    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki,pl.soc.prawo
    <X...@1...0.0.1>
    <s...@p...org>
    <X...@1...0.0.1>
    <s...@p...org>
    <X...@1...0.0.1>
    <5c1f7cb6$0$495$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <5c1f8f86$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <5c1fb30e$0$494$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    Subject: Re: frankowicze
    Date: Mon, 24 Dec 2018 02:47:45 +0100

    dyskusyjnych:XnsA9C1B67DA8307budzik61pocztaonetpl@12
    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >Nie wiem czy ciebie.
    >Wiekszosc tak.
    >Zdanie ze szkolenia sprzedazowego:
    >- co robisz jak przychodzisz do lekarza który jest wyjątkowo
    >negatywnie
    >nastawiony do twojego produktu, ciebie, twojej firmy etc. Jak go
    >przekonasz...
    >- szkolony zaczyna sie produkowac..
    >- nic nie robisz, idziesz dalej. W Polsce jest kilkadziesiat tysiecy
    >lekarzy...
    >Nie trzeba przekonac kazdego... Chodzi o wiekszosc, o
    >prawdopodobienstwo
    etc.

    Pekao ponoc kiepsko wychodzilo.

    >Popełniasz chyba ten sam bład co czesc osób tutaj. Czyli starasz sie
    >spojrzec na problem z własnego punktu widzenia.
    >A tu chodzi o punkt widzenia Kowalskiego i Nowaka.
    >Jak chwilke pogadasz z Nowakiem to juz bedziesz wiedział jakie ma
    >podejscie do UE i co mu powiedziec jak spyta o EURO. Nie miej
    >złudzen.

    A podobno trzeba isc do innego lekarza :-)

    No dobra, bez znaczenia, euro tez podrozalo.

    >Wiekszosc ludzi nie ma zielonego pojecia o czym własnie napisałes.

    Mogli jeszcze troche pamietac, jak sie kurs zlotowki zmienial.

    >Np ze jak kurs zmieni sie drastycznie to nie beda mogli sprzedac
    >mieszkania.

    Owszem, to moglo zaskoczyc. Ale:
    -w umowie tego nie zapisano, wiec nie masz co zwalac na analfabetyzm,
    -jak ktos bierze kredyt na 20-30 lat, to nie po to, aby sprzedawac
    mieszkanie.

    >Np ze kurs moze sie zmienic tak drastycznie i ze to nic az tak
    >nadzwyczajnego.
    >Np. ze to wcale nie o walute szwajcarii chodzi a o nasza...

    Ale wlasnie wtedy powinno sie okazac, ze mieszkania w PLN podrozaly, a
    w CHF nie ...

    >Ale czytasz.
    >Zobacz jak sie zmieniły artykuły w prasie...
    >Kiedys duzy artykuł w prasie drukowanej, dzis nawet pol stronicowe
    >artykuły na onecie sa ludziom za długie wiec coraz wiecej materiałów
    >jest
    >w postaci wideo a zawieraja w sobie 2 linijki informacji...

    A moze to po prostu lenistwo/oszczednosc ?
    Jesli material powstal jako wideo, to opisywac go jeszcze, to
    dodatkowy koszt ...

    Tfu, oczywiscie "ze mniejsze mieszkanie jest lepsze".

    >Bo byli inni ktorzy tworzyli kreatywna ksiegowosc.
    >O tym własnie cały czas mowie. Jakby nie było to mozna by konkurowac
    >uczciwie.

    >A tam taka sama informacja. I co dalej?

    No to poszedlby do trzeciego.
    Czwartego, piatego ... moze by sie poddal, a moze trafil do takiego,
    co CHF oferuje.

    >Jakos Europa sobie radzi.

    Bo ma stabilna walute, ktora tak latwo nie zmienia wartosci :-)

    >Jak podniosa to sie przeniose.
    >Jak podniosa w całym kraju to ludzie wyjda na ulice albo sie do
    >Portugalii przeniose.
    >Ale mam wybór.
    >Ludzie ktorzy 10 lat temu wzieli kredyty na małe mieszkanie a dzis
    >maja
    >do splaty poltora mieszkania, raczej takiego wyboru nie maja.

    No jak nie, jak tak ?
    Wyjezdzasz do Portugalii, a mieszkanie wynajmujesz - to jeszcze pare
    zl wplynie na konto zanim komornik zajmie :-)

    A ile przewidywal harmonogram splat dla kredytu w PLN ?

    >Trudno mi to ocenic per cały rynek z kilku powodów.
    >Po pierwsze akurat moi znajomi trafili zle.

    a w ktorym roku brali kredyt ?

    >Po drugie własciwie srednio mnie to interesuje czy bank kilku
    >klientom
    >zrobił dobrze a kilku innym zle. Bo nie jestem miłosnikiem statystyki
    >która mowi ze jak jedna babka puszcza sie 10 razy w miesiacu a 4
    >kolejne
    >sa wierne to srednio wszystkie 5 to niewierne dziwki :)

    A statystyka, ze iles tam setek tys splaca swoje mieszkanie i klnie ze
    drogo,
    a alternatywnie nie mieliby mieszkania wcale ?

    >I to jest w sumie piekne. Teraz wszyscy wio do Szwajcarii.

    Kurs eur-chf sie tak bardzo nie zmienil.

    >A mieszkania ze soba na plecy :))))

    Mozna wynajac.

    >No własnie. wiec po co było to nawijanie makaronu na uszy ze
    >wybralismy
    >franki bo to stabilny kraj i waluta skoro to nie to chodzi!

    Ale mimo, ze kurs dolara zmienil sie bardzo, to moja pensja w dolarach
    byla prawie stala :-)

    >Mysle ze kupujacy mieszkanie w wiekszosci chca spokojnie zyc a nie
    >liczyc
    >na jakies wzrosty czy spadki...

    No to co proponujesz ? Bo chyba nie kredyt w PLN o zmiennej stopie.
    A stalej nikt nie da ...

    >Wychodzi na to ze własciwie to sie człowiek nie powinien zapozyczac.
    >Wynajac mieszkanie i miec swiety spokój :)
    >Tylko te ceny wynajmu u nas...

    Otoz to - wynajecie mieszkania to wcale nie byl swiety spokoj.

    >Ok. I?

    >Nic nowego. ale co tym chciałes pokazac?

    Ze takie czasy byly.
    A teraz wyobraz sobie, ze wynajmujesz mieszkanie za pol pensji.

    >Ok, ja to nawet jestem w stanie zrozumiec.
    >Ale nie jestem w stanie zrozumiec braku reakcji w pewnym momencie.

    W sensie - ze nie proponowali przewalutowania ?
    Byloby to pewnie podcinanie wlasnej galezi.

    No i nikt nie wiedzial czy to juz i jak daleko skoczy.

    >Czyli typowa piramida finansowa? Pierwsi zarabiaja? :)))

    Nie, skutek tego, ze zlotowka sie przez pare lat umacniala.
    To potem z duzej gorki spadla, ale wrocila na poczatek.

    >P.S. To ja czy twój czytnik tak kaszani cytaty?

    Mozliwe ze moj.

    J.