    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Fri, 14 Sep 2012 12:24:00 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: fiskus zainteresowal sie MoneyBackiem

    On Tue, 11 Sep 2012, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > Jeśli sam sobie (na swoje konto lub na konto mego
    > pracodawcy) wpłacę pieniądze na konto firmowe, to
    > nie jest przychód czy nie jest?

    Brak powiązania.
    Sama wpłata nie dowodzi niczego.
    Powiązanie z przychodem trzeba dopiero wykazać.
    Jest trochę wyroków, od SN (z czasów kiedy stanowił organ
    kasacyjno-nadzorczy nad sądami administracyjnymi) do
    NSA, które wprost wyrażają tezę iż podatek jest "od
    czegoś" i skarbówka nie może sama wywodzić należności
    opodatkowania, lecz musi wskazać zdarzenie które
    opodatkowuje.
    Wpłata pieniędzy nie stanowi podstawy opodatkowania,
    więc najpierw skarbówka wezwie Cię do wskazania jakiego
    tytułu ta wpłata.
    Jak powiesz że "za nic", to wcale nie będzie przychód
    ale darowizna :P (co faktu istnienia podatku nie znika,
    ale to inny podatek)
    Jak powiesz że "nie powiem", to łupną Ci 75% podatku
    od niezidentyfikowanych źródeł, *chyba*, że sami
    dokopią się za co te pieniądze.
    Jak powiesz że "zaliczka", to spytają za co, a stosowny
    flejm w kwestii nierozróżniania zaliczki na wydatki
    od zaliczki na wynagrodzenie prowadziłem już kiedyś
    na .prawo i tamże odsyłam.
    Jak powiesz że "dotacja na prowadzenie strony" to
    łupną "nieodpłatnym świadczeniem" (i tym razem jest
    to przychód, w odróżnieniu od darowizny).
    I tak dalej.
    Na deser, przychód wcale nie musi się wiązać z wpłatą,
    jako że miejscami opodatkowaniu podlega przychód
    *należny* (a nie przychód otrzymany).
    Raz jeszcze - *sama* wpłata nie stanowi podstawy
    do określenia przychodu ani opodatkowania.
    Stanowi jedynie podstawę do kłopotów ze skarbówką ;)

    pzdr, Gotfryd