  • 21. Data: 2012-09-05 22:41:19
    Temat: Re: fiskus zainteresowal sie MoneyBackiem
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Maciek napisał(a) w wiadomości: ...
    >W dodatku to przychody z prowadzenia rachunków i wykonywania przelewów,
    >czyli działalności bankowej, której sobie ot tak, bez zezwolenia,
    >prowadzić nie wolno!

    A banki nawet ten proceder ułatwiają!. Np. niektóre rezygnują z opłaty za
    posiadanie tokena, jeżeli się go przyjamniej raz w miesiącu użyje do potwierdzenia
    przelewu zawnętrznego. A przecież przelew wychodzacy darmowy dla banku
    nie jest więc to jest podejrzane. To działanie w zmowie i w porozumieniu z klientem!
    :)

    Arek

  • 22. Data: 2012-09-05 23:19:10
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Arek" k28dal$sgu$...@n...news.atman.pl

> [...]
    > A przecież przelew wychodzacy darmowy dla banku nie jest
    > więc to jest podejrzane. To działanie w zmowie

    Czyli i wszyscy Polacy (poza Jarosławem Kaczyńskim)
    idą do cipy, i banki idą do likwidacji?... A że nie
    można zamknąć w więzieniach wszystkich ludzi, trzeba
    by jakąś amnestyją się podeprzeć/posłużyć...

    [bo zaraz by się zaczęło -- mamo, ja chcę celę przy
    oknie -- jak w pociągu... albo -- pryczę przy ścianie,
    nie na środku celi... potworzyłyby się kliki czy inne
    gangi, kumoterstwo by się rozpleniło jak robactwo, znów
    by pojawiły się listy społeczne, udawane ciąże oraz
    fikcyjne małżeństwa -- rodzin by nie rozdzielano...]

    I tak oto Plichta uszedłby ponownie karom...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 23. Data: 2012-09-05 23:46:30
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Zbynek Ltd." k288j6$nl4$...@n...news.atman.pl

    > Pisze Leszek do Leszka.

    Pisze Ene do Zbynka. Pisząc poprawkę zastanawiałem się,
    czy aby nie trzeba dodać, iż zwracam się do Ciebie...
    Uznałem, że jesteś dość mądry, aby domyślić się... IMO
    nie pomyliłem się, ale z jakiegoś powodu twierdzisz,
    iż rozmawiam tam sam ze sobą...

    -=-

    Zbynku... Zauważ, że:

    -- nie każdy z tej grupy ma samochód...
    (i nie o to chodzi, że oso ma skrzydła)

    -- problem zaczyna się tam, gdzie trzeba
    miesięcznie wydać debetówką 300 złotych
    prawdziwych, nie realowych, zwrotnych
    (niemal jak w baśni, gdzie trzeba było
    wydać w ciągu jakiegoś czasu ileś szmalu,
    aby dostać w nagrodę to, co się kupiło)

    -- kilka lat temu emocjonowaliśmy się
    dekowiśniami, a nawet połówkami tychże...
    (BZ WBK dawał 50 wiśni za kredytówkę,
    z której można było lać za 5 złotych;
    i dawał też oszczędne nagradzane 50
    wiśniami; Citi dawał 75 za dodatkową
    kredytówkę, mBank dawał 100 za kredytówkę;
    Sygma dawała ze 20...)

    Swoją drogą... Nigdzie tak szybko nie rosną zarobki,
    jak w ,,bankowości''. :) Nigdzie w Polsce, nie zaś
    w Chinach, gdzie jest najwięcej metali ziem rzadkich.

    Może i my zacznijmy szukać surowców pierwotnych -- obroty
    surowcami wtórnymi niby dają dobre efekty, ale jednak... ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

    Postscriptum: Banki mogłyby nam płacić za testowanie ich usług
    (testowanie i zgłaszanie wszelkich znalezionych
    błędów) oraz za nasze pomysły, które zostaną wykorzystane
    zyskownie. moglibyśmy (ale dopiero po zwycięstwie PIS)
    oswoić Jarosława Kaczyńskiego z bankami... Za to chyba
    byłaby nagroda większa niż jakiekolwiek inne, które
    otrzymaliśmy od banków... [wiem, marzyciel ze mnie...
    toż to my zwyciężymy, nie Kaczyński... ale co mi tam...
    pomarzyć nie mogę?... Kaczyński premierem, Giertych
    na tradycyjnym stryczku dynda po prawej stronie Tuska
    powieszonego na haku za poślednie Ziobro, mającego po
    swej lewej stronie Palikota -- też na zwykłej szubienicy...
    w pobliżu zadowolony Kaczyński razem z pijanym Karskim i Rewińskim...]

  • 24. Data: 2012-09-05 23:47:43
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" k28g3d$v2t$...@n...news.atman.pl

    > Czyli i wszyscy Polacy (poza Jarosławem Kaczyńskim)
    > idą do cipy, i banki idą do likwidacji?... A że nie

    + idą do ciupy, i banki idą do likwidacji?... A że nie

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 25. Data: 2012-09-06 00:31:18
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    napisał w wiadomości news:k28g3d$v2t$1@node2.news.atman.pl...

> [...]
    > można zamknąć w więzieniach wszystkich ludzi, trzeba
    > by jakąś amnestyją się podeprzeć/posłużyć...

    Nie, należy z Polski uczynić więzienie.
    A ja poproszę codziennie darmową michę za 4,85 jak dla tego słupa z Amber
    Gold.
    Aha, i darmowe mieszkanko pilnowane przez strażników. I żebym nie musiał do
    pracy już chodzić.
    Seks pod prysznicem juz niekoniecznie.

    Pozdrawiam
    Feromon

    PS. Banki jako nic nie wytwarzające pasożyty i lichwiarze do gazu.

  • 26. Data: 2012-09-06 07:34:35
    Od: SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com>

    W dniu 2012-09-06 00:31, Feromon pisze:

    > Nie, należy z Polski uczynić więzienie.
    > A ja poproszę codziennie darmową michę za 4,85 jak dla tego słupa z
    > Amber Gold.
    To już było, przez 45 lat. Dokładnie to. Więzienie, darmowa micha,
    wewnętrzna "waluta", mieszkanka poniekąd też prawie darmowe, przywileje
    dla klawiszy i kapusiów. Nawet dość długo się sprawdzało.

    > PS. Banki jako nic nie wytwarzające pasożyty i lichwiarze do gazu.

    Też było. To się nazywało "niebieskie ptaki". Była ustawa, że brak
    zatrudnienia jest przestępstwem.

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. SQLwiel.

  • 27. Data: 2012-09-10 11:27:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    /

    > Gotfryd na .prawo przywoływał przyczynę i skutek, nie będę pisał z głowy,
    > bo mógłbym przekręcić.

    Jestem :)

    Owo roszczenie "podatku od freeware" było oczywiście bezprawne.
    Bez względu na to którego podatku chciał US (dochodowego czy
    też VAT, zdaje się chodziło akurat o VAT, ale przyczyna
    błędu skarbówki byłaby ta sama i dla dochodowego).
    Niemniej było, a do tego spowodowało coś niebezpiecznego: przekonanie
    że we wszystkich przypadkach "podatku od darmowości" fiskus się
    myli. A to nie fiskus lecz Wysoki Sejm raczył był (za akceptacją
    senatu i prezydenta) opodatkować "darmowe świadczenia".
    Zrobił to tak jak zrobił, i to litera przepisu przesądza kiedy
    podatek sie należy a kiedy nie, a do tego jest jeszcze zwolnienie
    z podatku dla "rodziny" (I i II grupa "darowiznowa").

    NSA wyłożył zwięźle i przekonująco w czym US popełnił błąd: jak coś
    jest DLA WSZYSTKICH dostępne na tych samych warunkach, to mamy właśnie
    "cenę rynkową", więc wartość licencji na linuxa to 0 zł.
    I od tej kwoty należy liczyć podatek ;)
    To wcale nie jedyny przypadek, kiedy USowi się wydawało że ma
    dobry pomysł na opodatkowanie :>

    IMO, w przypadku dostępnego dla wszystkich "darmowego"
    świadczenia w postaci "darmowego" prowadzenia rachunku,
    obserwacja ewentualnej sprawy sądowej byłaby... ciekawa :)
    Problem leży w możliwości istnienia haka w odrębnym opodatkowaniu
    przychodów (a nie dochodów) z odsetek, co niektóre elementy
    "zasad ogólnych" może wyłączyć.
    To wyłączenie IMVHO powinno działać w obie strony - więc
    nawet w razie sporu, nie powinien to być problem klienta
    a banku (z wyjątkiem kont DG, wyłączonych z tej odrębności).

    Ale, w odróżnieniu od natychmiast pojawiających się argumentów
    ad absurdum w rodzaju "podatku od kanapek dla dzieci" (które
    są równie błędne i równie brakuje im podstawy prawnej, jak
    podatkowi od licencji na linuxa), trzeba o tym pamiętać:
    w ustawie o podatku dochodowym *jest* zapis o podatku od nieod-
    płatnych świadczeń.
    Bez dolnego limitu.
    Czyli od grosza również.

    pzdr, Gotfryd

  • 28. Data: 2012-09-10 11:32:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 4 Sep 2012, www2 wrote:

    > no ale oplate za karte mozna bedzie wykazac jako koszt uzyskania tego dochodu ? ;-)

    Nie, bo dla podatku od przychodów uzyskiwanych "drogą bankową" zapisano
    wyraźnie, że podatek jest od przychodu.
    Tak, "zwykła kradzież kosztów" :]

    Ale nie tylko - jak dla mnie, bzdurą wynikłą wyłącznie z zupełnego braku
    wyobraźni u osobników którzy sporo zarabiają i im się zupełnie nie mieści
    w głowie, że dla kogoś drobna praca to może być istotny element budżetu,
    jest ryczałtowe opodatkowanie zleceń i dzieł do 200 zł.
    Również bez możliwości odliczenia kosztów.

    pzdr, Gotfryd

  • 29. Data: 2012-09-11 06:04:53
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Gotfryd Smolik news" Pine.WNT.4.64.1209101127390.1776@quad

    ;-)

> [...]

    > jest ryczałtowe opodatkowanie zleceń i dzieł do 200 zł.
    > Również bez możliwości odliczenia kosztów.

    Jeśli sam sobie (na swoje konto lub na konto mego
    pracodawcy) wpłacę pieniądze na konto firmowe, to
    nie jest przychód czy nie jest?

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 30. Data: 2012-09-11 06:11:00
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" k2mdej$pbq$...@n...news.atman.pl

    > Jeśli sam sobie (na swoje konto lub na konto mego
    > pracodawcy) wpłacę pieniądze na konto firmowe, to
    > nie jest przychód czy nie jest?

    > nie jest przychód czy nie jest?
    + jest przychód czy nie jest?