    From: RobertS <b...@x...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: dobicie frankowców
    Date: Mon, 19 Jan 2015 00:03:06 +0100
    <s...@p...org> <m99jfp$nfb$1@node2.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <8...@a...kjonca>
    <X...@1...0.0.1>
    <m9bphk$iak$1@speranza.aioe.org>
    <X...@1...0.0.1>
    <m9c0qp$951$1@speranza.aioe.org>
    <X...@1...0.0.1>
    <m9d9iu$3ej$1@speranza.aioe.org>
    <X...@1...0.0.1>
    <m9efvg$ua4$1@node1.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <m9epiv$96c$1@node1.news.atman.pl> <m9gvb3$hna$1@node1.news.atman.pl>
    <m9h7qk$iel$2@sunflower.man.poznan.pl> <m9h8fq$ecc$1@node2.news.atman.pl>
    <m9h8k3$iel$4@sunflower.man.poznan.pl> <m9h922$f04$2@node2.news.atman.pl>
    <m9h9l3$iel$5@sunflower.man.poznan.pl> <m9hae6$u51$1@node1.news.atman.pl>
    <m9hc5a$iel$12@sunflower.man.poznan.pl>
    <m9hcu0$j5c$1@node2.news.atman.pl>

    > Podstawowe. Kowalski sprawdzi ile mu zostaje z pensji i będzie wiedział
    > czy nadal chce dać 131.000zł za to, by mieć kulę u szyi.
    > Jeśli sugerujesz, że ta kwota nie ma znaczenia to może mi przelejesz?
    > Może być w miesięcznych ratach przez 30 lat...

    a ile tenże Kowalski zarobi przez te 30 lat? skoro odsetki go przerażają
    (symulację dostaje PRZED podpisaniem umowy) to niech nie pożycza, kto go
    zmusza?
    może wynajmować mieszkanie? czy jak straci pracę/dochód to nie będzie
    musiał za nie płacić?

    > Wystarczy rozwód, zmiana miejsca pracy, chęć zamiany tego mieszkania -
    > pojawi się gigantyczny problem. Do rozwiązania - wystarczy znowu ponieść
    > ekstremalne koszty.

    ryzyko, sytuacje życiowe, kto to może przewidzieć? a jak weźmie kredyt w
    PLN i wartość nieruchomości spadnie (tak się w ostatnich latach stało)
    to co dalej?
    a jak stopy procentowe wzrosną do jakiegoś absurdalnego poziomu to co wtedy?

    > Powiedzmy sobie szczerze - bank na kredycie CHF zarobił. Dał 200 tys., a
    > chce teraz 450 tys. Już pomijam odsetki. Zastosował CHF, bo przy 2zł
    > ryzyko spadku kursu, gdzie bank byłby stratny było małe. O ile mógł
    > spaść kurs? 10gr? może złotówka? W końcu za darmo nie będą rozdawać
    > franków. Za to przeciwny kurs, wzrostowy... dawał o wiele większe
    > szanse. I tak się stało. Frank zdrożał o 2,50zł, chociaż gdyby nawet go
    > za darmo rozdawali to nie miał szans spaść tak w drugą stronę. Szkoda,
    > że sobie za odnośnik nie wzięli GBP, gdy dochodził do 7zł ;-) Ciekawe
> [...]
    bank pożyczył komuś 100.000 CHF i tyle (+ odsetki) ten ktoś ma teraz
    oddać, kwota w CHF się nie zmieniła...

    kredyty w GBP i innych walutach również były (i nawet są) udzielane?
    dlaczego ten ktoś wziął nie wziął w GBP? czy ktoś mu zabronił?

    nawet w jenach japońskich kredyty były udzielane, byli tacy co się
    decydowali...

    teraz możesz dostać kredyt w SEK i NOK i ludzie biorą (właśnie procesuję
    taki wniosek), skąd wiadomo jak długo będą w tych walutach zarabiać?

    ps
    koniec pisania na dzisiaj, reflekcję mam taką, że kredyty na dłużej niż
    rok powinny być zupełnie zabronione, a jeżeli ktoś sie zdecyduje to
    TYLKO w PLN i TYLKO ze stałą ratą w całym okresie kredytowania, żeby go
    nikt i niczym nie zaskoczył

    do tego oczywiście ubezpieczenie na życie, utratę pracy i wszystkie inne
    ryzyka

    pozdrawiam wszystkich ;-)

    RobertS