  • 31. Data: 2003-06-27 14:44:01
    Temat: Re: gdzie konto w GBP?
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Robert"

    > bezplatne wyciagi mialo byc, sorki ...

    moze konto Nordea wauta - prowadzenie darmo, oprocentowanie GBP 1%
    transfery pomiedzy rachunkami wal - darmo
    wyciagi mies darmo ale jak odbierasz w oddz.

    realizacja eksportowego polecenia wypłaty:
    na rachunek w PLN - bez opłat
    na rachunek w walutowy - 5 PLN

    a czy mozna do tego miec dostep internetowy przez system Solo nie mając
    konta złotowego - chyba nie, ale mozna zlotowkowe konto zalozyc z oplatą 3
    zl/mies

    *** blad ***

  • 32. Data: 2003-06-27 14:47:45
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    4...@n...onet.pl,
    Użytkownik <k...@p...onet.pl>:
    > Bezplatne wyciagi miesieczne.

    A, dzieki.

    > Zawsze, gdy otrzymywalem przelewy nie bylo pobranej oplaty za
    > otrzymanie przelewu z USA.

    Sprawdzam w TOiP,
    http://www.pekao.com.pl/tabele1s5.xml?/lang=PL/70111
    8-316290-94791

    6.1 Realizacja przekazów z zagranicy (za pośrednictwem Departamentu
    Rozliczeń):
    na rachunki w Banku

    b) klient indywidualny

    0,1%
    min zł 20,-
    max zł 100,-

    6.2 Realizacja zleceń płatniczych (akwirowanych przez zagraniczną sieć
    akwizycyjną Banku):
    na rachunki prowadzone w Banku
    bez opłat

    Byc moze Twoje przelewy podpadaja pod 6.2? Moze to wysylane z jakiejs
    amerykanskiej filii Pekao?

    --
    Robert

  • 33. Data: 2003-06-27 14:51:15
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    bdhl8i$edr$...@a...news.tpi.pl,
    blad <b...@W...pl>:

    > moze konto Nordea wauta - prowadzenie darmo, oprocentowanie GBP 1%
    > transfery pomiedzy rachunkami wal - darmo

    probowalem wczoraj, ale Wilczek mowi, ze trafilem do zlego oddzialu -
    faktycznie czemuś mieli takie wieeelkie oczy ;)

    > wyciagi mies darmo ale jak odbierasz w oddz.

    Wg. Glenn poczta tez za darmo.

    > a czy mozna do tego miec dostep internetowy przez system Solo nie
    > mając konta złotowego - chyba nie, ale mozna zlotowkowe konto zalozyc
    > z oplatą 3 zl/mies

    No ale nie po to likwidowalem rachunek walutowy w BZWBK z dostepem przez net
    z powodu wprowadzenia oplaty 1 zl/mies, aby teraz bulic 3 zl/mies :))

    --
    Robert

  • 34. Data: 2003-06-27 15:22:12
    Od: k...@p...onet.pl

    Nie placilem nic !
    Jak ktos mi przelewal pieniadze na moj rachunek, to placil wszystkie oplaty
    zwiazane z przelewem, czyli koszty wlasnego banku + te co sobie wymysli Pekao.
    Tamte oplaty sa, gdy ktos robi przelew na twoje konto i chce zaplacic tylko za
    koszta wlasnego banku.

  • 35. Data: 2003-06-27 16:25:36
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    4...@n...onet.pl,
    Użytkownik <k...@p...onet.pl>:
> [...]
    > sobie wymysli Pekao. Tamte oplaty sa, gdy ktos robi przelew na twoje
    > konto i chce zaplacic tylko za koszta wlasnego banku.

    aaa, no chyba ze tak :)
    dzieki!
    (ale nie mozna powiedziec jednak, ze Pekao nie pobiera oplat - pobiera,
    tylko nie zawsze od Ciebie)

    --
    Robert

  • 36. Data: 2003-06-27 20:28:32
    Od: k...@p...onet.pl

    To jest tak w kazdym banku, ze jak realizujesz przelew zagraniczny, to
    zaznaczasz w formularzu, kto oplaca koszty twojego banku ( z regoly zawsze
    nadawca ) oraz kto oplaca koszty banku docelowego ( mozna wybrac, czy nadawca,
    czy odbiorca )

  • 37. Data: 2003-06-27 21:54:22
    Od: "Wilczek" <w...@a...net.pl>

    > No ale nie po to likwidowalem rachunek walutowy w BZWBK z dostepem przez net
    > z powodu wprowadzenia oplaty 1 zl/mies, aby teraz bulic 3 zl/mies :))

    A jak sie zastanwiam, po co ci wlasciwie ten rachunek w GBP skoro te przelewy
    maja byc dwa razy na rok :-)) Nie mozesz po prostu podac konta zlotowkowego
    (innego niz Lukas, dla swietego spokoju :-)) i zeby od razu przewalutowali?
    Chyba nie sa to tak astronomiczne koszty aby roznica kursow miedzy bankowymi
    "dewizy" a kontarowymi mialy jakies znaczenie? Zwlaszcza przy IMHO koszmarnych
    spreedach w poznanskich kantorach.

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl
    ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

  • 38. Data: 2003-06-28 06:55:51
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    bdieht$psp$...@k...task.gda.pl,
    Wilczek <w...@a...net.pl>:

> [...]
    > przelewy maja byc dwa razy na rok :-)) Nie mozesz po prostu podac
    > konta zlotowkowego (innego niz Lukas, dla swietego spokoju :-)) i

    W ten sposob strace kontrole nad tym, kiedy wymienie GBP na zlotowki, a moze
    to byc bardzo niekorzystny moment. Moge tez zechciec zatrzymac GBP na
    dluzej.

    Drugi czynnik to to, ze wydawalo mi sie tez, ze przyjecie przelewu GBP na
    rachunek GBP jest w razie czego bardziej bezproblemowe niz na zlotowkowy,
    ale nie twierdze, ze tak jest na pewno.

    > Chyba nie sa to tak astronomiczne koszty
    > aby roznica kursow miedzy bankowymi "dewizy" a kontarowymi mialy
    > jakies znaczenie?

    koszty? pewnie chciales napisac "kwoty"?
    Astronomiczne nie beda, ale moga byc na tyle duze (mam nadzieje), ze kurs
    moze miec dla mnie istotne znaczenie.

    > Zwlaszcza przy IMHO koszmarnych spreedach w
    > poznanskich kantorach.

    No wlasnie, tez wydaja mi sie mocno paskarskie - to taka charakterystyczna
    cecha Poznania?

    --
    Robert

  • 39. Data: 2003-06-28 14:37:19
    Od: "Wilczek" <w...@a...net.pl>

    > koszty? pewnie chciales napisac "kwoty"?

    Zgadza sie - to wlasnie chcialem napisac :-)))

    > Astronomiczne nie beda, ale moga byc na tyle duze (mam nadzieje), ze kurs
    > moze miec dla mnie istotne znaczenie.

    OK

    > No wlasnie, tez wydaja mi sie mocno paskarskie - to taka charakterystyczna
    > cecha Poznania?

    Jak porownuje z kantorami w innych czesciach Polski to Poznan wypada
    najgorzej, najlepiej chyba jest na poludniu kraju.

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl