    From: Olgierd <n...@r...org>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: egzekucja z rachunku ;-)
    Date: Mon, 3 Nov 2008 19:15:50 +0000 (UTC)

    Dnia Mon, 03 Nov 2008 16:48:18 +0100, RobertS napisał(a):

    > art. 56 pkt 1 PB
    >
    > Środki pieniężne na rachunkach oszczędnościowych jednej osoby,
    > niezależnie od liczby zawartych umów, wolne są od zajęcia na podstawie
    > sądowego lub administracyjnego tytułu wykonawczego do wysokości
    > trzykrotnego

    Nie wiem skąd masz treść prawa bankowego, ale u mnie jest to art. 54 ust.
    1: "Środki pieniężne znajdujące się na rachunkach oszczędnościowych,
    rachunkach oszczędnościowo-rozliczeniowych oraz na rachunkach terminowych
    lokat oszczędnościowych jednej osoby, niezależnie od liczby zawartych
    umów, są wolne od zajęcia na podstawie sądowego lub administracyjnego
    tytułu wykonawczego do wysokości trzykrotnego przeciętnego miesięcznego
    wynagrodzenia(...)".

    Ale ogólnie fakt, jeśli kasa jest na jednym z takich rachunków, to organ
    powinien o tym powiadomić dłużnika, a jemu wolno dysponować ową sumą.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl