  • 21. Data: 2005-12-13 21:31:01
    Temat: Re: e-Pakiet w FortisBanku
    Od: Przemek <c...@p...pf.pl>

    janke napisał(a):
    > o fortisie:

    > a długo czekasz już? bo ja tydzień, i wciąż mam nadzieję, że dostanę
    > odpowiedź
    >
    > janke
    Ja jak pisywałem do nich przed założeniem konta (teraz jak co korzystam
    z poczty wewnętrznej) otrzymywałem odpowiedź następnego dnia.

    Czasami zdażają się takie sytuacje, że wysyłane są odpowiedzi, ale nie
    dochodzą do adresata. Jest to zależne od tego jak odpisują na maila (za
    pomocą jakiego programu) i od portalu na którym ma się konto mailowe.
    Np. są problemy, żeby Samsung odpisał na konto na wp.pl.

    Pozdrawiam
    Przemek

  • 22. Data: 2005-12-14 07:16:42
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Sat, 10 Dec 2005 22:27:13 +0100, tomek.k napisał(a):
    > w <news:dnff6u$e3e$1@nemesis.news.tpi.pl>

    > Pod linuksem nie sprawdzalem, ale pod windowsowym firefoxem chodzi
    > normalnie (kiedys gdzies czytalem ze sa problemy, u mnie jest ok)

    To ja potwierdzam, że pod linuxem nie chodzi. Tzn. "chodzi", ale w tak
    żałośnie małym zakresie że to nic nie warte - dla większości operacji trzeba
    mieć windows. Ot, skutek pisania oprogramowania przez ignorantów bo błędy są
    typowe i bardzo proste do poprawienia...

    > Tez nie sprawdzalem

    Ja potwierdzam. Aczkolwiek, jak miałem do dyspozycji oprócz fortisowego VE
    tylko zdzierczą VE BPH (12PLN minimalnej prowizji!!!) to i tak mi się
    opłacało, bo mogłem wypłacać mniejsze kwoty.

    > To prawda, wiec nie da sie zalogowac do banku z obcego komputera, chyba
    > ze masz ze soba ten certyfikat i go zainstalujesz

    Dokładniej to jest tak:
    - żeby w ogóle wejść na stronę logowania trzeba mieć swój podpisany
    certyfikat
    - żeby dokonać jakiegokolwiek przelewu, trzeba mieć przy sobie klucz
    prywatny. Kiedyś było to głupio rozwiązane że jedyną dopuszczalną
    lokalizacją było "A:\" co powodowało sporo problemów - ale teraz podobno
    można już trzymać gdziekolwiek.

    > Wady:
    > - brak mozliwosci wydrukowania potwierdzenia operacji (takiego jak w
    > inteligo / mbanku, bez podpisu) - trzeba isc do oddzialu, nie wiem czy
    > za wydrukowanie potwierdzenia w oddziale pobieraja jakas oplate czy nie

    Po pierwsze to takie potwierdzenie operacji bez podpisu nic nie znaczy - czy
    raczej znaczy tyle samo co wydrukowanie zrzutu ekranu po dokonaniu
    przelewu... Twardogłowi i tak nie uznają tego za dowód wpłaty.

    Jak miałem w Fortisie konto to za potwierdzenie trzeba było zapłacić bodajże
    4,00 PLN - zresztą był to powód dla którego "ryzykowne" przelewy robiłem
    właśnie z Fortisa, bo BPH w owych czasach teoretycznie w ogóle nie oferował
    możliwości wydrukowania potwierdzenia z pieczątką przy dokonaniu przelewu
    przez sez@m.

    > - dziwny sposob zlecania przelewow - najpierw trzeba dodac odbiorce do
    > kontrahentow a dopiero potem zlecic przelew wybierajac kontrahenta z
    > listy (bez sensu jezeli przelew wykonujesz tylko 1 raz i nie bedziesz
    > go powtarzal) - mozna sobie to przetestowac w wersji demo systemu
    > transakcyjnego

    To była jedna z bardziej wkurzających cech :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 23. Data: 2005-12-14 14:24:02
    Od: "tomek.k" <p...@...sygnaturce.nz>

    w <news:slrndpvi2k.4co.joshua@pingwin.ani>
    Jacek Osiecki napisal(a):

> [...]
    > dopuszczalną lokalizacją było "A:\" co powodowało sporo
    > problemów - ale teraz podobno można już trzymać gdziekolwiek.

    Na pewno mozna trzymac gdziekolwkiek, na codzien korzystam z komputera
    w ktorym w ogole nie ma stacji dyskietek ;)
    Aczkolwiek dostep do komputera z FDD jest konieczny przynajmniej na
    poczatku - certyfikat z banku dostaje sie na dyskietce (przy otwieraniu
    konta) i trzeba go jakos na swoj komputer skopiowac.

> [...]
    > znaczy - czy raczej znaczy tyle samo co wydrukowanie zrzutu ekranu
    > po dokonaniu przelewu... Twardogłowi i tak nie uznają tego za

    Wiem ze nic nie warte, ale czasem mozna kogos przekonac ze ten wydruk
    to jednak JEST 'pelnowartosciowe' potwierdzenie przelewu :)
    Nie zdarzylo mi sie jeszcze trafic na kogos kto do konca upieralby sie
    przy potwierdzeniu z podpisem i pieczatka.

    --
    Pozdrawiam, Tomek
    email: tomek (at) krakow.home.pl

  • 24. Data: 2005-12-14 22:12:49
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Michał 'Amra' Macierzyński"
    > Maile, jak maile. Obiecywali, ze beda dawac VC do e-Pakietu pare lat
    > temu. I co? I gucio!!! ;)

    teraz daja KK - jak masz jeszcze e-pakiet to możesz o nią wystapic
    (50% taniej)
    *** Blad ***