    From: "WOJSAL" <w...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: e-banki zabezpieczenia
    Date: Thu, 6 Mar 2003 16:14:11 +0100

    Użytkownik "Bartol Partol" <b...@p...c> napisał w wiadomości
    news:b47iuk$3oe$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik WOJSAL napisał:
    > >

    > Jedno i drugie.

    > Moglbys to rozwinac? Najlepiej podaj przyklad gdzie i jak to dziala.
    > Hipotetyczne rozwiazania raczej mnie nie interesuja.

    Idea bezpiecznej transakcji: odblokowujesz swoje pieniadze
    wylacznie na kwote transakcji i tylko w danej chwili.
    Czyli mozna placic karta pod warunkiem ze autoryzujesz
    ja (Ty a nie Twoj bank) jednorazowym kodem.

    > I klientowi. Nawet bardziej niz wlamywaczowi.

    Nie.
    Wlamywacz nic nie wie o Twoich filtrach, a Ty wiesz.

    > Nie wyobrazam sobie filtrow na IP, bo coraz czesciej komputer jest
    > widoczny pod jednym z IP wystawianych na zewnatrz przez ISP, wiec gdy
    > potencjalny wlamywacz skorzysta z tego samego ISP, to sie nie
    > odfiltruje. Dodatkowo ISP moze wystawiac grupe adresow i wtedy kiszka,
    > bo raz bank Cie rozpozna, raz nie. Za duzo problemow i zamieszania.

    Nie twierdze ze jest to doskonale. Traktuje to jako
    kolejny element utrudniajacy zycie wlamywaczowi. Podajesz
    dowolna pule IP z ktorych mozna sie logowac, czy dokonywac
    transakcji (bardziej chodzi o to drugie). Jesli wlamywacz
    ma Twoj IP - wtedy to zabezpieczenie nic nie daje.
    A jesli nie ma Twojego dopuszczalnego IP - to ma problem.
    I nie wie dlaczego - co istotne.

    > A co do czasu. Masz na mysli ustawienie, ze zawsze loguje sie mniedzy 8
    > i 9, a poza tym czasem bank nie pozwala na logowanie? To ja juz chyba
    > wole chodzic do oddzialu. ;-)

    Rzecz gustu.
    Przeciez Ty ustawiasz filtr czasowy tak jak Tobie pasuje.
    Ja np. zablokowalbym godziny nocne oraz te w ktorych nie planuje
    robic transakcji. Ale to rzecz indywidulana oczywiscie.

    WOJSAL (Wojciech Sałata)