  • 31. Data: 2004-06-14 10:48:02
    Temat: Re: hipoteka i listy zastawne banku
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    c...@W...gazeta.pl wrote:
    [...]

    > W praktyce nie zdarzyło się w ponad 130 letniej historii bankowości
    > hipotecznej (oczywiście dotyczy to banków niemieckich, bo w Polsce powojenna
    A ile Barrings funkcjonował , bo nie pamiętam .... przed jego przejęciem
    przez ING?
    KJ

  • 32. Data: 2004-06-14 11:35:54
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Kamil Jońca <k...@g...pl> wrote:
    > A ile Barrings funkcjonował , bo nie pamiętam .... przed jego
    > przejęciem przez ING?

    A to on byl bankiem hipotecznym?

    http://www.PRnews.pl

  • 33. Data: 2004-06-14 11:48:23
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński wrote:

    > A to on byl bankiem hipotecznym?

    Nie, tylko ten argument, ze coś funcjonowało...100,200, 500 lat jest ...
    (przynajmniej dla mnei mało przekonujący)

    KJ

  • 34. Data: 2004-06-14 12:33:19
    Od: <c...@W...gazeta.pl>

    Być może ważniejszy niż to 130 lat jest fakt, że po prostu _nigdy_ jeszcze
    nie było przypadku upadłości banku hipotecznego. Dlatego rozważania na temat
    procedury upadłościowej są, jak na razie, tylko teoretyczne.

    Oczywiście nie przekonuje to wszystkich, bo w końcu kiedyś taki przypadek
    wystąpi. Racjonalnie jednak patrząc, konstrukcja banku hipotecznego (chociaż
    w skali europejskiej niejednolita), w sposób istotny ogranicza
    prawdopodobieństwo takiego zdarzenia. Doceniają to agencje ratingowe nadając
    bankom hipotecznym oraz ich papierom dłużnym wysokie oceny, często równe
    ratingom ich macierzystych państw.

    Pozdrawiam

    Krzysiek

  • 35. Data: 2004-06-14 12:56:06
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Użytkownik <c...@W...gazeta.pl> wrote:
> [...]
    > agencje ratingowe nadając bankom hipotecznym oraz ich papierom
    > dłużnym wysokie oceny, często równe ratingom ich macierzystych państw.

    A i u nas pewnie niedlugo przezyja swoj renesans, bo juz instytucje
    odpowiadajace za kontrole rynku zglaszaja uwage, ze banki uniwersalne
    zbytnio szarzuja z kredytami mieszkaniowymi (norma ostroznosciowe). Pewnie
    dlatego wiekszosc bankow ma w grupie swoj bank hipoteczny.
    Z drugiej strony BREowy bank hipoteczny ma sie wycofac z rynku
    "detalicznego"

    http://www.PRnews.pl

  • 36. Data: 2004-06-14 14:09:41
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    napisał w wiadomości news:cak7cb$8ld$1@news.onet.pl...

> [...]
    > dlatego wiekszosc bankow ma w grupie swoj bank hipoteczny.
    > Z drugiej strony BREowy bank hipoteczny ma sie wycofac z rynku

    Ale to pewnie z powodu funkcjonowania Multibanku, który musi na czymś
    zarabiać, oprócz KK.

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 37. Data: 2004-06-21 15:50:05
    Od: "Marcin Ozdzinski" <mozdzins__@__.simplusnet.pl>

    > Z drugiej strony BREowy bank hipoteczny ma sie wycofac z rynku
    > "detalicznego"
    Już sie wycofał.
    Ciekawi mnie tylko co z dotychczasowymi klientami indywidualnymi.
    Zostawią aż do zakończenia spłat czy może przekażą do Multi czy mB???