    From: Karol S <k...@z...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: dwa mieszkania, zakup działki, budowa domu
    Date: Tue, 13 Mar 2007 09:10:35 +0100

    detektyw wrote:

    > Z żoną spłacamy kredyt hipoteczny w wysokości ca 120.000 zł za 3-pokojowe
    > mieszkanie.
    > Posiadamy jeszcze inne mieszkanie - kawalerkę. (Obie nieruchomości są
    > zabezpieczeniem spłaty posiadanego kredytu). Z tego co się orientowałem, na
    > chwilę obecną, kawalerka jest warta ok. 110.000 zł, natomiast 3-pokojowe
    > mieszkanie ok. 230.000 zł. (ceny z Łodzi za gratka.pl)

    No to jeszcze trochę i można będzie "zwolnić" hipotekę dużego mieszkania
    i zabezpieczać kredyt tylko kawalerką. A dużego mieszkania użyć jako
    zabezpieczenie innego kredytu.

    > - czy żadnego nie sprzedawać, oba próbować wynajmować (kawalerkę jeszcze
    > rozumiem wynajmować, ale cięzko mi wyobrazić, kto chciałby wynajmować 3-
    > pokojowe mieszkanie) i wziąc kredyt na działkę i budowę domu?

    Tak by chyba było najkorzystniej, bo macie wtedy dużo możliwości
    zabezpieczenia kredytu. Pod warunkiem że macie odpowiednio dużą zdolność
    kredytową. 3-pokojowe mieszkanie chętnie wynajmą studenci (kilku naraz).

    > Czy moje założenia nie są zbyt optymistyczne? Proszę o wszelkie porady
    > dotyczące zdolności bądź braku zdolności kredytowej.

    Sytuacja jest trochę skomplikowana, więc najlepiej przejdź się po paru
    bankach i zapytaj.

    Karol