  • Data: 2002-07-16 14:58:07
    Temat: Re: czy wam tez chodzi mBank jak krew z nosa?
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___wytnijto___bankier.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Mscislaw" <M...@n...com> wrote in message
    news:ah1a50$ftn$1@phys-news1.kolumbus.fi...

    > jakbys sie uprzec to mozna e-bank zrobic na PHP ale zwykle banki robia to
    na
    > czym innym, zwykle nie na golym ASP...

    Na PHP powiadasz - a bazę danych robić czy nie? Można oczywiście nie robić i
    trzymać wszystko w plikach. Chociaż dobry bank powienien zaszaleć i działać
    na MySQLu. Taki Peako to chyba nawet na PostgreSQL mógłby chodzić. No fakt,
    ale można też na samym PHP. Dlatego banki wirtualne mają niższe koszty, bo
    bazy są wirtualne (w RAMie). Tylko trzeba bardzo uważać, żeby nikt nie
    wyciągnął zasilania. Słyszałem też, że banki spółdzielcze poszły jeszcze
    dalej w przerzucaniu kosztów na klientów i mają system bankowy rozproszony
    oparty o JavaScript. Trzeba tylko bardzo uważać aby przynajmniej jeden
    klient był zawsze zalogowany do banku i żeby podtrzymywał informacje
    systemowe w swojej przeglądarce.

    K. Kowalski