. Data: 2014-07-15 18:35:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 15 Jul 2014 18:24:34 +0200, mx napisał(a):

    > Że też nie wstydzą się takiej godziny pokazać! 11:35 na jutro, są banki
    > do 15:20 księgujące dziś. W tej sytuacji, mogą się ze swoimi
    > komunikatami w du.. pocałowć.

    A swoja droga - co te banki takie niechetne pozniejszym sesjom ?

    Skoro sesja zaczyna sie o 16:00, to wydawaloby sie ze polecenia do
    15:30 powinny byc przyjmowane.
    Stare przyzwyczajenia, czy chca miec czas na uzupelnienie rachunku
    biezacego ?

    J.

  • 9. Data: 2014-07-15 18:43:39
    Od: Raff <r...@f...it>

> [...]
    > 15:30 powinny byc przyjmowane.
    > Stare przyzwyczajenia, czy chca miec czas na uzupelnienie rachunku

    Raczej to drugie. Żeby nie pożyczać od NBP na wyrównanie salda podczas sesji,
    trzeba przygotować środki na ostatnią sesję Elixir zamiast myśleć o lokowaniu
    wolnych środków "na overnight". Rynki dobrze wyceniają do godz. 16:00. Więc im
    więcej wolnych środków przed tą godziną ma bank tym lepiej. Stąd praktyka, aby
    zamykać zlecenia na III sesję jak najwcześniej.
    Pocztowy przyjmuje do 15:00 i to jest jak widać na rynku jedna z późniejszych
    godzin - mały bank, więc i na rynku międzybankowym "nie podskoczy", zatem nie
    zależy im na ograniczaniu zleceń przez klientów przelewów.
    Ale generalnie w Polsce większość banków przyjmuje zlecenia na III sesję do
    14:30, więc i tak jest w miarę OK. Ta 11:35 to jakieś nieporozumienie jest.

  • 10. Data: 2014-07-15 19:59:00
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-07-15 18:35, J.F. pisze:

> [...]
    > 15:30 powinny byc przyjmowane.
    > Stare przyzwyczajenia, czy chca miec czas na uzupelnienie rachunku

    III sesja jest najdroższa.

    --
    Pete