    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: dobicie frankowców
    Date: Fri, 16 Jan 2015 01:46:19 +0100

    "Borys Pogoreło" c5awdqg45cyz$.61vrfkrr1aj4$....@4...net

    > Czemu miałyby? Ta sytuacja dotyczy osób, które kredyt i mieszkanie już
    > mają. Walutowego już praktycznie nie dostaniesz, więc nie nakręci to
    > popytu. Wręcz może wpłynąć na spadek cen, jeśli niektóre nieruchomości
    > trafią na rynek w wyniku licytacji komorniczych.

    () Jeśli mieszkania zostaną przejęte przez banki i rzucone
    od razu na sprzedaż -- zapewne stanieją.
    () Jeśli zaś wzrost kursu franka ostudzi zapały kolejnych
    kredytobiorców frankowych -- cena zakupu pójdzie w górę.

    Mnie zaś chodziło o to, że mieszkania drożej nabyte będą drożej
    wyceniane na zasadzie: ,,drogo przyszło -- drogo poszło''. Ale
    być może mieszkania frankowców rozpłyną się w mieszkaniowej
    masie tak, że ,,zaciskanie zębów'' niewiele pomoże.

    Mnie chodziło tylko o to, że ludzie potrafią nie docenić tanio nabytego dobra.
    (zaś drogo nabyte -- będą przeceniali, czyli wyceniali zbyt wysoko)
    Jasną jest rzeczą, że o cenie zadecyduje rynek. ;)
    Ale na ten rynek woływ będą mieli także frankowcy, którzy
    niechętnie spuszczać będą cenę w czasie sprzedaży.

    Zauważ, że piszę o zwyżce ceny przed roztrząsaniem okoloupadłościowym.
    Założyłem, że frankowcy nie zbankrutują i za kilkanaście (czy
    kilkadziesiąt) lat będą niechętnie spuszczali z tonu.

    -=-

    Zakładając bankrutowanie powszechne, należy uznać spadek cen za prawdopodobny.

    Co gorsza -- złym bankom opłaca się obniżanie cen nakręcające spiralę bankructw...
    Banki (złe) mogą dążyć do masowego bankrutowania i mogą przeczekać z rzucaniem
    części mieszkań do czasu minięcia paniki... Coś jak rezerwa walutowa.

    -=-

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Potwor-z-Jekyll-Isla
    nd-czyli-sto-lat-Rezerwy-Federalnej-3017157.html

    Thomas Jefferson -- jeden z Ojców Założycieli USA -- powiedział:
    ,,Jeśli naród amerykański kiedykolwiek pozwoli, by prywatne banki
    przejęły kontrolę nad emisją pieniądza, to banki i rozwinięte wokół
    nich korporacje pozbawią ludzi ich własności, aż nasze dzieci obudzą
    się bezdomne na kontynencie podbitym przez ich ojców''.

    IMO nie ma konieczności ,,prywatyzowania''.
    IMO ponad wszelką wątpliwość kursowanie walut
    jest obecnie ustalane nie przez rynek, ale za
    pomocą decyzji urzędniczych.

    -=-

    Pisząc o wzroście cen mieszkań, nie zakładałem jeszcze
    masowego bankrutowania. Teraz także uważam takie masowe
    bankrutowanie za nieprawdopodobne. IMO raczej frankowcy
    zrezygnują z kolejnego Samsunga Galaxy SL ;) niż z mieszkania.

    Ale być może głęboko tkwię w błędzie.

    -=-

    Temat drażliwy. Można zaliczyć ;) po obliczu...
    Aby było jasne -- nie ja ustalam te kursy.
    Ja jedynie zauważyłem niedawno, iż pln dryfuje
    bezładnie pomiędzy regularnie kursującymi walutami...
    Pojmuję, że moim ,,apelem'' można było podetrzeć pupę,
    ale przypominam -- nie ja trzymam rękę na regulacyjnych
    pokrętŁach...

    IMO jest wojna (a nawet dwie) i jest czysta chciwość ludzka.
    Do tego jest okazja...

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'