  • Data: 2015-01-15 13:42:12
    Temat: Re: dobicie frankowców
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2015-01-15, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > Ale swoja droga do jestem ciekaw porownania dwoch kredytow
    > hipotecznych, w CHF i w PLN, zawartych w 2007 czy 2004r.
    > Ile wynosily raty w zlotowkach przez te kolejne lata, ile teraz
    > wynosza, ile kapitalu juz splacono.
    > Bo wbrew protestom ciagle mi sie wydaje, ze to nie byl zly wybor - o
    > ile ktos zniesie wyzsze raty i nie bedzie musial nagle doplacac lub
    > ubezpieczac utraty wartosci nieruchomosci.

    Wiesz, pikuś z tym. Problem, gdy kogoś nie stać na spłatę.
    Raz, że ma "do spłaty" w PLN dużo więcej niż wynosi wartość nieruchomości,
    dwa że w momencie faktycznych problemów banki w pewnym momencie przewalutowują
    zobowiązanie na PLN. Po kursie bieżącym.

    A z PLN teraz jest bardzo ciekawie. W perspektywie 10 lat pewnie przyjmiemy
    w końcu te EUR, a teraz już i tak mamy niskie stopy, więc długofalowo
    patrząc, to PLN się raczej długo nie będzie opłacało nadpłacać.
    O ile w ogóle.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl