  • Data: 2015-01-15 16:31:18
    Temat: Re: dobicie frankowców
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "S" m98kne$kkl$...@n...news.atman.pl

    > Podobno to Rosja ma problem ze swoją walutą ;-)

    Ogromne. ;) Ropę i gaz Rosjanie sprzedają za dolary (bez względu
    na kurs dolara) a budżetówce płacą rublami, których nagle przybyło. :)
    Rosja miała rok temu pół biliona dolarów rezerwy, z czego chyba
    75 miliardów sprzedała, aby ,,ratować'' kurs rubla.

    Komu na rękę wysoki kurs dolara? Temu, kto ma rezerwy w dolarach,
    czy temu, kto ma długi w dolarach? USA niby mają długi w dolarach,
    ale mają tez drukarnie i rolki papieru do zadrukowania. :) [papier
    zapewne mają z drzew kanadyjskich -- stąd wysoka cena produktu
    finalnego]

    -=-

    Ale są i pozytywne strony. Dlaczego franek poszedł w górę?
    Dlatego, że tak naprawdę euro idzie w dół a Szwajcarzy
    właśnie uwolnili kurs franka względem euro.

    Co w tym pozytywnego? Im niższy kurs euro, tym lepszy przelicznik
    plnów na euro. Litwini weszli niedawno do euro (Tusk ich powitał)
    i zanim weszli, mieli kurs zblokowany z euro -- dobrze myślę? Ale
    Polska waluta na razie nie jest połączona na sztywno z euro,
    dlatego spadek wartości euro (ogólny) jest dla Polaków korzystny
    a za spadanie euro chyba możemy ,,winić'' gorącokrwistych
    Greków. :) [ukrywających się pod nazwą Polbank?]

    -=-

    IMO wkrótce czas na wprowadzanie Polski do euro, czyli na zblokowanie
    kursowania. Dobrze myślę? Wiem, że jest nadal zbyt duży deficyt, ale
    rząd robi co może:

    () podnosi składkę zdrowotną z obu ;) stron
    () wprowadza składki ZUS za umowy o dzieło (dobrze myślę?)
    () podnosi płacę minimalną (czyli podstawę do obliczania
    należności podatników wobec Fiskusa)
    () ogranicza podwyżki płac dla budżetówki
    () gasi zapał wojenny w najbiedniejszych (podnosząc
    najniższe uposażenie aż ;) o 36 pln)
    () sprowadza tanich górników z Donbasu (w miejsce strajkujących)

    -=-

    BTW ceny ropy -- IMO cena ropy naftowej [wczoraj chyba było 47 dolców
    za beczułkę, czy baryłkę] pójdzie w górę dopiero po zakończeniu wojny
    z IS. A że paliwo na co dzień jest piekielnie drogie -- prości ludzie
    (nie Sikorski i jemu podobni z kilometrówkami na sumieniu) niemal na
    całym świcie chyba błogosławią tej wojnie i proszą Boga o to, żeby ta
    wojna nigdy nie wygasła... I raczej nie warto liczyć na szybki finał
    tej (czy innej muzułmańsko-chrześcijańskiej wojny) -- biorąc pod uwagę
    sytuację we Francji i w Niemczech oraz bierność (chyba zrozumiałą) Rosji. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'