  • 41. Data: 2002-07-16 14:52:33
    Temat: Re: czy wam tez chodzi mBank jak krew z nosa?
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___wytnijto___bankier.pl>

    "Mscislaw" <M...@n...com> wrote in message
    news:ah18i0$ciq$1@phys-news1.kolumbus.fi...
    > czyli firma Amg.net.pl zrobila oprogramowanie do mBank-u tylko z dziwnych
    > powodow NIE PODAJE na jakiej platformie je zrobila - choc podaje w czym
    > zrobila dla innych klientow.

    No to było dobre :-))) Nawet się uśmiałem :-)

    K. Kowalski

  • 42. Data: 2002-07-16 14:53:07
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___wytnijto___bankier.pl>

    > wlasnie: widocznie mBank MA POWODY BY UKRYWAC TE INFORMACJE na jakiej
    > platformie ich system informatyczny jest oparty - widocznie jest
    > przestarzaly i nieskalowalny.

    Nie ma to jak chwalić się Zorbą ;-)))

    K. Kowalski

  • 43. Data: 2002-07-16 14:58:07
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___wytnijto___bankier.pl>

    > jakbys sie uprzec to mozna e-bank zrobic na PHP ale zwykle banki robia to
    na
    > czym innym, zwykle nie na golym ASP...

    Na PHP powiadasz - a bazę danych robić czy nie? Można oczywiście nie robić i
    trzymać wszystko w plikach. Chociaż dobry bank powienien zaszaleć i działać
    na MySQLu. Taki Peako to chyba nawet na PostgreSQL mógłby chodzić. No fakt,
    ale można też na samym PHP. Dlatego banki wirtualne mają niższe koszty, bo
    bazy są wirtualne (w RAMie). Tylko trzeba bardzo uważać, żeby nikt nie
    wyciągnął zasilania. Słyszałem też, że banki spółdzielcze poszły jeszcze
    dalej w przerzucaniu kosztów na klientów i mają system bankowy rozproszony
    oparty o JavaScript. Trzeba tylko bardzo uważać aby przynajmniej jeden
    klient był zawsze zalogowany do banku i żeby podtrzymywał informacje
    systemowe w swojej przeglądarce.

    K. Kowalski

  • 44. Data: 2002-07-16 15:10:18
    Od: "Marcin I." <b...@a...pl>

    Tajemniczy(a) "BigDario" <b...@g...pl> wystukał(a) na klawiaturze parę
    literek w wiadomości news:ah0j64$m2d$1@news.tpi.pl...
    > mi tak już od kilkunastu dni....

    Nie widze roznicy, chodzi tak jak chodzilo.

  • 45. Data: 2002-07-16 15:23:46
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Tue, Jul 16, 2002 at 05:45:56AM +0300, Mscislaw wrote:

    > ale to nieistotne. zobaczymy jak dlugo jeszcze mBank wytrzyma bez oplat i z
    > tak wysokim oprocentowaniem (czy go koszty nie zjedza)....

    Czyli - dajcie mi bank, a paragraf na nigo sie zawsze znajdzie? Nie
    skalowalnoscia go to chociaz oplatami?

    --

    --w

  • 46. Data: 2002-07-16 15:39:35
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___wytnijto___bankier.pl>

    "Marcin I." <b...@a...pl> wrote in message news:3d3437c9@news.vogel.pl...
    > Tajemniczy(a) "BigDario" <b...@g...pl> wystukał(a) na klawiaturze parę
    > literek w wiadomości news:ah0j64$m2d$1@news.tpi.pl...
    >
    > Nie widze roznicy, chodzi tak jak chodzilo.

    83% procent Pań w Gdańsku nie widzie różnicy!

    MSPANC ;-)
    K. Kowalski

  • 47. Data: 2002-07-16 19:40:41
    Od: "Marcin I." <b...@a...pl>

    Tajemniczy(a) "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___wytnijto___bankier.pl>

    > 83% procent Pań w Gdańsku nie widzie różnicy!

    A ja nie jestem pania :P

    No coz Gdansk to duze miasto i ma lepiej zorganizowana strukture
    internetowa, a nie tak jak u Was na wsi :P

  • 48. Data: 2002-07-16 19:59:22
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Mscislaw" <M...@n...com> writes:

    > dlatego zeby klienci byli spokojni ze oprogramowanie ich banku jest
    > skalowalne i zrobione porzadnie - tak ze jakies kwiatki nie beda wyskakiwac
    > nawet przy tylko nieco wiekszym obciazeniu.

    Oops... Mam wrazenie, ze sluchales ostatnio gledzenia jakiegos marketdroida.
    Rozwiazania mocno skalowalne tak naprawde niezbyt czesto sa potrzebne
    koncowym userom. To tylko producenci gotowych rozwiazan powinni takich
    uzywac, jesli chca obslugiwac zarowno malych, jak i duzych klientow
    (i nie chca robic dwa razy tej samej roboty). Bank czy inna tego typu
    firma zaklada, ze bedzie miec do miliona klientow i do tysiaca transakcji
    w jednostce czasu, i naprawde nie musi tu byc zadnego skalowania.
    Wez pod uwage, ze nie ma tu dlugiego procesu zwiekszajacego sie obciazenia,
    bank uzyskuje klientow natychmiast (przeciez mBank powstal prawie
    wczoraj) i pozniej ich liczba juz sie tak bardzo nie zwieksza (np. rzedy
    wielkosci razy).

    > jakbys sie uprzec to mozna e-bank zrobic na PHP ale zwykle banki robia to na
    > czym innym, zwykle nie na golym ASP...

    Moim zdaniem zrobienie banku zarowno na PHP jak i na ASP i na dowolnych
    podobnych wynalazkach to utopia. Jakies tam skrypty do przeliczania
    daty to sobie tam moga robic na serwerze WWW, ale niewiele wiecej.

    > poza tym: to jest fakt, a nie moja opinia: ASP jest systemem przestarzalym
    > ktory nie bedzie dalej rozwijany przez Microsoft. Obecnie aktualnym systemem
    > do pisania aplikacji webowych (typu kanal internetowy do e-banku) z
    > Microsoftu jest ASP.NET (rozszerzenia .aspx).

    Co za roznica? Tak naprawde zreszta to nie ma zadnego znaczenia, to tylko
    i wylacznie interpreter jakichs tam naprawde nieistotnych skryptow, nie
    majacy dokladnie nic wspolnego np. z wydajnoscia systemu.

    > Wiec tak czy siak mBank uzywa
    > przestarzalej technologii (niezaleznie od tego co siedzie na innych tier-ach
    > w archtekturze n-tier).

    Tak czy owak wiekszosc firm uzywa przestarzalej technologii. Malo tego,
    wiekszosc sprzedawanych obecnie produktow tego typu jest juz przestarzala.
    Wiele produktow jest przestarzalych nawet jeszcze przed zakonczeniem
    ich projektowania. I co z tego?
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 49. Data: 2002-07-16 20:18:05
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Tue, 16 Jul 2002 16:14:08 +0200), "Rafal M"
    <m...@p...gazeta.pl> był(a) napisał(a):

    >U mnie po tym updatcie wszytsko chodzi doslownie cudownie, jak by stronka
    >byla w LANie :)

    I to wszystko wyjaśnia! mBank szuka oszczędności i po prostu teraz ich
    serwer stoi u ciebie w sieci osiedlowej, bo tam było najtaniej... Jak
    się wychylisz z balkonu i popatrzysz prawo-skos w górę, to trzeci
    balkon to jest mieszkanie gościa, który trzyma im serwer :-)

    --
    Jego Szara Eminencja Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 50. Data: 2002-07-16 20:58:30
    Od: simon <s...@p...onet.pl>

    Tristan Alder znowu nadaje:

> [...]
    > się wychylisz z balkonu i popatrzysz prawo-skos w górę, to trzeci
    > balkon to jest mieszkanie gościa, który trzyma im serwer :-)

    O rany, w tej melinie? Zmieniam bank!

    --
    ( ||\/|/\|\| ...http://republika.pl/simsimon.........
    sim)|| |\/| | .........//szymon.jankowski.........