    Date: Wed, 5 Apr 2023 18:32:29 +0200
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Subject: Re: frankowicze

    > Cóż za względy nakazują udawanie Greka -- niedostrzeganie jaskrawego
    > problemu? Jeden z białostockich oddziałów PZU zatrudniał kiedyś
    > inspektora Kwiatkowskiego -- celowo wikłającego proste sprawy...
    > LCzarnecki chwytał się podobnych metod? -- tylko pytam.

    Praca w banku, to nie służba. Głównym celem tego pracownika jest
    dostanie pensji, a najlepiej jeszcze powiększonej o premię. Większość
    tych pracowników będzie Ci pomocnymi tylko o tyle, o ile pozwoli im to
    na uzyskanie większej premii. Spróbuj do tego podejść w ten sposób.

    Oczywiście raz na jakiś czas trafi się pracownik, który "pełni misję",
    ale to ne jest dzisiaj standard. Teraz "młodzież" jest inna. Po za tym
    musisz pojąć, ze im płaci bank, a nie Ty. To czyjego interesu mają
    pilnować? Jak widzę reklamę czegoś, to ja pierwsze się zastanawiam, na
    czym oni chcą zarobić na pokrycie kosztów tej reklamy. Tylko ja mam taką
    profesję, jak mam i zdaję sobie sprawę że wszechobecnego "oszustwa".

    Przy czym po prostu trzeba to dostrzegać i z tym żyć, bo ono jest
    wpisane w nasze realia. Gdyby właściciel sklepu zaczął sprzedawać Ci
    chleb w cenie, w jakiej kupuje z piekarni - by na Tobie nie zarabiać -
    to byś szybko musiał osobiście do piekarza jechać, bo sklep by splajtował.

    Przykładowo mnie śmieszy czasem, jak ludzie szukają, w którym banku są
    mniejsze prowizje. Moze i są lokalnie mniejsze, ale w całym rozrachunku
    i tak wyjdzie na jedno. Jak jest niższy koszt utrzymania rachunku, to
    gdzie indziej Cie skroją na prowizji. To ja już czasem wolę wiedzieć,
    ile płacę.

    --
    Robert Tomasik