    From: "Fiury" <f...@i...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: hipoteczny, co lepsze nizszy spread czy nizsza marza ?
    Date: 29 Mar 2007 13:07:44 -0700

    On 29 Mar, 21:33, <1...@n...pl> wrote:
    > temat : kredyt hipoteczny CHF , dugi termi splacania 30 lat , kwota 250 tys
    > negocjuje ten kredyt i nie wiem jak policzyc sobie co sie bardziej oplaci
    >
    > ce lepiej : bank A o nizszej marży (mniej o 0,2 % od porownywanego
    > drugiego ) czy tez ten drugi bank B z wyzsza marza a nizszych roznicach
    > kursowych (roznica spread -1,5%) .

    zastanow sie czy i kiedy bedziesz chcial wczesniej splacac/
    przewalutowac kredyt. Bo jesli za jakies 5 lat to wtedy spread juz nie
    ma tak wielkiego znaczenia dla Ciebie. Moze sie okazac, ze
    oszczednosci z roznicy oprocentowania i tak beda korzystniejsze niz
    oszczednosc na spreadzie (ktorej to korzysci i tak mozesz nie
    wykorzystac)

    > Bank A opiera sie na liborze 3Mies, a bank B na liborze 6Mies.
    Czyli oprocz tego, ze ma marze wyzsza to jeszcze LIBOR6M? Ostatnio jak
    patrzyłem to było ok 0,2 pp różnicy na niekorzyść 6M. A w ogole to
    zwroc uwage w jakim sposob aktualizuja LIBOR uzywany do rozliczen.
    Jeden bank np bierze po prostu wartosc z dnia X, a drugi z dnia X ale
    pod warunkiem, ze sie zmienilo o wiecej niz 0,1 pp

    Generalnie policz wszystko. Straty na spreadzie latwo policzyc w
    Excelu (oczywiscie dla stanu biezacego, nie wiesz co bedzie za rok), a
    co do odsetek to masz kalkulatory. Zestaw to sobie i wyjdzie Ci co
    jest bardziej oplacalne konkretnie w Twojej sytuacji.