  • 31. Data: 2002-07-16 13:45:35
    Temat: Re: czy wam tez chodzi mBank jak krew z nosa?
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Tue, Jul 16, 2002 at 04:40:48AM +0300, Mscislaw wrote:

    > po ty udowodnili ze plotki ze ich (tj. mBanku) system jest nieskalowalny sa
    > bezpodstawne.

    Najwazniejsze jest nie to czy system _moze_ byc nieskalowalny, ale jak
    dziala.

    Ponoc Polska miala kiedys doskonaly KK, tylko ze to bylo wszystko co
    bylo doskonale.

    > dla ulatwienia podam, ze niektore banki to opublikowaly...

    Co jeszcze nic nie znaczy. Gazeta to jeszcze nie bank ;-)

    > tak, ale kanal internetowy to jest to wiekszosc ludzi najczesciej (lub 100%
    > tak jak ja) uzywa.

    A, nieprawda. Klient uzywa miedzymordzia do systemu bankowego. Jak
    padnie kanal internetowy to nie znaczy to ze bank nie dziala.

    --

    --w

  • 32. Data: 2002-07-16 13:47:07
    Od: "hosi" <h...@u...ten.napis.hot.pl>

    Użytkownik "Mscislaw" <M...@n...com> napisał:

    > a widze ze hosi to kolejny fanatyk mBankowy (mBank najlepszy, wszystko
    inne
    > to buraki).

    Wcale nie!
    Oprócz oknta w mBanku mam jeszcze w kilku innych bankach.
    Akutat w moim przypadku o wyborze banku decyduje
    funkcjonalność, opłaty i %.
    Jeśli mBank przesadzi z % czy opłatami to tak szybko
    z niego zrezygnyję jak się na niego zdecydowałem.

    hosi

  • 33. Data: 2002-07-16 14:08:59
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Tue, Jul 16, 2002 at 04:53:18AM +0300, Mscislaw wrote:

    > patrz:
    > http://www.amg.net.pl/clients/finanse/index.xml?/lan
    g=PL/500316-179076-86567

    > czyli firma Amg.net.pl zrobila oprogramowanie do mBank-u tylko z dziwnych
    > powodow NIE PODAJE na jakiej platformie je zrobila - choc podaje w czym
    > zrobila dla innych klientow.

    Zeby podac taka informacje musi dostac __zgode__ drugiej strony.

    Informacje n/t takiego kontraktu sa sprawa poufna i _nikt_ nie ma
    obowiazku udzialac na ten temat odpowiedzi.

    Nawet co do zusu sprawy nie sa jasne, a tutaj akurat powinny.

    > there is no scalibility in mBank

    There is no brain?

    --

    --w

  • 34. Data: 2002-07-16 14:09:41
    Od: simon <s...@p...onet.pl>

    Mscislaw znowu nadaje:

> [...]
    > dziwnych powodow NIE PODAJE na jakiej platformie je zrobila - choc
    > podaje w czym zrobila dla innych klientow.

    Nie bardzo wiem, co takiego wypatrzyłeś na tej stronie, Sherlocku, ale to
    na pewno spisek cyklistów. W tej sprawie skontaktuj się z Expertem.

    --
    ( ||\/|/\|\| ...http://republika.pl/simsimon.........
    sim)|| |\/| | .........//szymon.jankowski.........

  • 35. Data: 2002-07-16 14:14:08
    Od: "Rafal M" <m...@p...gazeta.pl>

    > A mi cały czas chodzi jak burza.

    U mnie po tym updatcie wszytsko chodzi doslownie cudownie, jak by stronka
    byla w LANie :)

    Provider: ProFuturo

  • 36. Data: 2002-07-16 14:14:51
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Tue, Jul 16, 2002 at 05:11:22AM +0300, Mscislaw wrote:

    > wlasnie: widocznie mBank MA POWODY BY UKRYWAC TE INFORMACJE na jakiej
    > platformie ich system informatyczny jest oparty - widocznie jest
    > przestarzaly i nieskalowalny.

    Wytlumacz mi najpierw dlaczego ma te informacje udostepniac?

    I nie argumentuj ze niektore banki tak zorbily, bo kilku zabojcow
    seryjnych jest wciaz w najlepszej wenie tworczej, co jeszcze nei
    znaczy ze wszyscy mamy isc w ich slady.

    --

    --w

  • 37. Data: 2002-07-16 14:27:32
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Tue, Jul 16, 2002 at 05:20:31AM +0300, Mscislaw wrote:

    > dlatego zeby klienci byli spokojni ze oprogramowanie ich banku jest
    > skalowalne i zrobione porzadnie - tak ze jakies kwiatki nie beda wyskakiwac
    > nawet przy tylko nieco wiekszym obciazeniu.

    No to zes mnie rozsmieszyl.

    Bo niby jak porownasz skalowalnosc IBM i jakiegos oracla? I __kto__ ma
    to porownywac? Ty?

    > jakbys sie uprzec to mozna e-bank zrobic na PHP ale zwykle banki robia to na
    > czym innym, zwykle nie na golym ASP...

    Wybacz mi, ale asp nie implikuje tego co w srodku siedzi.

    ASP to smiec. Ale .net tez.

    --

    --w

  • 38. Data: 2002-07-16 14:46:23
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___wytnijto___bankier.pl>

    "Mscislaw" <M...@n...com> wrote in message
    > wiec albo podaj cos wiecej albo zamilcz bo na razie fakty mowia za siebie:
    > mBank uzywa sie superwolno - 3 przelewy w 1 godzine? co to jest? to jest
    > powolne nieskalowalne ASP.

    Tia, zaraz Ci wyślę dokumentację systemu mBanku :-))))) Idź mnie denerwuj,
    bo właśnie ktoś mi przygrzmocił w auto na parkingu i mi humor przeszedł
    :-(((

    K. Kowalski

  • 39. Data: 2002-07-16 14:46:57
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___wytnijto___bankier.pl>

    > nieprawda, to JEST na temat. ja sie przy wyborze banku kieruje m.in. tym
    > jaka technologia jest wykonane oprogramowanie tak ze wiem jak to dziala i
    ze
    > moge na tym polegac...
    >
    > a widze ze hosi to kolejny fanatyk mBankowy (mBank najlepszy, wszystko
    inne
    > to buraki).

    Ale czy Ty wiesz co to jest WEBSERVER?

    K. Kowalski

  • 40. Data: 2002-07-16 14:51:06
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___wytnijto___bankier.pl>

    > no to niech przemowi i powie dokladnie na jakim software zrobiony jest
    > mBank!
    > bo jesli niepowie to podtrzymuje moje twierdzenie: amatorszczyzna w
    > przestarzalym, nieskalowalnym ASP.

    Więc przemawiam odpowiedzialnie, że system mBanku jest skalowalny i to
    bardzo. Gdzie pracujesz? W jakiejś firmie handlowej? Prześlij mi marże jakie
    stosujecie na produkty ;-)))

    K. Kowalski