  • 1. Data: 2003-06-30 09:02:54
    Temat: Re: ge mieszkaniowy - ide
    Od: "Darek" <g...@p...fm>

    Jak dobrze poczytasz liste to zobaczysz ze jest bardzo wiele "ale".
    A masz jakies szczegolne powody zeby wybrac GE?

  • 3. Data: 2003-06-30 10:21:57
    Od: "fumare" <f...@p...onet.pl>

    wydaje mi sie bardzo prosta procedura
    i malo papierkow
    no i interesuje mnie CHF
    w pko bp kazali poreczyciela
    w millenium za duzo papieruf
    a w BPHPBK dlugo czekac na decyzje
    coz innego bys polecil na ta walute

    KOperX
    LEGALIZE GANJA

  • 4. Data: 2003-06-30 10:39:15
    Od: "Darek" <g...@p...fm>

    A policzyles sobie o ile wiecej bedziesz placil jesli wezmiesz w GE?
    Bo na pewno bedziesz placil o wiele wiecej (bardzo szerokie widelki
    kursowe).
    Zabawa z kredytem nie polega na jego otrzymaniu tylko na tym zeby jak
    najmniej splacac. Jesli nawet poswiecisz wiecej czasu w czasie zalatwiania i
    musisz przyniesc wiecej papierow to zwroci ci sie to na pewno.
    Millenium nie polecalbym bo jest oplata za wczesniejsza splate.
    A dlaczego PKO BP chce od ciebie poreczyciela?
    Ile chcesz tego kredytu? na ile lat? jaki masz wklad wlasny? i co kupujesz?
    Masz umowe na czas nieokreslony czy inne dochody?

    GE SZCZERZE ODRADZAM chyba ze jestes zmuszony bo zaden inny bank nie za
    bardzo chce ci dac kredyt.

  • 5. Data: 2003-06-30 10:57:52
    Od: "fumare" <f...@p...onet.pl>

    kredytu chce niewiele
    mieszkanko kosztuje 39 kpln ja mam 21% czyli potrzebuje 31 kpln
    mieszkanko na rynku wtornym kawalerka
    na 15 lat i mam umowe na stale w firmie w ktorej pracuje prawie 3 lata
    dochod okolo 2,8 kpln

  • 6. Data: 2003-06-30 11:50:03
    Od: "Darek" <g...@p...fm>

    1. GE Mieszkaniowy
    Prowizja: 2%
    Oprocentowanie: 3,9% jesli zaplacisz prowizje od razu
    4,2% jesli bank odroczy ci splate na 3 lata i nie
    przedplacisz w ciagu 3 lat wiecej niz 10% kredytu
    Widełki kursowe: Kurs kupna: 2,8437, Kurs sprzedaży: 2,9868 (ok. 5%).
    Widełki powoduja ze realne oprocentowanie wynosi odpowiednio: 4,76% (dla
    3,9%) i 5,08% (dla 4,2%)

    Zmiana rat z malejacych na rowne i na odwrot: 140 CHF
    Przewalutowanie: 1,5% (duzo)
    Zmiana harmonogramu splat na wniosek klienta(co zdarzy sie jesli bedziesz
    mial wczesniejsza splate): 40 CHF
    Kazdy inny aneks do umowy (np. zmiana okresu kredytowania): 50 CHF
    Oczywiscie jeszcze dochodzi sprawa jak w umowie sa zapisane zmiany LIBOR,
    jak ten sredni LIBOR jest wyliczany. itd.
    Istnieje tez ryzyko kursowe i to spore a nikt nie potrafi ocenic co sie
    stanie z kursami. Przewalutowanie jest malo uzyteczne bo dostrzegasz jego
    potrzebe juz po fakcie)

    Zakladam ze nie bedzie wczesniejszych splat w ogole - model idealny (pomijam
    weksel ustanowienie hipoteki itp. itd.)
    Kwota kredytu w CHF: obecnie 10 901,29
    Wariant 1: prowizja placona od razu:
    Prowizja: 2% * 10 901,29 = 218,03 CHF (obecnie 651,21 PLN)
    Rata miesieczna: 80,09 CHF (obecnie 239,21 PLN)
    Suma rat: 14 416,2 CHF (obecnie 43 057,8 PLN)

    RAZEM: 14 634,23 CHF (obecnie 43 709,01 PLN)

    Wariant 2: prowizja odroczona na 3 lata, nie przedplacisz czyli nie
    zaplacisz prowizji w ogole.
    Rata miesieczna: 81,73 CHF (obecnie 244,12 PLN)

    RAZEM: 14 711,40 CHF (obecnie 43 941,60 PLN) czyli wiecej.

    2. BPH PBK
    Oprocentowanie dostalbys ok. 3,5% (kupno: 2,8288, sprzedaż: 2,9325) czyli po
    uwzgl. widelek masz: 4,11%
    Prowizja ok. 1%
    Przewalutowanie: 0,75%
    Oplata za wczesniejsza splate: 0 jesli czesciowa splata, 1% jesli calkowita
    splata(tzn. gdybys chcial refinansowac kredyt)
    Musisz dostarczyc poswiadczony PIT(to moze byc problem ale chyba warto sie
    troche postarac) o ile pamietam zasw. o zarobkach i dokumenty dotyczace
    nieruchomosci(wypis z KW, i pewnie bedzie wycena)

    Kwota kredytu: 10 958,71 CHF
    Prowizja: 1% * 10 958,71 = 109,59 CHF (obecnie 321,37 PLN)
    Rata miesieczna: 78,34 CHF (obecnie 229,74 PLN)
    Suma rat: 14 101,20 CHF (obecnie 41 353,20 PLN)

    RAZEM: 14 210, 79 CHF (obecnie 41 674,57 PLN)

    3. w PKO BP byloby to zblizone jak w BPH PBK - a dlaczego chca zyranta skoro
    bedziesz mial hipoteke?

    4. A ja bym ci polecal jednak kredyt w PLN - bedizesz spal spokojniej. np.
    Kredyt Bank lub PKO BP.

  • 7. Data: 2003-06-30 19:27:44
    Od: "tomilo" <t...@t...pl>

    Sprawdz Multibank. Ja wlasnie sie staram i jest miło!
    Pzdr,
    tomilo

  • 8. Data: 2003-07-01 06:38:01
    Od: "Darek" <g...@p...fm>

    Użytkownik "tomilo" <t...@t...pl> napisał w wiadomości
    > Sprawdz Multibank. Ja wlasnie sie staram i jest miło!
    > Pzdr,
    > tomilo
    Ja sie staralem i dostalem nawet kredyt, ale zrezygnowalem bo oprocentowanie
    nie jest rynkowe tylko wg widzimisie zarzadu. Kto wie co wymysla
    (szczegolnie jak przejda na LIBOR+marza a przejda pewnie niedlugo).
    Gdybym wzial to przy koncie Aquarius i udziale wlasnym ponad 30% dostalbym
    3,4%. Plusem jest ze w bardzo elastyczny sposob mozna przedplacac kredyt.
    Mozna to zrobic w dowolnym dniu(korzystny dla ciebie kurs) i nic sie za to
    nie placi. Przewalutowanie gratis. Ale niestety kredyty w PLN sa tylko w
    ramach multiplanow wiec wylacznie raty malejace.

  • 9. Data: 2003-07-01 06:52:29
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Darek <g...@p...fm> wrote:

    > ramach multiplanow wiec wylacznie raty malejace.

    A to przepraszam jakiś minus?

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 10. Data: 2003-07-01 09:07:30
    Od: "Darek" <g...@p...fm>

    Zalezy od oczekiwan.
    Plus jest taki ze zaplacisz w sumie mniej.
    A minus ze na poczatku raty masz sporo wieksze. To zalezy oczywiscie jaka
    kwota kredytu.
    Przyklad:
    Kredyt na 200 000 w PLN w KB na 20 lat
    Oprocentowanie obecnie: 6,36%
    Raty rowne: 1474,71 PLN
    Raty malejace-rata najwieksza: 1893,33 PLN
    Wiecej o 418,62 PLN

    Z reguly na poczatku potrzebujesz pieniedzy na wykonczenie wiec wygodniejsze
    sa raty rowne bo zostaje ci wiecej kasy w kieszeni.
    A poniewaz mozna splacac kredyt wczesniej bez prowizji to wlasciwie moge
    uzyskac kredyt o ratach malejacych skokowo.